مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز گفت: آتش سوزی ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز با تلاش ایثارگرانه آتش نشانان و بدون صدمات جانی اطفاء شد.
کد خبر: ۷۴۲۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹ 09 May 2019

محمد قلزاده اظهار اظهار داشت: آتش سوزی ایکی قاپیلار بازار تاریخی تبریز با تلاش ایثارگرانه آتش نشانان و بدون صدمات  جانی  اطفاء شد.

وی افزود:  حوالی ساعت  22:15  دقیقه مورخه 18 اردیبهشت ماه 98 ، با گزارش مشاهده دود و آتش از بام بازار تبریز از سوی شهروندان به سامانه 125 ، آتش نشانان به محل حادثه اعزام و به اجرای عملیات اطفاء حریق پرداختند.

قلیزاده در این باره بیان داشت؛ تیم های عملیاتی بلافاصله پس از حضور در محل حادثه و مشاهده دود و آتش شدید ضمن تقسیم بندی گروهای عملیاتی به تیم های مهار ، کنترل و اطفاء به اجرای عملیات اطفاء حریق این حادثه پرداختند.

وی ادامه داد: تیم های عملیاتی با استقرار در پشت بام و اطراف محل ، آتش سوزی را  تحت کنترل قرار داده و از سرایت آن به سرای های همجوار پیشگیری کردند. تیم های دیگر نیز ضمن رعایت همین اصول عملیاتی ،  عملیات اطفاء را به سرعت و ایثارگرانه در پیش گرفتند که خوشبختانه پس از حدود 5ساعت تلاش مداوم، این آتش سوزی به مرحله اطفاء کامل رسید.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز وجود دود غلیظ ، حرارت شدید و تجمع مردم و بازاریان در داخل بازار تبریز را از جمله مشکلات عملیات اطفائی این حادثه عنوان کرد و از شهروندان در خواست کرد: به هنگام بروز حوادث اینچنینی مسیر و محل را برای تیم های عملیاتی ترک کنند تا تیم های امدادی به سهولت بتوانند به تسریع عملیاتی بپردازند.

قلیزاده افزود: خوشبختانه آسیب و صدمات جدی به آتش نشانان وارد نشده و تنها تعدادی دچار دودزدگی و آسیب های جزئی شده بود که تحت درمان قرار گرفت.

وی افزود: دلیل وقوع این حادثه و میزان خسارات وارده به مغازه ها، از سوی کارشناسان سازمان در دست بررسی است و متعاقبا اعلام خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز به وقوع حریق مشابه در بازار ایکی قاپیلار  در ۱۳ آبان ۱۳۸۸ اشاره کرد و افزود:  تیم های عملیاتی در عملیات اطفاء حریق رشادت و جان فشانی ویژه ای از خود نشانان داده و همین حادثه که 10 سال پیش رخ داده و در حدود 2 روز به طول انجامیده بود، امروز در عرض 5 ساعت به طور کامل اطفاء کردند.

وی در پایان ضمن قدردانی  از حضور امام جمعه محبوب تبریز، استاندار ، فرماندار و شهردار کلانشهر تبریز، معاون خدمات شهری و اجرای شهرداری تبریز، شهر دار منطقه 3 ،مدیر بحران شهرداری، مدیر بحران استانداری ، شورای شهر و  همکاری صمیمانه و خودجوش آتش نشانان شهرستان ها، ارگان ها، نیروی های انتظامی، هلال احمر، اورژانس و سایر نیروهای حاضر در محل را ستود. 

آتش سوزی بازار تاریخی تبریز با 29 مصدوم 

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: تعداد مصدومان آتش سوزی در بازار تاریخی تبریز به 29نفر رسید.

وحید شادی‌نیا  اظهار داشت: ساعت  ۲۲:۳۰ شب گذشته (چهارشنبه)، خبر آتش‌سوزی در سرای دو دری  (ایکی قاپلی) به مرکز اورژانس اطلاع داده شد و با احتمال وسعت آتش سوزی و گزارشات رسیده، چهار دستگاه آمبولانس اورژانس و خودروی فرماندهی عازم محل حادثه شد.

وی افزود: تعداد مصدومان آتش سوزی تا ساعت ۲:۴۰ بامداد که تحت اقدامات درمانی نیروهای اورژانس قرار گرفتند، 29 نفر گزارش شده که از این تعداد دو نفر به بیمارستان منتقل شدند و بقیه در محل تحت مداوا قرار گرفتند.

شادی نیا گفت: سه دستگاه آمبولانس اورژانس در محل حادثه مستقر هستند.

مقام های ارشد آذربایجان شرقی از قبیل امام جمعه تبریز، فرمانده سپاه عاشورا، فرمانده نیروی انتظامی استان، استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار تبریز، مدیرکل میراث فرهنگی، شهردار و برخی از اعضای شورای شهر در محل وقوع آتش سوزی حضور یافتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :