مدیرکل هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی گفت: میانگین بارش در استان آذربایجان شرقی از اول مهرماه تا شانزدهم فروردین ماه سال جاری نسبت به بلند مدت، 59 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۷۳۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۳ 06 April 2019

به گزارش تابناک تبریز از سازمان هواشناسی استان آذربایجان‌شرقی، علی دولتی‌مهر از افزایش 59 درصدی بارش در استان خبر داد و اظهار داشت: میانگین بارش در آذربایجان شرقی، از اول مهر تا شانزدهم فروردین ماه سال جاری 266.2 میلی‌متر به ثبت رسیده، که نسبت به سال گذشته 31 درصد و به بلند مدت 59 درصد افزایش یافته که در این میان استان آذربایجان‌شرقی حدود 94 درصد از بارش سالانه خود را دریافت کرده است.

وی افزود: بیشترین میزان بارندگی در سال زراعی جاری با حدود 335.6 میلی‌متر از شهرستان ملکان و کمترین میزان بارندگی با 221.8 میلی متر از شهرستان سراب به ثبت رسیده است.

این مسئول تصریح کرد: میزان بارندگی ثبت شده در سال زراعی جاری از شهرستان تبریز 256.4میلی متر بوده که نسبت به سال گذشته 27.1 درصد و نسبت به بلند مدت 62 درصد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به دمای استان افزود: طی سال آبی جاری دمای استان به طور میانگین 5.4 درجه بوده که نسبت به سال گذشته 1.3- درجه کاهش و نسبت به بلند مدت یک درجه افزایش نشان می‌دهد که در این میان خداآفرین با میانگین دمای 8.7 درجه بیشترین دما و شهرستان سراب با میانگین دما 3.1 درجه کمترین دما را داشته است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :