معاون وزیر راه و شهرسازی :
همت و انگیزه شهرداری تبریز برای ساخت و ساز، وزارت راه و شهرسازی را به عملیاتی شدن سریع جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده این شهر امیدوار کرده است.
کد خبر: ۷۳۵۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳ 16 April 2019

سید محمد پژمان معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از بافت های فرسوده و حاشیه ای تبریز با بیان مطلب فوق، گفت: شرایط بسیار دشواری در این مناطق از شهر تبریز حاکم است و مردم در شرایط به شدت نامناسبی زندگی می کنند و ضرورت دارد تا در این راستا اقدامات فوری انجام شود. با این حال اما همت و انگیزه عالی و بسیار خوب شهرداری تبریز برای ساخت و ساز، ما را به عملیاتی شدن سریع جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده این شهر امیدوار کرده است و من از این بابت از شهردار محترم تبریز تشکر می کنم.

وی ادامه داد: با توجه به سیاست های جدی دولت در امر بازآفرینی در این محدوده ها، امروز جلسه ای بسیار موثر با مدیران شهری و استانی در تبریز برگزار کردیم که طی آن تصمیمات بنیادی با ساز و کارهای انقلابی و جهادی اتخاذ و مقرر شد تا با یک روش غیر بروکراتیک، از صرف وقت و استهلاک جلوگیری کنیم و نفوذ تصمیمات را بالاتر ببریم.

پژمان با اعلام اینکه کمیته ای جهت اجرای مصوبات جلسه در خصوص جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده شکل گرفت، عنوان کرد: مقرر شد که دولت امکانات فراوانی را اختصاص دهد تا ما بتوانیم منابع و امکاناتی که در شرکت بازآفرینی شهری داریم، در اختیار هیئت اجرایی قرار دهیم و من امیدوارم انگیزه و اراده مقامات شهری، نوید بخش و فراهم کننده اقدامات خوبی در خصوص جابجایی بافت های حاشیه ای و فرسوده باشد.

وی افزود: با حضور شرکت های سازنده و انبوه سازان که امروز اعلام آمادگی کردند تا پای کار بیایند و کمک حال اجرای این سیاست ها باشند، من اطمینان دارم که ما به زودی و در زمان کوتاه یکی، دو ماهه شاهد شروع عملیات اجرایی بسیاری از این پروژه ها باشیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر لزوم اولویت بندی بافت ناکارآمد جهت جابجایی، گفت: ما نمی توانیم همه این محدوده ها را در یک زمان واحد جابجا کنیم و در این راستا لازم است تا مقامات شهری و استانی این محدوده ها را اولویت بندی کنند و با توجه به ظرفیت ها و امکانات موجود، کار ساخت و ساز و جابجایی را آغاز کنند. با این حال من امیدوارم که که کارها به سرعت آغاز شده و هر مرحله ای که تمام می شود، محرله بعد شروع شود.

وی در این خصوص ادامه داد: سیاست ما این است که عرصه هایی در جوار این بافت ها در اختیار سازنده ها قرار گیرد و با پشتیبانی و تخصیص تسهیلات و امکانات از سوی شهرداری و استانداری، این عرصه ها زودتر تبدیل به خانه شود تا مردم از این وضعیت خارج و در موقعیت جدید مستقر شوند.

پژمان یادآور شد: با این اقدام، عرصه های قبلی دوباره در همین مکانیزم قرار می گیرند و ما می توانیم از این ظرفیت های تولید و جابجایی و تغییر وضعیت مسکن، اقدامات موثری برای شهر و مردم انجام دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار