مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشست هم اندیشی ادارات تابعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به همراه مدیران کل ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی پنج استان معین کشور در خوزستان گفت : اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و هنری در مناطق سیل زده از اقدامات مهم این اداره کل بوده است.
کد خبر: ۷۳۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸ 18 April 2019

محمد جوروند بیان کرد: بعد از اینکه موضوع سیل در استان گلستان مطرح شد مجمعی متشکل از هنرمندان در خوزستان تشکیل و به گلستان اعزام شدند.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و پشتیبانی به سیل زدگان استان خبر داد و افزود: تمام ظرفیت مجموعه فرهنگ و هنر استان خوزستان در خدمت به سیل زدگان استان می باشد . در این راستا همه هنرمندان و زیرمجموعه‌های تابعه همکاری خوبی داشتند. موضوع مهم این بود که چقدر اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناطق سیل‌زده اولویت دارد و این چالشی برای ما بود و سپس بنا بر این شد که در مناطقی که شرایط تثبیت شده برای تغییر روحیه سیل‌زدگان یک سلسله فعالیت‌های فرهنگی و هنری برگزار کنیم.

وی با بیان این که کارهای هنری اگر یک مقدار درون مایه طنز داشته باشد می‌تواند به ویژه برای کودکان و نوجوانان بسیار تاثیرگذار باشد اضافه کرد: این موضوع الگویی شد که با کمک مجموعه مختلف زیرمجموعه فعالیت‌ها و برنامه‌هایی در حوزه سینمایی، فرهنگی، هنری، پشتیبانی برای سیل‌زدگان مستقر در اردوگاه‌های استان انجام دهیم.

جوروند اظهار کرد: پخش فیلم توسط حوزه سینمایی، اجرای تئاتر و نمایش با کمک هنرمندان استان، کانون‌های مساجد در حوزه پشتیبانی، معاونت فرهنگی در بحث توزیع کتاب میان کودکان و نوجوانان، مؤسسات قرانی با برگزاری سلسله جلسات مردمی و تجمیع نیازمدی‌ها فعالیت‌های خوب و چشم‌گیری را ارابه دادند.

وی با اشاره به این که مجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان علاوه بر فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه پشتیبانی فعالیت‌های خوبی داشت خاطرنشان کرد: اتفاق دیگری که صورت گرفت و شاید با وظایف ذاتی ما همخوان نباشد این بود که مجموعه‌های هنری ما با جلب و جذب کمک‌هایی در حوزه پشتیبانی اقدام و در قالب فعالیت‌های هنری به مردم آسیب دیده تقدیم کردند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار