امام جمعه همدان با بیان اینکه اولین راهکارعملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی در جامعه حمایت از تولید داخلی است گفت: شعار سال نباید تنها به چند بنر و همایش در طول سال ختم شود بلکه باید با همکاری مسئولان اجرایی رونق تولید و توسعه آن عملیاتی شده و مردم گشایش اقتصادی را احساس کنند.
کد خبر: ۷۲۷۷۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۱ 22 March 2019
حجت الاسلام حبیب الله شعبانی موثقی لازمه موفقیت در جنگ اقتصادی را وحدت بین دولت و مردم دانست و گفت: تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام شعبانی موثقی در آیین سیاسی و عبادی نماز جمعه با بیان اینکه یکی از مظاهر تقوا توجه به نماز جمعه و حضور مسلمانان در اجتماع است اظهار کرد: ماه رجب و رمضان در روایات و آیات به عنوان ماه خدا معرفی شده اند.

وی روزه و صدقه را از اعمال بافضلیت ماه رجب برشمرد و افزود: چندین سال متوالی است که شعار‌های سال با مضمون اقتصادی انتخاب می‌شوند که این امر نشان دهنده اهمیت اقتصاد به عنوان یکی از مسائل اساسی کشور است.

شعبانی بیان کرد: یکی از رویکرد‌های حل مشکلات اقتصادی مذاکره با آمریکا و دشمنان غربی است که طی چندسال اخیر ایران با آن‌ها وارد مذاکره شده و توافق نامه برجام مطرح شد و نظام جمهوری اسلامی به تعهدات خود عمل کرده است.

نماینده، ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه دولت سابق آمریکا در انجام تعهدات خود کم کاری می‌کرد و پس از آمدن رئیس جمهور جدید نیز از برجام خارج شد گفت: تمامی این مسائل نشان دهنده این است که آمریکا قابل اعتماد نیست و نباید برنامه ریزی‌های اقتصادی مبتنی بر این موارد انجام شود.

شعبانی با بیان اینکه دشمن با ما اختلاف فکری ریشه‌ای و عمیقی دارد و اگر با آن‌ها کنار بیاییم باید از اصول مسلم اسلامی خود دست برداریم عنوان کرد: جریان نظام اسلامی کمک به مستضعفین است که در تقابل و تضاد با حکومت مستکبرین قرار دارد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه آمریکا دست پرورده یهود است و با برجام اقتصادی راضی نمی‌شود و بعد از اجرای آن، برجام‌های ۱ و ۲ را می‌خواهد گفت: اروپا نیز با معطل کردن کشور ظاهرا قصد تشدید تحریم‌های آمریکا و اثرگذاری بیشتر آن‌ها را دارد.

وی با بیان اینکه دشمن بنای زمین زدن نظام را دارد به همین دلیل جنگ اقتصادی تمام عیاری را ترتیب داده است افزود: تنها راه نجات اقتصاد کشور توجه به اقتصاد مقاومتی است.

شعبانی با بیان اینکه در برخی موارد شاهد واردات بی رویه هستیم که باید اقدام لازم صورت بگیرد و حمایت و رونق تولید داخلی در راس امور اجرایی مسئولان قرار بگیرد اضافه کرد:سیاست خارجی باید به رویه منطقی با سیاست تعاملی خود ادامه دهد، اما نباید مبتنی بر اهداف آن‌ها برنامه ریزی شود.

شعبانی با بیان اینکه ایستادن در برابر جنگ اقتصادی نیازمند وحدت بین مردم و دولت و شناخت دشمن است گفت:اگر دولت موظف به ایجاد رونق اقتصادی است مردم نیز باید از تولیدات داخلی حمایت کنند.

وی با بیان اینکه شاید برخی کالا‌های داخلی کیفیت خارجی‌ها را نداشته باشد، اما لازم است گاهی مردم ایثار کنند افزود:خرید کالا‌های ایرانی باعث رونق تولید، بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی در کشور می‌شود.

شعبانی مدیریت جهادی را راهکار حل بسیاری از مشکلات کشور دانست و گفت: سفر رییس جمهوری به کشور‌های همسایه در بهبود اقتصادی کشور موثر بوده و همکاری‌های اقتصادی با کشور‌های همسایه تولید ثروت و گشایش اقتصادی را به همراه دارد.

امام جمعه همدان اعتکاف را تمرینی برای معنویت معرفی کرد و گفت:واقعیت زندگی بشر این است که در تمدن غربی نفس می‌کشد وانسان با اعتکاف می‌تواند توجه بیشتری به خود و خدا داشته باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار