دو تیم استقلال و پرسپولیس در ادامه راه سختی برای صعود از مرحله گروهی دارند و تقریباً همه چیز به تقابل با تیم‌های عربستانی در زمین ثالث بستگی دارد.
کد خبر: ۷۲۴۹۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱ 13 March 2019

باخت پرسپولیس برابر السد و تساوی خانگی استقلال مقابل العین که هر دو در دقایق پایانی به دست آمد، پایان تلخی را بر هفته شیرینی که توسط ذوب‌آهن استارت خورد رقم زد. حالا با یک حساب سرانگشتی می‌توانیم بگوییم که هر دو نماینده ایران راه دشواری برای صعود از مرحله گروهی دارند. راهی دشوار که به بازی با نمایندگان عربستان گره خورده و باید دید چه سرنوشتی برای استقلال و پرسپولیس رقم می‌خورد.

معادله صعود استقلال
در گروه C مسابقات الهلال با شکست الدحیل شش امتیازی شد و در صدر جدول قرار گرفت. الدحیل با سه امتیاز در رده دوم و العین و استقلال هر کدام با یک امتیاز در رده سوم و چهارم قرار دارند. بر فرض اینکه الهلال را صدرنشین گروه بدانیم استقلال در دو بازی رفت و برگشت خود نباید به این تیم ببازد و با دو امتیاز هم می‌تواند به صعود امیدوار باشد. آن موقع شاگردان شفر سه امتیازی یا بیشترند و آنوقت نوبت به بازی العین در امارات و الدحیل در خانه می‌رسد. البته که در این میان الدحیل اگر چهار امتیاز از العین بگیرد، بازی با استقلال در ورزشگاه آزادی برای آن‌ها مرگ و زندگی می‌شود. استقلال برای حذف نشدن نیاز صد در صد به برد با اختلاف سه گل دارد تا باخت دور رفت جبران شده و شانس صعود خود را به امارات و بازی با العین بکشد و در صورتی که بازی مساوی شود الدحیل هم صعودش به مرحله بعد را قطعی می‌کند.

البته اگر استقلال یکی از بازی‌هایش را برابر الهلال واگذار کند و الدحیل رفت و برگشت العین را ببرد، حذف شاگردان شفر در همان بدو شروع دور برگشت قطعی می‌شود. کلید صعود برای استقلال در بازی با الهلال است. آن‌ها اگر بتوانند یکی از مسابقات رفت و برگشت را با برد پشت سر بگذارند، با برد الدحیل با هر نتیجه‌ای و سپس شکست العین در بازی آخر راهی مرحله حذفی می‌شوند و گروه مرگ را برای خود زندگی می‌کنند.

معادله صعود پرسپولیس
درگروه D ؛ پاختاکور برخلاف معادلات با چهار امتیاز صدرنشین است. الاهلی و السد با سه امتیاز در رده دوم و سوم قرار دارند و پرسپولیس هم با یک امتیاز قعر جدول را مال خود کرده است. در این میان هر چهار تیم شانس صعود دارند و از حالا نمی‌توان یکی را از پیش صعود کرده دانست. اما هفته سوم و چهارم تقریباً تکلیف گروه را مشخص می‌کند. جایی که پرسپولیس در دو بازی رفت و برگشت به میزبانی دوبی برابر الاهلی قرار می‌گیرد و احتیاج مبرم به چهار امتیاز از این جدال سخت دارد. در آن صورت شاگردان برانکو پنج امتیازی می‌شوند. اما در بازی مقابل، ایده‌آل برای قرمزپوشان این است تا السد هم ۴ امتیاز از پاختاکور بگیرد. در آن صورت السد ۷ و پاختاکور ۵ امتیازی می‌شوند و الاهلی رو امتیاز چهار توقف می‌کند. هفته بعد پرسپولیس به تاشکند سفر کرده و مساوی برابر پاختاکور برایش ارزشمند است. هم‌چنین السد هم در خانه برابر الاهلی قرار می‌گیرد و باخت نماینده عربستان بهترین نتیجه برای قرمزپوشان است. در آن صورت السد صعودش را قطعی می‌کند. اما بازی آخر پرسپولیس در آزادی مقابل السد است و در صورتی که پرسپولیس با هر نتیجه‌ای برنده شود به عنوان تیم دوم صعود می‌کند.

هر چند که باید نیم نگاهی به جدال پاختاکور و الاهلی در عربستان داشته باشند و امیدوار باشند پاختاکور با شگفتی میزبان خود را شکست ندهد که در آن صورت بازی رو در رو و تفاضل گل دومین تیم صعود کننده از بین پرسپولیس و پاختاکور را مشخص می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار