به گزارش تابناک تبریز از ایسنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان این خبر را به نقل از یک منبع دیپلماتیک مطلع از این رویداد منتشر کرده است.

این منبع گفته است، سوئیس احتمالاً این شماره را در اختیار ایران قرار نخواهد داد؛ مگر آن که ایرانی‌ها به طور مشخص در این زمینه درخواست کنند و تصور می‌شود، بسیار بعید است که آنها چنین کاری کنند.

بر اساس گزارش شبکه خبری سی‌ان‌ان، کاخ سفید به درخواست مطرح شده برای ارائه توضیح درباره ماجرای شماره دادن به ایران پاسخی نداده است.

ایران و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند و سوئیس به عنوان حافظ منافع واشنگتن در تهران عمل می‌کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به تازگی اعلام کرد: چیزی که در رابطه با ایران مایلم شاهدش باشم؛ مایلم شاهد این باشم که آنها با من تماس بگیرند. جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری به آنها می‌گوید که تماس نگیرند.

سخنگوی جان کری در واکنش به این اظهارات ترامپ، گفت: هر چیزی که رئیس‌جمهور ترامپ امروز گفت، صرفاً غلط است؛ ختم ماجرا. او درباره واقعیت‌ها اشتباه می‌کند، درباره قانون اشتباه می‌کند و متأسفانه درباره نحوه استفاده از دیپلماسی برای امن نگه داشتن آمریکا نیز در اشتباه بوده است. کری به مذاکره بر سر یک توافق هسته‌ای کمک کرد که برای حل یک مشکل دشوار، کارآمد بود. جهان در آن زمان از آن حمایت کرد و اکنون هم از آن حمایت می‌کند.

در همین حال، ریچارد نفیو، طراح تحریم‌های ایران در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما در یک پیام توییتری کنایه‌آمیز با توجه به اظهارات اخیر ترامپ، به تأثیر منفی سیاست‌های کارشکنانه جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا بر رخ دادن چنین اتفاقی اشاره کرد. او نوشت: اگر همین الان، روحانی با اتاق کنترل کاخ سفید تماس بگیرد تا تماس او را به ترامپ وصل کنند، بولتون خود را از ارتفاع سه طبقه پایین می‌اندازد و از سه در رد می‌شود تا خط تماس را قطع کند.