استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه اجرای طرح‌های ویژه اشتغال روستایی از افتخارات دولت تدبیر و امید است، از فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان خواست تا در زمینه جذب تسهیلات این بخش، از تمام توان و اختیارات قانونی خود استفاده کنند.
کد خبر: ۷۳۵۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 17 April 2019

محمدرضا پورمحمدی در نشست مشورتی فرمانداران، بخشداران و دهیاران منتخب استان، با بیان اینکه روستاها محور توسعه هستند، افزود: معتقدیم که اگر بخواهیم مشکلات شهرها را حل کنیم باید به روستا بازگردیم و خدمات و امکانات مناسب برای زندگی بهتر روستاییان را فراهم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه الگوسازی خوبی در جهت مشارکت روستاییان در توسعه روستاها انجام شده و منابع دولتی در این بخش نیز باید بر اساس برنامه‌ریزی و به صورت هدف‌دار هزینه شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با قدردانی از تلاش‌های مسئولان شهرستان‌ها در جهت پیشگیری از خسارات احتمالی ناشی از بارندگی‌های اخیر، از آنان خواست تا با توجه به پیش‌بینی ادامه بارش‌ها، اقدامات پیشگیرانه خود را همچنان ادامه دهند.

وی، بخش قابل توجهی از خسارت‌های سیل در برخی استان‌های کشور را نتیجه عدم برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در سال‌های گذشته عنوان کرد و گفت: حادثه سیل لزوم برخورد جدی با چنین تخلفاتی را یادآوری کرد و در صورت غفلت از این موضوع، شاهد هزینه‌های زیان‌بار حوادث مشابه خواهیم بود.

پورمحمدی با اشاره به تجربه موفق فرمانداری بستان‌آباد در تقسیم کار شهرستانی برای لای‌روبی مسیر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، از فرمانداران و بخشداران استان خواست تا از چنین تجربیاتی برای پیشگیری از خسارات احتمالی استفاده کنند.

استاندار آذربایجان شرقی در خصوص موضوع قطع درختان جنگل‌های ارسباران نیز گفت: مقررات مربوط به این موضوع با هدف صیانت از منابع طبیعی استان، از شش ماه پیش ابلاغ شده و با جدیت پیگیری می‌شود.

وی افزود: اجازه دست‌اندازی سودجویان به مواهب طبیعی استان را نمی‌دهیم؛ با این حال اگر در برخی نقاط نیز تخلفاتی صورت می‌گیرد دستگاه‌های نظارتی با جدیت تمام آماده اقدام قانونی هستند و از مردم استان نیز می‌خواهم در صورت مشاهده این تخلفات، مسئولان امر را در جریان قرار دهند.

دکتر پورمحمدی همچنین فرمانداران، بخشداران و دهیاران استان را به توجه ویژه به ظرفیت‌های گردشگری و بوم‌گردی نقاط مختلف استان و حضور فعالانه در بین مردم و اجتماعات محلی توصیه کرد.

در این نشست از دهیاران خاصبان (شهرستان اسکو)، دولت‌آباد (شهرستان مرند) و علی‌خواجه (شهرستان بناب) که موفق به کسب رتبه‌های اول، پنجم و نهم در المپیاد علمی دهیاران سراسر کشور شده بودند تجلیل شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :