امام جمعه تبریز:
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: بنده در عزل و نصب‌ها هیچ دخالتی ندارم ولی نظارت دارم و این پدیده جدیدی است که هر کسی در هر جا به سختی می‌افتد، مدعی است که من گفته‌ام.
کد خبر: ۷۴۳۱۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴ 10 May 2019

به گزارش تابناک تبریز،  حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌ اول نماز عبادی و سیاسی جمعه در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز، با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان از خرج‌های اضافی پرهیز کنیم و با ستاد دیه همکاری کنیم، اظهار کرد: هفته آینده جشن گلریزان خواهیم داشت و امیدواریم با پرهیز از هزینه‌های اضافی پدران در بند را به سفره‌های گرم افطاری خانواده‌شان برسانیم.

افطاری با بودجه دولتی حرام است

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه در این ماه به فکر فقرا هم باشیم، گفت: فردی به من گفت که بنا بود افطاری بدهیم ولی چون در نماز جمعه گفته شده که دستگاه‌ها افطاری ندهند، ما هم نمی‌دهیم در حالی که بنده افطاری با بودجه دولتی را حرام اعلام کردم.

آل‌هاشم یادآور شد: در ماه مبارک رمضان صدقه بدهیم و الحمدالله صندوق صدقات کمیته امداد و مستمندان وجود دارد تا پول‌ها به دست نیازمندان برسد.

وی با اشاره به فعالیت موسسات خیریه فعال در کشور و استان تصریح کرد: سعی کنید تا در محل کار، خانه و بازار صندوق خیریه بگذارید و به خیران کمک کنید.

آل هاشم در ادامه با تاکید بر اُنس بیشتر با قرآن کریم توضیح داد: در این ماه باید بیشتر قرآن خواند، چراکه هر کسی در ماه مبارک رمضان یک آیه قرآن بخواند، همانند فردی است که در غیر ماه مبارک رمضان قرآن را ختم می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با قاریان در اولین روز ماه مبارک رمضان فرمایش‌های زیادی داشتند، از قبیل اینکه همه به قرآن احتیاج داریم و این شامل جامعه بشریت هم می‌شود و این قرآن است که با استکبار، ظلم و طغیان، طاغوت، قدرت شیطانی مقابله می‌کند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی، قرآن کریم از مهجوریت در آمد و چه بهتر که با اُنس بیشتر آن را خوانده و تامل و درک کرد.

خطیب نماز جمعه تبریز بیان داشت: باید همه تلاش‌ها این باشد که عامل به قرآن باشیم چراکه تنها حفظ و یا خواندن قرآن فایده ندارد بلکه باید آن را درک کرده و به آیات آن عمل کرد.

دخالتی در تغییر برنامه قرآنی رمضان از صدا و سیما نداشتم

وی اظهار کرد: گلایه زیادی از من می‌شود که چرا برنامه قرآنی را تغییر دادید، در حالی که من تقصیری ندارم و صدا و سیما ارزیابی کرده که بهترین زمان برای پربیننده بودن است و باز من می‌گویم که باز هم ارزیابی کنند و در صورت امکان زمان آن را تغییر دهند ولی در کل ما هیچ دخالتی ندارم.

هرکسی در کاری و جایی به سختی می‌افتد، مدعی می‌شود آل هاشم گفته است

گزارش فارس حاکی است؛آل‌هاشم خاطرنشان کرد: یک فرد را به یک جایی منصوب می‌کنند و می‌گویند که آل‌هاشم گفته و سفارش کرده است، در حالی که بنده در عزل و نصب هیچ دخالتی ندارم ولی نظارت دارم و این پدیده جدیدی است که هر کسی در هر جا به سختی می‌افتد، مدعی است که من گفته‌ام.

امام جمعه تبریز افزود: مسئولی که در راه درست و کار درست باشد، قطعا مورد حمایت من خواهد بود.

وی با یادآوری رعایت اخلاق اسلامی و ورزشی توسط طرفداران تراکتورسازی در بازی گذشته در بازی با پرسپولیس گفت: از خدا طلب موفقیت و سربلندی این عزیزان را دارم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار