گزارش تابناک تبریز از جلسه شورای شهر تبریز؛
عضو شورای شهر تصریج کرد:وی به مدت ۷ ماه بدون قرارداد فعالیت کرده و از سال ۹۰ تا ۹۶ بدون جذب در شهرداری تبریز فعالیت کرده است و حق الزحمه ای از شهرداری نگرفته است و چک هایی از شرکت هایی که نظارت داشته دریافت کرده است.
کد خبر: ۷۲۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵ 17 March 2019
اعضای هیات امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز مشخص شدند/اقفشاگری آجودان ژآده از فردی که طی ۶ سال بدون جذب در شهرداری تبریز فعالیت کرده استبه گزارش تابناک تبریز؛ جلسه این هفته شورای شهر در محل عمارت ساعت برگزار شد ،شکور اکبرنژاد ضمن تبریک پیشاپیش روز پدر و ولادت امیر المومنین گفت :آرزو میکنیم بشریت همیشه در جهت اهداف الهی و انسانی حرکت کند.

وی همچنین با اشاره به ولادت پروین اعتصامی افزود:این فرد،نماد زن ایرانی و آذربایجانی است .

رئیس شورای شهر ابراز کرد:در آستانه عید نوروز امیدواریم با تلاش مردم و نخبگان جامعه سال بعد برای همه سالی سرشار از خوبی ها باشد.

 در مورد لایحه شهرداری تبریز مبنی بر انعقاد قرارداد مشارکتی فی مابین شهرداری وهر یک از مراکز معاینه فنی فعال در تبریز جهت اجرای مستمر معاینه فنی کلی تاکسی های فعال تحت نظارت سازمان تاکسیرانی بدون دریافت هزینه معاینه فنی مخصوص بحث شد.

شهردار تبریز دراین ارتباط گفت:در راستای حمایت از تاکسی و تاکسی رانی عمل می کند. تعدادی از اقلام افزایش پیدا کرده است و رانندگان در مضیغه هستند .

وی افزود:مقرر شده که این کار به صورت رایگان انجام پذیرد ، 35درصد از مبالغ معاینه فنی را مراکز معاینه فنی تقبل کنند و مابقی توسط شهرداری پرداخت شود .

وی همچنین بیان کرد:سر جمع حدود 1میلیاردبرای معاینه فنی هزینه شده است .با این عمل یک تیر و دو نشان میزنیم و شهرمان را از آلودگی نجات میدهیم.

 در ادامه سونیا اندیش بیان کرد:هزینه ها و درآمد های رانندگان تاکسی متناسب نیست ، مقرر شده بود تا سازمان تاکسیرانی لایحه ای برای حمایت از رانندگان تاکسی تهیه کنند.


رانندگان تاکسی توان بازپرداخت وام های خودراندارند، باید دراین راستا توجهی به این عزیزان شود.

مسعودی ریحان نیز ادامه داد:رانندگان سرمایه و عمر خود را صرف رانندگی می کنند و در پایان چیز زیادی عادشان نمیشود .

مسعودی ریحان 2موضوع را مورد تاکید قرار داداول اینکه باید مشخص شود مبالغی که قرار است بعنوان هزینه معاینه فنی داده شود، چقدر است.

دوما آیا مراکز معاینه فنی خاصی برای تاکسی ها در نظر گرفته شده است؟یا قرار است به صورت مساوی در تمامی مراکز معاینه فنی انجام شود؟


لایحه عقد قرارداد مشارکتی فی مابین شهرداری تبریز و هریک از مراکز معاینه فنی فعال در تبریز جهت اجرای مستمر معاینه فنی کلیه تاکسی های فعال تحت نظارت سازمان تاکسیرانی بدون دریافت هزینه با اکثریت آرا تصویب شد.

در ادامه نیر لایحه پرداخت قسمتی از هزینه های سرویس ایاب ذهاب مدارس کودکان استثنایی شهر تبریز به مبلغ 150میلیون تومان با رای اکثریت اعضا به تصویب رسید.

سپس انتخاب اعضای هیات امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز در دستور کار قرار گرفت تا سه نفر از اعضای شورای شهر تبریز برای عضویت در هیات امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر تبریز انتخاب شوند .

 غلامحسین مسعودی ریحان، سعید نیکو خصلت، کریم صادقزاده تبریزی، فرج محمد قلیزاده، فریدون بابایی اقدم بعنوان کاندیدا های عضویت در هیات امنای مرکز پژوهش های شورای شهر اعلام آمادگی کردند.

 سعید نیکو خصلت، فریدون بابایی اقدم و فرج محمد قلیزاده با اکثریت آرا بعنوان اعضای هیئت امنای مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر انتخاب شدند.

تعداد آرا به شرح زیر است :

نیکو خصلت11رای
بابایی اقدم 7رای
فرج قلی زاده7رای
مسعودی ریحان 6رای
صادق زاده5رای

در ادامه نوبت به بررسی مصوبات کمیسیون نظارت تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی رسید.

 علی آجودان زاده گفت:کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی شورای اسلامی شهر تبریز طی سالجاری ۶ مصوبه دارد.

آجودان زاده در مورد فردی  سخن گفت و افزود :در سال ۱۳۹۰ این فرد طی ابلاغی بعنوان عضو‌ اصلی کمیته تخصصی آب معاونت فنی و عمرانی انتخاب شد.

عضو شورای شهر تصریج کرد:وی به مدت ۷ ماه بدون قرارداد فعالیت کرده و از سال ۹۰ تا ۹۶ بدون جذب در شهرداری تبریز فعالیت کرده است و حق الزحمه ای از شهرداری نگرفته است و چک هایی از شرکت هایی که نظارت داشته دریافت کرده است.


در سال ۹۷ مجددا از سوی معاونت فنی و عمرانی از شهرداری تبریز ابلاغ دریافت کرده است و از طریق شهردار منطقه ۴ به امور اداری معرفی شده تا نحوه همکاری ایشان با شهرداری مشخص شود که شهرداری اعلام کرده وی رابطه استخدامی با شهرداری ندارد.


با رای کمیسیون معرفی افراد مقصر در شهرداری برای معرفی به کمیته انضباطی و معرفی نامبرده به مراجع قضایی است.

شهردار تبریز در ابن رابطه بیان کرد:این فرد هیچ رابطه استخدامی با شهرداری تبریز ندارد و از شهرداری تبریز نیز هیچ مبلغی دریافت نکرده است.


شهرداری نیز در همین میزان که آقای آجودان زاده اعلام کردند اطلاعات دارد.

فرج محمد قلیزاده ادامه داد:بعنوان فردی که کم و بیش با مسایل اداری آشنایی دارم این را زنگ خطری میدانم که فردی که ۷ سال است در شهرداری حضور دارد و با امضای این فرد شهرداری نسبت به پرداخت صورت وضعیت اقدام میکند و در حالیکه ناظر شهرداری است از پیمانکاران حقوق دریافت میکند جای افسوس است.این فرد و‌ تمامی عوامل موثر در این موضوع باید به مراجع قضایی معرفی شوند.

سونیا اندیش ادامه داد :از کمیسیون نظارت، تحقیق و ارزیابی بخاطر دقت نظر تشکر می کنم.
بایداز شهردارسوال کنیم که آیا معاونینش می توانند به کسانی که هیچ رابطه استخدامی با شهرداری ندارند ابلاغ صادر کند؟
باید معاون فنی و عمرانی شهردار پاسخگوی این موضوع باشد.

شهین باهر :این کمیته ها برا بررسی موضوعات خاص اند و رسمی نیستند بنابراین این بحث ها صحیح نیست.

تقی پور:هیچ معاونتی رابطه استخدامی ایجاد نمیکند مگر این که مافوق او دستور دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :