رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان شرقی گفت: ملخ های مهاجم به مزارع استان نه از عربستان و نه از هر کشور دیگری وارد شده اند بلکه می توان گفت بومی های منطقه هستند که هرساله خود را نمایان می کنند.
کد خبر: ۷۴۴۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۳ 14 May 2019

به گزارش تابناک تبریز، اکبر فتحی در جلسه شورای معاونان و مدیران مستقل سازمان با اشاره به وجود ملخ های مراکشی در مرز بین آذربایجان شرقی و استان اردبیل اظهار داشت: این ملخ‌ها که به نام ملخ مراکشی شناخته می‌شوند ملخ صحرایی نیست و جزو آفات بومی منطقه هستند.

وی گفت: اینکه گفته شود این ها از مراکش مهاجرت کرده‌اند صحیح نیست، ملخ‌های مراکشی هم  کانون داخلی دارند این ملخ‌ها همیشه ‌می‌توان گفت بومی‌های منطقه هستند که  هرساله خود را نمایان می‌کنند.

فتحی خاطرنشان کرد: هدف ما این است که با مدیریت جامع براساس برنامه‌ریزی‌های بعمل آمده از طغیان این ملخ‌ها جلوگیری کنیم ، بنابراین سم پاشی به موقع مراتع  بهترین روش برای جلوگیری از ازدیاد این حیوانات می‌باشد البته در بحث تامین سم مورد نیاز برای سم پاشی  دچار مشکل هستیم که با هماهنگی‌هایی که با سازمان برنامه و بودجه انجام گرفته، مقرر شده تامین اعتبار شود و این سموم خریداری و در اختیار سازمان جهادکشاورزی قرار گیرد.

وی با اشاره به کنترل و پایش ملخ‌های مهاجم افزود: کارشناسان جهادکشاورزی در مرز بین اردبیل و آذربایجان‌شرقی در حالت آماده باش می‌باشند، کانون‌های این ملخ ‌ا با همکاری افراد بومی منطقه شناسایی و عملیات سم پاشی به محض مشاهده کانون های آلوده انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: این ملخ ها اکثراً در مراتع و زمان‌های خشکسالی هجوم می‌آورند ولی امسال به مزارع گندم نیز  ورود پیدا کرده‌اند ولی در حال حاضر هیچ خطری  شهرهای استان را تهدید نمی‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار