شهردار تبریز:
شهردار تبریز گفت: با مشارکت، عزم و اراده خود بازاریان می‌توان گام‌هایی موثرتر برای حفاظت از این میراث بزرگ جهانی برداشت.
کد خبر: ۷۴۵۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۲ 16 May 2019

به گزارش تابناک تبریز، ایرج شهین‌باهر در برنامه زنده تلویزیونی گفتگوی ویژه خبری شبکه سهند اظهار داشت: واقعیت این است تا زمانی که مشارکت مردمی نباشد، نمی‌توانیم اتفاقات خوبی رقم بزنیم. برای مثال اگر بازاریان همت کنند و مغازه‌های خود را به انبارهای دپو جنس تبدیل نکنند، اگر نگهبان شب یا اوداباشی تعیین کنند، مطمئنا در آینده شاهد چنین رویدادهای تلخی نخواهیم بود.

شهردار تبریز با بیان اینکه در شب آتش‌سوزی نبود نگهبان در سراهای مختلف باعث می‌شد آتش‌نشانان برای ورود از جبهه‌های مختلف با مشکل مواجه شوند، گفت: باید همواره تمام دستگاه‌ها مخصوصا خود مردم پای کار باشند و هرجا که مردم در مسائل مشارکت نداشته‌اند، آسیب‌هایی جدی دیده‌ایم.

وی اضافه کرد: نصب سیستم‌های هوشمند اعلام حریق در بازار نیز مستلزم عزم و اراده مغازه‌داران و بازاریان عزیز است و بی‌شک اگر اراده ای در این خصوص باشد، مجوزهای لازم نیز از سوی دستگاه‌های متولی صادر می‌شود.

شهین‌باهر اعلام کرد: از گذشته حضور اوداباشی یا نگهبان در تامین امنیت بازار بزرگ تبریز بسیار موثر واقع می‌شد و می‌توان امروز نیز با احیا این سنت‌ها از بازار سنتی تبریز حفاظت و صیانت کرد.

وی تشریح کرد: شهرداری تبریز نزدیک به دوسال است که به ایمن‌سازی بازار تاریخی این شهر نگاه ویژه‌ای دارد و از جمله اقدامات مهم در این راستا می‌توان به نصب شیربرداشت و کپسول آتش خاموش‌کن در نقاط مختلف بازار سنتی تبریز اشاره کرد.

شهردار تبریز ادامه داد: روزها آتش‌نشانانی سیار در سطح بازار تبریز مستقر می‌شوند تا در مواقع نیاز و بروز حادثه وارد عملیات شوند. علاوه بر این، بیش از چهارهزار و ۵۰۰ نفر از بازاریان برای اطفا حریق آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

وی افزود: خوشبختانه با حضور فداکارانه و حتی داوطلبانه آتش‌نشانان عزیز و همچنین تجهیزات کافی و به‌روز توانستیم آتش‌سوزی بازار تبریز را در کمترین زمان ممکن و با کم‌ترین تلفات اطفا کنیم.

شهردار تبریز در بخشی از این گفتگو با تقدیر از اعضای شورای شهر تبریز در موافقت با ارائه مغازه‌هایی رایگان و موقت به آسیب‌دیدگان، گفت: حفظ ارتباط با مشتریان، یکی از مسائل مهم و کلیدی برای اصناف به شمار می‌آید و امیدواریم این عزیزان با استقرار در مغازه‌های جدید بتوانند به کسب و کار خود ادامه دهند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: درحالی که در طول تاریخ آتش‌نشانی تبریز تنها ۱۹ ایستگاه آتش‌نشانی احداث شده بود، سال گذشته ما ۳ ایستگاه جدید احداث کردیم و در نظر داریم امسال نیز با احداث ۲ ایستگاه جدید امکانات و تجهیزات‌مان را در حوزه آتش‌نشانی ارتقا دهیم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار