سه مأموریت استاندار به شهرداران استان:
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به خسارات سیل در برخی از مناطق کشور، بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای مواجهه با پیشامدهای احتمالی مشابه در استان تأکید کرد و به شهرداران استان مأموریت داد تا فعالیت‌های خود را در جهت شناسایی سازه‌های غیرمجاز، سامان‌دهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و حاشیه‌نشین، اصلاح مسیل‌ها و پاکسازی و لای‌روبی مسیر رودخانه‌ها متمرکز کنند.
کد خبر: ۷۳۳۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 11 April 2019

محمدرضا پورمحمدی در نشست شهرداران استان، با بیان اینکه عامل انسانی و دخل و تصرف در اکوسیستم طبیعی یکی از عوامل اصلی خسارات ویرانگر حوادث اخیر بوده است، افزود: این خسارات نتیجه غفلت‌هایی است که در خصوص ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرف حریم و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اتفاق افتاده و امروز نباید چنین غفلت‌هایی صورت گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر سامان‌دهی سکونت‌گاه‌های غیررسمی و بافت‌های حاشیه‌نشین، از شهرداران استان خواست که این موضوع را به طور جدی در دستور کار قرار دهند.

وی گفت: باید هر لحظه آمادگی داشته باشیم تا اگر حادثه‌ای در شهرهای ما رخ داد بتوانیم از ساکنان مناطق حاشیه‌نشین محافظت کنیم.

پورمحمدی همچنین به ابلاغیه وزیر کشور مبنی بر شناسایی سازه‌های احداث شده در حریم و بستر رودخانه‌ها اشاره کرد و گفت: شهرداران موظف هستند که این سازه‌ها را شناسایی کنند تا در مراحل بعدی با همکاری دستگاه قضایی اقدامات قانونی در خصوص آنها انجام شود.

وی، اصلاح مسیل‌ها و پاکسازی و لای‌روبی مسیر رودخانه‌ها را از دیگر وظایف مهم شهرداری‌ها دانست و با اشاره به پیش‌بینی موج جدید بارندگی‌ها در سطح استان، تأکید کرد: شهرداری‌ها با همکاری شورای هماهنگی مدیریت بحران و دستگاه‌های مسئول اقدامات خود را در این خصوص ادامه دهند.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مدیریت شهری مقوله‌ای پیچیده و چندوجهی است، افزود: شهر، صرفا یک ساختار فیزیکی نیست، بلکه سیستمی است که مدیریت هر یک از اجزای آن نیازمند توجه ویژه است.

وی، استقرار شوراهای شهر و روستا را موجب تحقق مشارکت نسبی مردم در اداره امور دانست و گفت: امروزه دنیا به سرعت در حال حرکت به سمت شهرنشینی است و در کشور ما هم بالای 70 درصد از جمعیت شهرنشین هستند.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: در نتیجه این تحولات، مدیریت شهری با پدیده‌های جدیدی مثل مهاجرت، حاشیه‌نشینی، سکونت‌گاه‌های غیررسمی و اشتغال کاذب روبه‌رو شده که اداره امور را دشوار کرده است.

در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری نیز در خصوص مسائل مختلف شهرداری‌های استان و تعدادی از شهرداران استان در خصوص مسائل و مشکلات حوزه مدیریت شهری و اقدامات انجام یافته برای پیشگیری از خسارات حوادث احتمالی در جریان بارندگی‌های اخیر به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار