به گزارش تابناک تبریز ازخانه ملت، مجتبی ذوالنور در حاشیه نشست علنی روز گذشته (دوشنبه، 20 اسفندماه) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره اتفاقات اخیر مجلس، گفت: آقای خاتمی سهم و نقش مهمی در فتنه ۸۸ داشته است، فتنه‌ای که اصول ما در آن مورد تعرض قرار گرفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه زمانی که از فتنه صحبت می‌کنیم منظورمان مردمی که به آنان القا شده بود که رایشان از میان رفته و به خیابان‌ها کشیده شده بودند، نیست، افزود: منظورمان کسانی است که می‌دانستند تقلب نشده و تن به بازشماری صندوق‌ها ندادند و آن را بهانه‌ای برای به هم ریختن جامعه کردند و مردمی که به نتایج انتخابات معترض بودند و زمانی که گره زلف فتنه‌گران را با دم نظام سلطه دیدند، ۹ دی را خلق کردند، بنابراین مردم فتنه‌گر نیستند و زمانی که مسائل برایشان روشن شد جبران می‌کنند.

مردم از هر جریان و گرایش سیاسی که باشند بهترین هستند

وی با تاکید بر اینکه مردم از هر جریان و گرایش سیاسی که باشند بهترین هستند، ادامه داد: رئیس دولت اصلاحات از سردمداران فتنه بود و از سال ۸۸ تا کنون تلاش کرده یک ملاقات چند دقیقه‌ای از مقام معظم رهبری بگیرد، چرا رهبری اجازه ملاقات وی را نمی‌دهند، آیا رهبر معظم مشکل وقت دارند؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: آقای خاتمی هشت سال رئیس جمهور مملکت بود و به طور متوسط هفته‌ای دو جلسه با مقام معظم رهبری داشته است، چرا رهبر انقلاب که با شعرا، مداحان و حتی جوانی که با شطرنج باز اسرائیلی بازی نمی‌کند دیدار می کند و مرتب به دیدار خانواده شهدا می‌روند و وقت می‌گذارند، برای رئیس‌جمهور قبلی کشور وقت ندارند؟

بیش از ۵۰ نفر از مردم بی‌گناه در فتنه کشته شده‌اند

وی  با بیان اینکه پیام این رفتار مقام معظم رهبری این است که می‌خواهند رییس دولت اصلاحات خیانت‌هایی که در فتنه به منافع ملی و در حق مردم کرده‌اند را جبران کنند، افزود: زمانی که موضع رهبری در قبال افراد مشخص است و بیش از ۵۰ نفر از مردم بی‌گناه در فتنه کشته شده‌اند، 8 ماه اقتصاد کشور به هم ریخت، حیثیت نظام در دنیا برباد رفت و عده‌ای علیه امام راحل و عکس امام حرکت کردند، مرگ بر اصل ولایت فقیه گفتند و شعار دادند تقلب بهانه بوده و اصل امام نشانه است، لذا زیر چتر رئیس دولت اصلاحات این اقدامات انجام شد.

ذوالنوری ادامه داد: سران فتنه پیغام دادند که ما رمق نظام را گرفتیم اگر آمریکایی‌ها تحریم را تشدید کنند کار نظام تمام است و اکنون هم مردم دارند تاوان این بدبختی‌ها را می‌دهند. امروز اراده‌ای که برای حل مشکلات کشور کاری نمی‌کند را بی‌ربط با جریان فتنه نمی‌دانیم.

نماینده مجلس تعهد کتبی داده که التزام عملی به ولایت فقیه و نظام داشته باشد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ما کاملاً در چارچوب قانون صحبت می‌کنیم، تاکید کرد: نماینده مجلس تعهد کتبی داده که التزام عملی به ولایت فقیه و نظام داشته باشد و موضع ولی فقیه ورهبری نسبت به رئیس دولت اصلاحات مشخص است.

وی افزود: بنابراین نماینده‌ای که التزام عملی را امضا کرده تعهد شرعی و قانونی داده است، لذا نماینده حتی اگر دین ندارد، باید قانون را رعایت کند و قانون از التزام عملی صحبت می‌کند.

مردم با شروط رای دادند و کسی که فاقد شرط شد جایگاهش غیرمشروع است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: التزام عملی یعنی ذهن افراد مرید خاتمی، میرحسین و یا نتانیاهو باشد، اما در عمل باید آنچه خط قرمز رهبری است را باید رعایت کند و وقتی نماینده‌ای این التزام را نداشته باشد، یعنی شرط نمایندگی ندارد و حضورش در مجلس مشروعیت نداشته و غاصب است.

وی با بیان اینکه زمانی که عده‌ای از نمایندگان به دیدار رئیس دولت اصلاحات می‌روند یعنی فقدان مشروعیتشان در کرسی نمایندگی ملت و هرچه تصویب کنند خلاف قانون و شرع است، تصریح کرد: کسی نمی تواند شروط نمایندگی را نداشته باشد، چراکه مردم با شروط رای دادند و کسی که فاقد شرط شد جایگاهش غیرمشروع است و ما حاضریم به صورت حقوقی  و از بعد حقوقی مناظره کنیم.

نمی‌شود در درون نظام و با امکانات نظام علیه نظام حرف زد

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: نمی‌خواهم از تعصبات دینی حرف بزنم از بُعد حقوقی اثبات می‌کنم که اگر نماینده شروطی که باید داشته باشد را پذیرفت و در حین نمایندگی شروط را از دست داد این فقدان مشروعیت است و نمی تواند کرسی مجلس را داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر فردی می‌خواهد نقش اپوزیسیون را بازی  کند، حرفی نیست، اما در این جایگاه نباید این اقدام را انجام دهد، تصریح کرد: نمی‌شود در درون نظام و با امکانات نظام علیه نظام حرف زد، لذا چارچوب را باید پذیرفت، چراکه در تمام دنیا هم چارچوب حاکم است.

هیئت رئیسه قسم خورده بی‌طرف باشد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر فرد و نماینده به امضایی که کرده است، پایبند باشد، در صورت التزام به ولایت فقیه نباید در مجلس این رفتارها را انجام دهد و اگر به قانون پایبند نیست، پس دروغ گفته و دروغ  نوشته است و فاقد جایگاه نمایندگی است واین ها همه مباحث حقوقی دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بارها در همین مجلس اتفاق افتاده سر موضوعی که ممکن است کمی بوی سیاسی داشته باشد، گلو پاره کردیم، دویدیم و کنار میز رئیس هماهنگ کردیم، اما اجازه اعمال ماده ۷۵ به ما ندادند، تاکید کرد: چه می شود که وسط قرائت تذکرات توسط آقای امیرآبادی، رئیس جلسه کلام ناطق را قطع می‌کند و می‌گوید تذکر ۷۵ دارند، در حالی که هیئت رئیسه قسم خورده است بی‌طرف باشد.

وی افزود: چرا آقای مطهری اعمال سلیقه و گرایش سیاسی می‌کنند و حب و بغض دارند، زمانی که کسی که روی صندلی ریاست قوه مقننه نشسته خودش قانون را له کند، مانند فردی است که با مرکب غصبی به حج می رود در حالی که با مرکب غصبی نمی‌توان به زیارت خانه خدا رفت.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جا داشت آقای مطهری اجازه می‌داد تذکرات ما هم مطرح شود تا ناچار به چنین کاری نشویم وقتی اجازه نمی‌دهند از مجرای طبیعی حرف بزنیم؛ ناچار هستیم اعتراض کرده و حرفمان را بیان کنیم.