بهترین شهرها از نظر شاخص کیفیت هوا برای زندگی معرفی شدند؛
پایگاه بین‌المللی دیده‌بانی آلودگی هوا، تبریز را به عنوان پاک ترین مرکز در بین مراکز استان های ایران معرفی کرد.
کد خبر: ۷۳۲۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 09 April 2019

به گزارش تابناک تبریز، پایگاه بین‌المللی دیده‌بانی آلودگی هوا، مستقر در سوئیس کیفیت آسمان بیش از سه هزار شهر در ۷۳ کشور را مورد سنجش قرار داده و فهرستی از شهرها و پایتخت‌های پاک و آلوده را منتشر کرده است که در این میان تبریز در بین مراکز استان های ایران عنوان پاک ترین شهر را به خود اختصاص داده است.

این رتبه‌بندی براساس میانگین غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/ ۲ میکرون در هوا در سال ۲۰۱۸ انجام و اسامی چهار شهر پاک بهترین‌ها و چهار شهر بسیار آلوده ایران منتشر شده است.
پایگاه بین‌المللی دیده‌بانی آلودگی هوای "ایر ویژوال" که بخشی از شرکت سوئیسی "آی‌کیو اِیر" است، در تازه‌ترین رتبه‌بندی خود در سال ۲۰۱۸ بهترین شهرهای ایران را که دارای پاک‌ترین هوا بوده و از نظر شاخص کیفیت هوا بهترین شهرها برای زندگی محسوب می‌شوند، معرفی کرده است. این شهرها به ترتیب قروه، واقع در استان کردستان، تبریز، سنندج و نهاوند هستند که پاک‌ترین آسمان را در میان شهرهای ایران دارند. بر این اساس در میان همه مراکز استان ها در ایران، تبریز پاک ترین مرکز استان است.

در مقابل آلوده‌ترین شهرهای ایران نیز در این گزارش به ترتیب اندیمشک، مشهد، اصفهان و تهران معرفی شده‌اند. آلوده‌ترین پایتخت جهان در سال ۲۰۱۸ شهر دهلی‌نو، پایتخت هند است. در مقابل رتبه پاک‌ترین پایتخت نیز به ولینگتون، پایتخت نیوزیلند اختصاص یافته است. تهران در این گزارش رتبه ۲۳ را در میان ۶۲ پایتخت مورد بررسی از آن خود کرده و در واقع بیست‌وسومین پایتخت آلوده جهان است. طبق این رتبه‌بندی بنگلادش آلوده‌ترین کشور جهان و ایسلند پاک‌ترین کشور جهان با بهترین شاخص کیفیت هوا در سال ۲۰۱۸ معرفی شده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار