معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در نشست تبیین برنامه‌های صنعت برق جهت گذر از پیک بار تابستان 1398، بر لزوم جدیت دستگاه‌های مسئول و دعوت مشترکین به همکاری در تحقق برنامه‌های پاسخگویی بار تأکید کرد.
کد خبر: ۷۲۴۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷ 12 March 2019

 به گزارش تابناک تبریز، جواد رحمتی با اشاره به اینکه در برنامه‌های جاری و مصوب، بخش صنعت بیشترین سهمیه (35مگاوات) را به خود اختصاص داده است، لزوم توجه و برنامه‌ریزی دقیق در بخش تولید را یادآور شد.

وی همچنین بر اتخاذ تدابیر پیشگیرانه و انجام هماهنگی‌های لازم در بخش‌های کشاورزی، اداری، CNG و اقداماتی از قبیل تغییر ساعات کار ادارات و به کارگیری دیزل ژنراتورهای ادارات در ساعات اوج بار روزانه قبل از شروع دوره بحران تأکید کرد.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه 30 درصد مصرف پیک روزانه مربوط به بحث سرمایش است، لزوم فرهنگ‌سازی و آشنایی مردم با بحران‌های روبه‌رو و ارائه راهکارهای پیشگیری به صورت علمی و ترویج انرژی‌های جایگزین را پراهمیت دانست و خواستار همکاری تنگاتنگ صدا و سیما به منظور فرهنگ‌سازی و آموزش شهروندان در این زمینه شد.

رحمتی اجرای طرح‌های تشویقی برای آحاد مردم و ادارات در زمینه تولید برق از انرژی خورشیدی را از مهم‌ترین برنامه‌های استان برای آینده عنوان کرد.

در این جلسه که به منظور برنامه‌ریزی مدیریت مصرف پیک تابستان سال آینده با حضور دستگاه‌های مجری تشکیل شده بود، وضعیت انرژی الکتریک در کشور و چالش‌های صنعت برق، عملکرد برنامه‌های پاسخگویی بار در سال 97، برنامه‌های گذر از پیک تابستان 98، پیشنهادها و انتظارات جهت کاهش پیک مصرف برق در تابستان 98 مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین برنامه‌های‌ جاری پاسخگویی بار و مصوب 098 برای عبور از پیک بار سال 98 بدون خاموشی با جزئیات تمام بررسی شد که سهم شهرستان تبریز از این دو برنامه 110 مگا وات اعلام که مقرر شد در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، تجاری، اداری و CNG، مولدهای خود تامین و همچنین از طریق اصلاح تعرفه، بهینه سازی مصرف و فناوری نوین برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

در ادامه ضرورت‌های عبور از پیک بار تابستان از نگاه بهره‌بردار بررسی و 137 منطقه بحرانی جهت احداث پست های هوایی و ضرورت احداث 13 پست فوق توزیع تایید شد.

در این نشست مقرر شد شهرداری همکاری لازم را با شرکت توزیع برق به منظور توسعه شبکه، رفع افت ولتاژ و تعدیل بار برای سال 98 در زمینه تسهیل اخذ مجوزهای حفاری در سطح شهر به عمل آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار