بر اساس پیش‌بینی سه روزه سازمان هواشناسی و تحلیل آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی امروز علاوه بر رگبار باران و رعد و برق وزش باد در استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان و جنوب استان فارس با ورود سامانه بارشی جدید از غرب کشور در بخش‌هایی از غرب و جنوب‌غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار باران همراه با رعد و برق را خواهد داد.بر اساس پیش‌بینی هواشناسی امروز یکشنبه فعالیت سامانه بارشی در غرب، شمال‌غرب و جنوب غرب کشور از بعدازظهر به طور گسترده فعالیت می‌کند و فعالیت آن دامنه‌های البرز غربی، مرکزی و غرب سواحل دریای خزر را در بر خواهد گرفت.

بر اساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی شدت بارش امروز در استان‌های کرمانشاه، ایلام، لرستان و شمال خوزستان و شمال استان  هرمزگان رخ خواهد داد.

بر این اساس روز دوشنبه با تقویت سامانه مذکور علاوه بر نیمه غربی کشور بارش به مناطق مرکزی و دامنه‌های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز و مناطقی از شمال شرق کشور کشیده خواهد شد و در اکثر مناطق بارش شدت و میزان بالایی دارد به خصوص در جنوب استان‌های لرستان، خوزستان،‌چهارمحال و بختیاری،‌کهگیلویه و بویراحمد و نیمه شمالی استان فارس.

این گزارش تصریح می‌کند: روز سه‌شنبه نیز سامانه بارشی با اندکی حرکت به سمت شرق و فعالیت‌های خود در همان مناطق ادامه می‌دهد و بارش‌های عمدتا به صورت باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف پیش‌بینی می‌شود.

شایان ذکر است طی سه روز آینده خلیج‌فارس مواج و طوفانی خواهد بود که در اواخر وقت یکشنبه و طی روز دوشنبه ارتفاع موج در خلیج‌فارس به بیش از سه متر خواهد رسید.

همچنین در روز دوشنبه و سه‌شنبه نیز دریای خزر مواج است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی هوای تهران امروز نیمه‌ابری است و در بعدازظهر افزایش ابر گاهی رگبار و باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.