سیل خسارت های سنگینی به مردم دو استان گلستان و مازندران وارد کرده است با وجود اینکه همه دستگاه ها برای امداد رسانی به مردم سیل زده بسیج شده اند اما حجم و گستردگی سیل آنقدر زیاد است که امداد رسانی با کندی انجام می شود.

 وزیر کشور: استاندار گلستان از یک ماه پیش در خارج کشور حضور دارد!

 آخرین وضعیت اسکان سیل زدگان گلستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اسکان موقت بیش از 8 هزار حادثه دیده سیل و برف و کولاک در این استان خبر داد.

 توضیحات واعظی درباره سیل و تمهیدات دولت


رئیس دفتر رئیس‌جمهور با ارائه گزارشی از وضعیت مناطق سیل‌زده شمال کشور تاکید کرد که مقرر شده لیست کاملی از خسارت‌ها تهیه شود و دولت تمهیداتی را برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر اتخاذ کرده است.

 

سیل وزیر را به شمال ایران کشاند

وزیر کشور با اشاره به اینکه صبح امروز (شنبه) به استان گلستان عزیمت می‌کند گفت: در این چند روز باید در تهران هماهنگی‌های چند استان و چند منطقه را در سطح ملی انجام می‌دادیم.

 

دستورات رئیس جمهور برای کمک به مناطق سیل‌زده

رئیس جمهوری در تماس‌های جدید با وزیر کشور و مسوولان دو استان سیل‌زده، خواستار بسیج تمام امکانات استان‌های همجوار برای تسریع در روند کمک‌رسانی به سیل‌زدگان گلستان و مازندران شد.


کمک بلاعوض 12 میلیونی به سیل زدگان

 
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: به سیل‌زدگان ساکن در مناطق شهری استان مازندران 120 میلیون ریال و به روستائیان به ازای هر واحد مسکونی 100 میلیون ریال کمک بلاعوض تعمیراتی پرداخت می‌شود.

 

خسارات سیل در گنبد کاووس

سیلاب ناشی از بارش‌های چند روز گذشته در استان گلستان به ۵۰ روستای شهرستان گنبد کاووس در شرق این استان خسارت وارد کرد و ۲۵ درصد از شهر گنبد نیز بین ۱ تا یک و نیم متر دچار آبگرفتگی شد. با ثبات نسبی وضعیت در گنبد از صبح پنجشنبه یکم فرودین ماه عملیات امدادرسانی توسط دستگاه‌های مربوطه مثل هلال احمر با شدت بیشتری پیگیری می‌شود.

 

سیل در آق قلا و غرق شدن خودروها

معاون امور عمرانی استاندار گلستان گفت: حدود نیمی از شهر آق‌قلا و ۱۰ روستای این شهرستان را آب فرا گرفته است.