کد خبر: ۷۳۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 11 April 2019
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به مجاهدت‌های شهید صیاد شیرازی، گفت: وی منادی وحدت در جبهه‌ها بود و همواره شعار "ارتشی و سپاهی، یک ارتش الهی" را سر می‌داد.
حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی، اظهار کرد: عشق به خداوند و اهل بیت(ع) از جمله ویژگی‌های بارز شهید صیاد بود؛ او ماهانه یک شب روضه‌ای در خانه برگزار می‌کرد که امروز نیز توسط خانواده‌اش برگزار می‌شود و تعطیل نشده است.
 
وی افزود: شهید صیاد هوش و ذکاوت بالایی نیز داشت و تخصص بالا، طراحی و برنامه‌ریزی وی زبانزد عام و خاص بود.
 
وی با اشاره به فعالیت‌های شهید صیاد شیرازی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: فعالیت‌های این شهید والامقام در ساماندهی ارتش و ساختار نیروی مسلح بارز بوده و تهیه طرح‌های عملیاتی که منجر به شکستن حصر پادگان سنندج و... شد از جمله فعالیت‌های وی بود.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با اشاره به انتصاب شهید صیاد شیرازی به عنوان فرماندهی عملیات غرب در دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: وی در آخرین ماه‌های ریاست جمهوری بنی صدر، به دلیل روحیه انقلابی و مقابله با خیانت‌های او از سمت فرماندهی عملیات غرب عزل شد و پس از فرار مفتضحانه بنی‌صدر به فرانسه، با دعوت شهید کلاهدوز در ستاد مرکزی سپاه پاسداران مشغول شد.
 
وی با بیان این‌که شهید صیاد شیرازی قرارگاه مشترک عملیات سپاه و ارتش را راه اندازی کرد، افزود: او در سال ۱۳۶۰ به پیشنهاد شورای عالی دفاع و با حکم امام راحل به عنوان فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد و در سلسله عملیات‌های مختلف، فرماندهی نیروی‌های ارتش را بر عهده داشت.
 
وی با بیان این‌که شهید صیاد شیرازی به همراه برادران سپاهی نقش حساسی در آزاد سازی خرمشهر عزیز داشت، افزود: حضور او در هشت سال دفاع مقدس پیروزی‌های متعدی را برای کشور به ارمغان آورد.
 
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به رشادت‌های شهید صیاد شیرازی خاطرنشان کرد: او در ۱۶ فروردین ۶۸ به درجه سرلشکری نایل آمد.
 
وی ادامه داد: شهید صیاد شیرازی پس از عمری مجاهدت در ۲۱ فروردین سال ۷۸ در حالی که از منزل شخصی قصد عزیمت به محل کار را داشت، مورد سوء قصد قرار گرفته و در نتیجه شدت جراحت به مقام رفیع شهادت نایل می‌آید.
 
وی در ادامه اظهار کرد: سرهنگ حقیقی یکی از تربیت شدگان شهید صیاد شیرازی است که خم شده و کمر خود را پله‌ای برای مردم گرفتار قرار می‌دهد؛ آفرین بر ارتش و سپاهی که اینگونه در جریان سیل‌های اخیر کشور ایثارگری کردند.
 
حجت‌الاسلام آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنانش اقدام نابخردانه ترامپ علیه سپاه پاسداران را محکوم کرد و افزود: پاسداران و ارتشیان ما در بین مردم از محبوب‌ترین اقشار جامعه بوده و این اقدام احمقانه رییس جمهور آمریکا بر محبوبیت سپاه عزیز و ارتش‌مان اضافه خواهد کرد.
 
گفتنی است، مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امیر سپهبد صیاد شیرازی با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در سینما سرباز تبریز برگزار شد.
 
در این مراسم طراح بین المللی نیز تمثالی از شهید صیاد شیرازی طراحی کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار