کد خبر: ۷۳۲۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷ 09 April 2019

تعداد گردشگرانی که تمایل به سفر انفرادی دارند روز‌به‌روز بیشتر می‌شود. برخی از شهرهای ایران برای سفرهای انفرادی گزینه‌های بسیار خوبی به‌نظر می‌آیند

تابناک فارس به نقل از تیتر شهر: طی چند سال اخیر تعداد گردشگران ایران بیشتر شده و متعاقب آن تعداد افراد ماجراجویی که به‌دنبال سفر انفرادی در گوشه و کنار ایران هستند نیز با افزایش همراه بوده است. بااینکه گفته می‌شود سفر انفرادی در ایران خیلی رایج نیست؛ اما برخی نقاط کشور خیلی مناسب این نوع سفر هستند و به‌طورکلی شهرهایی که بیشترین گردشگر را دارند، برای سفر انفرادی مناسب‌تر به‌نظر می‌رسند.

اگر شما هم مایل هستید سفر انفرادی داشته باشید، می‌توانید با استفاده از تورهای داخلی به نقاط مختلف ایران سفر کنید؛ اما گشت و گذار و برنامه سفرتان را خودتان تنظیم کنید.

در ادامه به‌سراغ شهرهایی از ایران رفته‌ایم که جاهای دیدنی فوق‌العاده‌ای دارند و مکان‌های بسیار خوبی برای سفر انفرادی محسوب می‌شوند.

 

اصفهان

بهترین نقاط ایران برای سفر انفرادی

اصفهان مقصدی معروف و پرطرفدار بین گردشگران است و یکی از بهترین شهرها برای سفر انفرادی به‌شمار می‌رود. از ویژگی‌های این شهر می‌توان به تعداد بسیار زیاد جاهای دیدنی و تاریخی اشاره کرد.

گردشگران در سفرهای انفرادی خود باید بازدید از نقش جهان که به میدان امام نیز معروف است را در برنامه‌شان قرار دهند. این میدان در مرکز شهر واقع شده است و جاهای تاریخی دیگری نظیر مسجد شیخ لطف‌الله و کاخ عالی قاپو نیز در همین میدان قرار دارند. مسجد جامع در همان نزدیکی است و گردشگران ضمن بازدید از آن می‌توانند از معماری فوق‌العاده‌ی آن لذت ببرند.

 

تهران

بهترین نقاط ایران برای سفر انفرادی

بدون شک تهران یکی از شهرهای ایران به‌شمار می‌رود که هر سال پذیرای خیل عظیم گردشگران داخلی و خارجی است. در شهر شلوغ و پر ترافیک تهران که حدود ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد، بعید به‌نظر می‌رسد که گردشگری احساس تنهایی کند. موزه‌ی هنرهای معاصر تهران یکی از نقاطی است که گردشگران را با آثار هنرمندان ایرانی و بین‌المللی آشنا می‌کند. این موزه جنب پارک لاله قرار دارد و به همین دلیل می‌توان قدمی در پارک زد و با مردم شهر معاشرت کرد. از دیگر مکان‌های محبوب و جاهای دیدنی تهران می‌توان به برج میلاد و بازار بزرگ اشاره کرد.

 

تبریز

بهترین نقاط ایران برای سفر انفرادی

شهر تبریز در شمال‌غرب ایران قرار دارد و مرکز استان آذربایجان شرقی است. بازار تبریز که در گذشته از بازارهای اصلی جاده‌ی ابریشم محسوب می‌شد، همچنان به فروش اقلام مختلف ازجمله ادویه‌جات، جواهرات، فرش و... می‌پردازد و ارزش گشت‌و‌گذار را دارد. مسجد کبود یا آبی نیز در این شهر قرار دارد که در سال ۸۴۵ هجری شمسی ساخته شد و اکنون به یکی از جاذبه‌های تاریخی شهر تبدیل شده است. اگر تمایل دارید از تاریخ شهر تبریز بیشتر بدانید، می‌توانید به موزه‌ی آذربایجان بروید که آثار پیش از تاریخ و همچنین مجسمه‌هایی از هنرمندان شهیر ایرانی نظیر احد حسینی به نمایش گذاشته شده‌اند. همچنین فهرست کاملی از جاهای دیدنی تبریز را به همراه اطلاعات، آدرس و موقعیت آن‌ها روی نقشه، در کجارو می‌توانید ببینید و برای برنامه‌ریزی گشت و گذار از آن استفاده کنید.

 

شیراز

بهترین نقاط ایران برای سفر انفرادی

یکی دیگر از شهرهای مقصد گردشگری معروف ایران، شیراز است که مسافران می‌توانند با خیال آسوده به تنهایی به این شهر تاریخی و فرهنگی سفر کنند. از دلایل شهرت این شهر می‌توان به حضور دو شاعر برجسته‌ی ایرانی، سعدی و حافظ، اشاره کرد که ایرانی‌ها از سراسر کشور برای ادای احترام به این دو شاعر شهیر به شیراز می‌آیند. مسجد نصیرالملک یکی از فوق‌العاده‌ترین جاهای دیدنی شیراز محسوب می‌شود که به‌خاطر پنجر‌ه‌هایی با شیشه‌های رنگی معروف شده است و در طول روز با عبور نور از این شیشه‌ها، جلوه‌ی بصری بسیار زیبایی به وجود می‌آید که می‌توان عکس‌هایی به‌یادمانی از آن‌ها گرفت.

 

تخت جمشید

بهترین نقاط ایران برای سفر انفرادی

تخت جمشید یا پرسپولیس از جاذبه‌های معروف ایران است که هر گردشگری باید از آن دیدن کند. این سازه در فاصله‌ی سال‌های ۵۵۰ تا ۳۳۰ پیش از میلاد ساخته شده و پایتخت امپراطوری هخامنشی بوده است. در ۶ کیلومتری تخت جمشید، نقش رستم قرار دارد که آرامگاه چهار پادشاه هخامنشی را در خود جای داده و مقبره‌ی هر یک در نهایت مهارت در دل سنگ‌ها حجاری شده است. در نقش رجب که در سه کیلومتری شمال تخت جمشید قرار دارد نیز حجاری سه مجلس از مراسم تاجگذاری شاهان ساسانی در دامنه‌ی کوه به‌چشم می‌خورد.

 

کاشان

بهترین نقاط ایران برای سفر انفرادی

شهر کاشان در استان اصفهان قرار دارد و از دو بخش بیابانی و کوهستانی تشکیل می‌شود. امروزه کاشان را به‌خاطر معماری سنتی‌اش می‌شناسند که بهترین نمونه‌ی آن را می‌توان در خانه‌ی بروجردی‌ها و خانه‌ی طباطبایی مشاهده کرد. فضای داخلی آن‌ها با آینه‌کاری‌ها می‌درخشد و شیشه‌های رنگی و نقاشی‌های دیواری زینت‌بخش فضای داخلی شده‌اند.

 

کرمان

بهترین نقاط ایران برای سفر انفرادی

کرمان یکی دیگر از شهرهای مناسب برای سفر انفرادی است که قدمت آن به قرن سوم بعد از میلاد برمی‌گردد. سیستم پیچیده‌ی قنات‌ها که برای تأمین آب شهر استفاده می‌شد،‌ از ویژگی‌های بارز این شهر به‌حساب می‌آید. علاوه‌براین کرمان را به خاطر قالی و گلیم نیز می‌شناسند که به‌صورت دست‌بافت در کارگاه‌های متعدد سطح شهر بافته می‌شود. برخی از جاهای دیدنی کرمان که باید در فهرست خود قرار دهید، عبارتند از بازار وکیل که قدمت بخش‌هایی از آن به دوره‌ی صفویه می‌رسد، مسجد امام که در دوره‌ی سلجوقی ساخته شد، مجموعه‌ی گنجعلی‌خان، گنبد جبلیه، ارگ راین و باغ شازده ماهان.

 

یزد

بهترین نقاط ایران برای سفر انفرادی

شهر یزد را قدیمی‌ترین شهر مسکونی ایران می‌دانند و بخشی از شهرت آن به این دلیل است که مرکز گردهمایی جامعه‌ی زرتشتی کشور به‌شمار می‌رود. بازدید از برج خاموشان (دخمه‌ی زرتشتیان را با نام برج خاموشان و برج سکوت نیز می‌شناسند) را فراموش نکنید، در گذشته‌ی دور جنازه‌های زرتشتیان را در برج می‌گذاشتند تا خوراک پرنده‌ها شود. بعدها استخوان‌ها را در چاهی می‌ریخته‌اند، این کار برای جلوگیری از آلوده‌شدن خاک بوده ‌است. حسینیه‌ی واقع در میدان امیرچخماق یکی دیگر از جاهای دیدنی یزد است که در نوع خود جالب و دیدنی محسوب می‌شود و معماری نمای آن به یکی از شاخص‌های شهر یزد تبدیل شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار