سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز گفت: تراکتورسازی سال گذشته یک تیم معمولی بود اما امسال در حال تبدیل شدن به یک تیم خوب است.
کد خبر: ۷۴۳۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 10 May 2019

جرج لیکنز در نشست خبری پیش از دیدار فردا (شنبه) تیمش مقابل پارس جنوبی جم اظهار داشت: به خاطر ماه مبارک رمضان تمرینات‌مان به زمان افطار نزدیک شده و پس از تمرین بلافاصله راهی هتل خواهیم شد. بازی فردا مقابل پارس جنوبی آخرین دیدار خانگی ما در این فصل است و امیدوارم هواداران‌مان با حضور خود از ما حمایت کنند. در دو بازی گذشته شانس این را داشتیم که 6 امتیاز ممکن را کسب کنیم که این اتفاق رخ نداد و بدشانس بودیم. اگر این اتفاق می‌افتاد، می‌توانستیم رقابت‌مان را برای صدرنشینی ادامه دهیم.

وی با اشاره به دیدارهای برگشت مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا گفت: اتفاقات واقعاً شگفت‌انگیزی افتاد و تیم‌ها با اتفاقات شگفت‌انگیز راهی فینال شدند. خیلی خوشحالم و افتخار می‌کنم که چهار بازیکن که در تیم ملی بلژیک هستند، در دیدارها و سرنوشت این مسابقات اروپایی نقش داشتند. اِزار شب گذشته خیلی راحت توانست گلزنی کند. از این بازی‌ها می‌توانیم خیلی چیزها یاد بگیریم و این مسابقات درس‌های زیادی داشت.

سرمربی بلژیکی تراکتورسازی ادامه داد: بازیکنان آژاکس در صحنه کرنر می‌خواستند وقت‌کشی کنند و دروازه‌بان حریف هم چنین کاری انجام داد اما باعث شد که شکست بخورند و به فینال نرسند. بازیکنان در این بازی‌ها در بالاترین سطح بازی می‌کنند و می‌توانند تجربیات زیادی برای ما و باشگاه‌های ما داشته باشند. گلی که کمپانی برای سیتی زد، نهایت احساساتی بود که می‌توانست برای تیمش ایجاد کند.

لیکنز درخصوص شرایط شاگردانش در تیم تراکتورسازی تصریح کرد: زمان زیادی برای آماده‌سازی برای دیدار فردا داشتیم. در اردوی نیم‌فصل با پارس جنوبی بازی کردیم و تجربه بازی با این تیم را داریم. به ذوب‌آهن هم بابت صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا تبریک می‌گویم. دیدار فردا اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد. این آخرین بازی ما در تبریز است و با حضور هواداران تلاش می‌کنیم سه امتیاز مسابقه را کسب کنیم.

«به این خاطر درباره لیگ قهرمانان اروپا صحبت کردم چون دوست داشتم بدانید چرا چهار تیم انگلیسی به فینال رقابت‌های اروپایی رسیدند.» وی با بیان این جمله خاطرنشان کرد: صعود آنها به فینال مسابقات اروپایی به خاطر روحیه، انگیزه و تفکر حرفه‌ای آنها بود. مثلاً صلاح نمی‌توانست مقابل بارسلونا بازی کند، اما بازیکنان جایگزین تلاش زیادی کردند و این اهمیت بسیاری دارد. این دیدارها نشان داد بازیکنانی که روی نیمکت هستند، چقدر می‌توانند به تیم کمک کنند. مثلاً شکیری به زمین آمد و نشان داد در چه سطحی می‌تواند به تیمش کمک کند.

سرمربی تراکتورسازی در مورد وضعیت مصدومان تیمش اظهار داشت: شرایط نقی‌زاده مشخص نیست و باید آن را بررسی کنیم. قائم اسلامی‌خواه اما نمی‌تواند به میدان برود. درباره استوکس هم باید بگویم خیلی تلاش کردیم او را به بازی برسانیم و برنامه درمانی خوبی انجام دادیم، اما فردا او را نخواهیم داشت. استوکس خیلی علاقه داشت که بازی کند و می‌خواست عملکرد خوبی داشته باشد. باید بررسی کنیم که او می‌تواند در بازی آتی به میدان برود یا خیر.

لیکنز با اشاره به صحبت‌هایش با مدیران باشگاه تراکتورسازی گفت: یکسری برنامه‌ها برای سال آینده داریم و صحبت‌های لازم را با مدیران باشگاه انجام دادیم. می‌خواهم قبل از آغاز سوالات شما درباره مارک ویلموتس هم صحبت کنم. می‌گویند که او قرار است سرمربی تیم ملی شود. او هیچ تماسی با من نداشته، اما شایعاتی در این باره وجود داشت.

پس از اینکه خبرنگاری از لیکنز درخصوص دیدار مقابل پارس جنوبی پرسید و طعنه‌ای به اظهاراتش درباره بازی‌های لیگ قهرمانان اروپا زد، سرمربی تراکتورسازی گفت: فردا به دنبال سه امتیاز هستیم و برای پیروزی تلاش می‌کنیم. به این خاطر درباره لیگ قهرمانان آسیا صحبت کردم که تیم‌های پیروز، انگیزه زیادی داشتند. مقابل هر تیمی بازی کنیم، هدفی جز پیروزی نداریم و اینکه رقیب در بالا یا پایین جدول باشد، فرقی نمی‌کند. تیم‌های پیروز اروپایی وحدت، روحیه و نیمکت خوبی داشتند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد نقاط ضعف و قوت تیم پارس جنوبی تصریح کرد: در 9 روز گذشته تمرینات خیلی خوبی داشتیم. پس از بازی با پرسپولیس با روحیه خوبی تمرین می‌کنیم و کیفیت خودمان را حفظ کردیم. ما با همان کیفیت و روحیه برای مسابقه فردا آماده می‌شویم. آماده‌سازی ما برای بازی با پارس جنوبی مشابه آماده‌سازی برای دیدار مقابل پرسپولیس یا سایر تیم‌هاست. تمام تلاش خود را می‌کنیم تا سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم.

سرمربی تراکتورسازی با اشاره به جلسه امروز با شاگردان خود برای مسابقه فردا خاطرنشان کرد: امروز آخرین نکات را به بازیکنان منتقل می‌کنیم، اما بهتر است در نشست خبری درباره نقاط ضعف و قوت تیم‌ها صحبت نکنیم. این موارد باید بین خودمان بماند. عملکردمان در خط حمله و گل‌هایی که زدیم، قابل توجه و خوب بوده، اما در مقایسه با تیم‌های بالای جدول، گل‌های خورده ما کمی زیاد بوده است.

به گزارش تسنیم,لیکنز با بیان اینکه تیمش باید بیشتر کار کند تا گل‌های کمتری بخورد، اظهار داشت: اینکه در بازی ما مقابل سپیدرود چه اتفاقاتی بیرون و داخل زمین رخ داد، من و شما مقصر نیستیم. پس از آن سه شکست، هجمه سنگینی روی تیم ما بود و بازیکنان ما تلاش کردند که شرایط را برگردانیم. در بازی با پرسپولیس نشان دادیم که از آن شرایط خارج شدیم. آن شکست‌ها فشار زیادی آورد و بازیکنان روزهای سختی را گذراندند. اکنون اما شرایط خوب است و تلاش می‌کنیم به روند خوب خود در هفته‌های گذشته ادامه دهیم.

لیکنز با اشاره به روحیه تیمی شاگردانش تصریح کرد: نکته خیلی مهم در دو بازی پیش‌رو این است که همه برای تراکتورسازی تلاش کنند و کسی برای نمایش خودش نباید در زمین باشد. در لیگ قهرمانان اروپا مشاهده کردیم که بازیکنان برای برد تیم خود تلاش کردند. دیدارهای آخر فصل اهمیت زیادی دارند و همه این بازی‌ها را رصد می‌کنند. این مسابقات برای هر کسی می‌تواند اهمیت داشته باشد. مهم این است که همه در خدمت تیم باشیم و هیچ چیز بهتر از تیم و گروه‌مان نیست.

وی با بیان اینکه تیمش هیچ وقت برای کسب یک امتیاز بازی نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ما همیشه برای برد به میدان می‌رویم، اما این را بدانید که کسب سه امتیاز در یک بازی بهتر از کسب سه امتیاز در سه مسابقه است. باید بگویم که روحیه مجموعه، خوب و مثبت است. همیشه خوب نیست که در زندگی بردهای متوالی داشته باشیم. برخی اوقات شکست باعث می‌شود با قدرت بیشتر پیش برویم.

لیکنز گفت: همانطور که می‌دانید تراکتورسازی سال گذشته یک تیم معمولی بود اما امسال در حال تبدیل شدن به یک تیم خوب است. تلاش می‌کنیم شرایط این تیم را حفظ کنیم متأسفانه اتفاقاتی که اخیرا رخ داد روی تیم تأثیرگذاشته است اما سعی می‌کنیم که از همه این مسائل رد شویم و روند صعودی مان را حفظ کنیم. برای شما یک مثال می‌زنم دیووک اوریگی و واینالدوم بازیکنان نیمکت نشینی در لیورپول بودند که اما دیدید چه بازی و عملکرد خوبی مقابل بارسلونا داشتند.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی افزود: خیلی خوشحالم زمانی که مربی بزرگی مانند یورگن کلوپ را می‌بینم که بازیکن بزرگی مانند محمد صلاح را در اختیار ندارد و نمی‌آید در نشست خبری گریه کند اما به جای آن تلاش می‌کند تا بازیکنان دیگرش را در سطح بالایی آماده کند. زمانی که شما به یک فینال راه پیدا می‌کنید بسیار فوق العاده است قبلا این تجربه را به عنوان بازیکن داشته ام که در فینال اروپا حاضر شوم اما وقتی که در فینال شکست می‌خورید شاید به چند هفته فرصت احتیاج داشته باشید تا روحیه خود را برگردانید.

لیکنز درباره اینکه به نظر می‌رسد تفکرات او در تراکتورسازی عیان شده و سایر تیم‌ها به خوبی تراکتورسازی را آنالیز می‌کنند، یادآور شد: شاید همه تیم‌ها ما را خوب بشناسند اما ما تلاشمان این است که از صددرصد پتانسیل‌مان استفاده کنیم. زمانی که من به اینجا آمده بودم تیم بسته شده بود و ما حتی یک بازیکن جدید هم نیاوردیم با این حال همه تلاشمان را می‌کنیم بهترین استفاده را از بازیکنانمان داشته باشیم تا آنها بهترین عملکردشان را داشته باشند. مقابل پرسپولیس یک گل دریافت کردیم اما توانستیم بازی را به تساوی بکشانیم. زمانیکه من به تراکتورسازی آمدم، بازیکنان ملی پوش ما مستقیما از مسابقات تیم ملی آمده بودند و به مسابقات لیگ اضافه شدند و می‌دانیم که آنها شرایط سختی داشتند. می‌خواهیم قوی‌تر از این باشیم و در برنامه‌ریزی‌هایمان خودمان را طوری آماده کنیم که قدرتمندتر باشیم.

وی در رابطه با اینکه تراکتورسازی در سال نخست لیگ برتر رتبه ششم را کسب کرده و الان چه دلایلی باعث شده تا از قهرمانی دور بماند، یادآور شد: تراکتورسازی دوست دارد در آینده حتما قهرمانی را بدست آورد اما این اتفاق زمانی رخ داد که من در اینجا حضور پیدا کردم. ما این فرصت را ایجاد کردیم که تراکتورسازی به قهرمانی نزدیک شود. برنامه سال آینده نیز همین است و می خواهیم برای قهرمانی تلاش کنیم. لسترسیتی نیز یک بار قهرمان شده ولی دیگر نمی‌تواند این عنوان را تکرار کند.

سرمربی تراکتورسازی درباره اینکه تا قبل از دیدار تراکتورسازی مقابل سپیدرود کارشناسان زیادی اعتقاد به قهرمانی تراکتورسازی داشتند خاطرنشان کرد: قبل از بازی با سپیدرود درباره شرایط قهرمانی صحبت کرده بودم و گفته بودم که این بازی جقدر در این مسیر برای ما مهم خواهد بود اما دیدید که یکسری اتفاقات رخ داد که ما مقصرش نبودیم. بعد از رخ دادن آن اتفاقات ما چه کار می‌توانستیم انجام بدهیم؟ حالا باید تلاش کنیم تا بیشترین امتیازات را کسب کنیم و در جایگاه بهترین قرار بگیریم.

لیکنز در رابطه با اینکه چقدر برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا امیدوار است، گفت: قطعا امیدوار هستیم. می‌خواهیم در دو بازی آینده پیروز شویم تا شانسی که برای کسب سهمیه داریم را عملی کنیم اما قبل از هر چیز برایمان بازی فردا اهمیت دارد تا سه امتیازش را از آن خود کنیم و بعد به استقبال هفته پایانی مسابقات برویم.

وی درباره سوال دیگری مبنی بر اینکه چقدر از مارک ویلموتس (گزینه هدایت تیم ملی ایران) شناخت دارید و اینکه آیا این مربی برای سرمربیگری ایران مناسب است یا خیر گفت: ایشان همکار من بوده اما نمی‌توانم بگویم که او خوب یا بد بوده است. برای ایران آرزوی موفقیت دارم ولی من اینجا هستم و همه تلاشم را برای موفقیت تراکتورسازی انجام می‌دهم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار