مطهری‌اصل:
امام جمعه موقت تبریزبه صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در اوایل سال ۹۸ در مشهد مقدس اشاره کرده و گفت: ایشان در این سخنرانی به دقت و مراقبت کردن از تقی‌زاده‌های زمان اشاره کردند که الان نیز دلیل باز شدن گره مشکلات کشور را در دست اروپا می‌بینند.
کد خبر: ۷۳۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ 05 April 2019
حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مطهری‌ اصل امروز در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز اظهار کرد: ۲۰ استان کشور درگیر بارندگی و سیل هستند که به طبع آن، عزیزان زیادی جان، خانه و کاشانه خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در فضای مجازی و شبکه‌های معاند تلاش می‌شود تا نشان دهند که نظام قادر به مقابله با بلایای طبیعی نیست، افزود: باید بدانیم که سیل و زلزله مختص به ایران نیست بلکه در همه کشورها رخ می‌دهد و با اینکه برخی ضعف‌های مدیریتی را قبول داریم، ولی آنگونه هم نیست که ایران عملکرد ضعیفی داشته است، چراکه خود آمریکا و اروپا بعد از ماه‌ها از وقوع یک بحران باز هم نمی‌توانند آن منطقه را سرو سامان دهند.

امام جمعه موقت تبریز با اشاره به فرمایش رهبری مبنی بر اینکه می‌توانستید قبلاً کاری بکنید تا این سیل ویرانگر نباشد، توضیح داد: در خود آمریکا و اروپا وقتی سیل می‌آید تا ۴ ماه برق قطع می‌شود و تلفات زیادی هم به بار می‌آورد.

وی با اشاره بر اینکه ۱۵ ماه قبل در آمریکا سیل آمد ولی تا به امروز نتوانسته‌اند به آن منطقه برق برساند و ۱۵۰۰ نفر در آنجا تلفات داشته‌اند، افزود: نباید در زمین دشمن بازی کرد، چراکه گاهاً متوجه نیستیم که با تخریب یک عده‌ و ناکارآمد نشان دادن آنها، کار بزرگی نمی‌کنیم.

مطهری‌ اصل ادامه داد: کمک به سیل‌زده‌ها و همدلی مردم و مسوولان از الطاف الهی بوده و نباید در سیل و چنین بلاهایی با بحث جناحی برخورد کرد، چراکه جان و امکانات مردم شوخی‌بردار نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید مسوولان، نیروهای مسلح، انقلابیون و مردم دست در دست هم دهیم تا استان‌ها به حالت عادی برگردند، تصریح کرد: البته در این اتفافات نباید از خود دشمن اصلی غافل شد و همانطور که رهبر فرزانه انقلاب فرموده‌اند، نباید مشکلات را به قدری زیاد کنیم که دشمن خیالش راحت باشد، همانطور که حضرت امام راحل فرموده‌اند در هر شرایطی هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

امام جمعه موقت تبریز به صحبت‌های رهبر معظم انقلاب در اوایل سال ۹۸ در مشهد مقدس اشاره کرده و گفت: ایشان در این سخنرانی به دقت و مراقبت کردن از  تقی‌زاده‌های زمان اشاره کردند که الان نیز دلیل باز شدن گره مشکلات کشور را در دست اروپا می‌بینند.  

وی تصریح کرد: تقی‌زاده به ظاهر روشنفکر تبریزی بود که در مشروطه قدرت یافت و یک فرد کاملا غرب‌زده و خودباخته‌ای بود، به طوریکه معتقد بود باید از فرق سر تا نوک پا غربی بود تا آدم باشیم! از این‌رو افرادی مانند تقی‌زاده‌ها افرادی وطن‌فروش و خائن هستند و منافع ملت را زیر پا می‌گذارند.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز با تاکید بر اینکه باید نسبت به تقی‌زاده‌های زمان مواظب بود، گفت: افرادی که غرب را بزک کرده و بدی‌ها را پنهان می‌کنند و روز به روز مردم را تحقیر می‌کنند که شما نمی‌توانید، از جمله تقی‌زاده‌های زمان هستند که البته در زمان فعلی آمریکا به قدری منفور و جنایتکار شده است که دیگر تقی‌زاده‌های زمان هم امیدی ندارند.

امام جمعه موقت تبریز توضیح داد: آیا فرانسه و آلمان همان‌هایی نیستند که ۸ سال صدام را مجهز کرده و موشک در اختیار آنها گذاشتند و یا حزب الله لبنان را تروریست نامیده و از داعش حمایت کردند و جنگ خانمانسوز در سوریه و عراق برپا کرده و آل سعود را به انواع سلاح‌ها کشتار جمعی مجهز کرده‌اند؟

تقی‌زاده‌های اروپا بزک‌کن

وی خطاب به تقی‌زاده‌های اروپا بزک‌کن گفت: آخر کجای اروپا را بزک می‌کنید؟ آیا اروپایی را بزک می‌کنید که ماه‌هاست،‌ برجام را معطل کرده و برای خروج آمریکا از برجام هیچ کاری نکرده و در حرف می‌گوید که ما پای‌بند برجام هستیم که البته این حرف نیز ناشی از منفعتی است که برایشان دارد.  

هر کسی که پشت سند ۲۰۳۰ ایستاده و سعی بر اجرای آن دارد، تقی‌زاده‌ امروزی است

 مطهری‌اصل با تاکید بر اینکه طبق فرموده رهبری هر کسی که پشت سند ۲۰۳۰ ایستاده و سعی بر اجرای آن دارد تقی‌زاده‌ امروزی است، افزود: این سند به منزله تغییر زندگی سبک زندگی اسلامی به سبک زندگی غربی است.

وی یادآور شد: در دانشگاه و مراکز سیاسی و اجتماعی نباید اجازه دهیم که تقی‌زاده‌ها جولان دهند و البته همانطور که هیچ وقت به آمریکا اعتمادی نداریم و آن را جنایتکارانی می‌دانیم که علیه مسلمان جهان هستند، به همان شکل به اروپا اعتقادی نداشته و آنها را حامی کشورهای اسلامی و برجام هم نمی‌دانیم.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های تقویمی هفته به ایام شهادت سپهبد صیاد شیرازی، برخی از مدافعان حرم و شهدای عملیات والفجر ۱ اشاره کرد و ادامه داد: ۱۸ فروردین روز سلامت است و همانطور که می‌دانید در اسلام به سلامت جسم توجه زیادی شده است چراکه اگر جسم سالم نباشد، جامعه ضرر می‌کند.

وی افزود: حضرت علی(ع) تاکید کرده‌اند که در کل عمر به سلامتی جسم توجه کنید و این مراقبت باید از کودکی تا پیری ادامه یابد.

امام جمعه موقت تبریز در ادامه شهادت شهید آوینی در ۲۰ فروردین و روز فناوری هسته‌ای را مورد اشاره قرار داد و گفت: امیرالمومنین علی(ع) فرموده‌اند که علم برای انسان اقتدار می‌آورد و اگر به دنبال علم بروید قدرتمند می‌شوید.

وی با تاکید بر اینکه باید در علم و هنر مقتدر شویم، تصریح کرد: دشمن هدف خود را جوانان کشور قرار داده و با کارهای علمی و هنری تلاش به ناامیدی جوانان دارد از این‌رو باید با علم و دانش و هنر که منطبق با اصول دینی است، جلوی این توطئه‌ها را گرفت.

به گزارش تابناک تبریز از فارس؛مطهری‌اصل با بیان اینکه آمریکا سال‌ها در سایه فناوری هسته‌ای و سلاح هسته‌ای به کل دنیا قلدری کرده و حق وتو گرفته است، گفت: ما به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم ولی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای اقتدار برای کشور می‌آورد و الحمدالله علم این دانش در اختیار ما بوده و هر موقع رهبر معظم انقلاب صلاح بدونند در نهایت اندازه و در قسمت‌های مختلف از این فناوری صلح‌آمیز در راه علم استفاده خواهیم کرد.

وی در ادامه به ولادت حضرت امام حسین(ع) و حضرت عباس اشاره کرد و گفت: قطعا کسی که جان خود را در راه خدا بدهد، یک معامله سودآور با خدا می‌کند.

امام جمعه موقت تبریز بیان کرد: جانبازانی که درد شبانه‌روزی دارند، بدانند که تجارت آنها سودآور بوده و منفعت آخرت را خواهند برد.

وی با تبریک سوم شعبان روز پاسدار به همه جانبازان و پاسداران افزود: رهبر معظم انقلاب در جلسه‌ای با پاسداران فرموده‌اند که من اصرار دارم شما عزیزان پاسدار در هر جایی که هستید، روح و حقیقت پاسداری و سپاه را مورد توجه قرار دهید.

امام جمعه موقت تبریز با تاکید بر اینکه سپاه تنها به منزله مرزداری نیست بلکه حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی از وظایف اصلی آن است، گفت: همیشه باید پاسدار ارزش‌های اسلامی بود، الحمدالله نیروهای مسلح همیشه مقتدر بوده و سپاه بالاترین محبوبیت را از اول انقلاب تا به امروز به دست آورده است.

وی ادامه داد: محبوبیت سپاه در منطقه بالاترین محبوبیت‌هاست که البته باید توجه کرد که هر قدر میزان محبوبیت بالا باشد، قطعاً حسادت داخلی و خارجی هم زیاد خواهد شد.

مطهری‌اصل به اقتدار نیروهای مسلح در بحث موشکی، علم و هراس آمریکا و اروپا از این اقتدار که منجر شده تا هیچ کاری نتوانند در منطقه بکنند، اشاره کرد و گفت: دشمن بداند که این اقتدار روز به روز زیادتر شده و به فرمایش مقام معظم رهبری آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

مطهری‌اصل به فرارسیدن ماه شعبان اشاره کرد و گفت: این ماه تنها ماهی در سال است که هیچ شهادت و درگذشت اهل بیت(ع) در آن وجود نداشته و سراسر ولادت و شادی و سرور و بهجت شیعیان است.

وی با بیان اینکه پیامبراکرم(ص) فرموده‌اند که شعبان به من منتسب بوده و رمضان منتسب به خداوند است، ادامه داد: در روایتی نیز امیرالمومنین(ع) فرموده‌اند که رجب ماه حضرت علی(ع) بوده، شعبان ماه رسول اکرم(ص) است و این نشان می‌دهد که توحید و ولایت حضرت حق بدون توجه و معرفت به پیامبر و اهل بیت(ع) تقریباً ناممکن است و اگر کسی احساس کند که بدون ولایت این بزرگان در توحید قرار می‌گیرد، در جهل محض است.

خطیب موقت نماز جمعه تبریز، نمازگران و مومنان را به دعا و راز و نیازهای واپسین روزهای ماه رجب توصیه و تصریح کرد: بعد از ماه رجب باید در ماه شعبان با استغفار و تقرب، خود را برای ماه خدا آماده کنیم و از عظمت شب قدر بهره ببریم که باطن معرفت صدیقه کبری(س) است.

وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) استغفار و صدقه را مهم‌ترین کار برای ورود به ماه شعبان مطرح کرده‌اند.

امام جمعه موقت تبریز اظهار کرد: خدا را شاکریم که خیرین در بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی و خدماتی فعال هستند ولی متاسفانه برخی حرف‌ها و خباثت‌ها منجر به ناامیدی خیرین می‌شود که البته گوش خیر مومن به آنها شنوا نیست.

مطهری‌اصل افزود: حرف‌هایی از قبیل اینکه دولت بودجه دارد و خودش خرج کند و یا پول خیرین را در جاهای دیگر خرج می‌کنند، از جمله این حرف‌های خبیث و معاند است که برای ناامیدی خیرین مطرح می‌شود چراکه خداوند برخی‌ را مامن برای مستضعفان آفریده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار