گزارش تابناک تبریز از جلسه شورای شهر تبریز؛
جلسه هفتگی شورای شهر تبریز با حضور اکثریت اعضا به ریاست اکبرنژاد در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.
کد خبر: ۷۴۶۱۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳ 19 May 2019
روز آرام شورا با چند مصوبه
به گزارش تابناک تبریز؛ در آغاز جلسه امروز شورای شهر تبریز لایحه دو فوریتی شهرداری تبریز مبنی بر اهدا و پرداخت مبلغ 100میلیون تومان در وجه ستاد دیه استان در ماه رمضان در قالب اعتبار ماده 16بودجه مصوب سال جاری بررسی شد .

محمد باقر بهشتی در این خصوص گفت :  با توجه به اینکه هرسال به ستاد دیه استان کمک میکنیم چرا این رقم به صورت لایحه 2فوریتی در صحن شوراارائه می شود ؟

شکور اکبرنژاد افزود:پیشنهاد دارم رقم کمک به ستاد دیه رابه 150میلیون تومان افزایش دهیم .

شهردار تبریز در این خصوص بیان کرد: این کمک به ستاد دیه مد نظر ما ،دیه غیر عمد است که در قالب بودجه نمی گنجد و بحثی جداست ؛از طرفی موافق افزایش رقم دیه هستم .

محمد زاده نیز خطاب به اعضای شورا گفت : به نظرم برای دیه غیر عمد 100میلیون و برای دیه عمد ،100تا150میلیون تومان اختصاص دهیم .

با رای اعضای شورا مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان برای دیه غیر عمد تصویب شد.

دستور جلسه بعدی شیوه‌نامه شورای عالی سرمایه گذاری شهرداری تبریز بررسی شد .

بهشتی با بیان اینکه کلیات این شیوه نامه در کمیسیون تصویب شده است افزود: باید زمینه هایی که شهرداری از سرمایه گذار حمایت می کند، مشخص شود (مطالعات پیش امکان سنجی)

وی اظهارکرد:شیوه نامه فعلی که برای شورا آمده است، شرایط جذب سرمایه گذار نداشته بلکه جنبه اداری سرمایه گذاری دارد.

جمالی(مدیر سرمایه گذاری شهرداری تبریز ) تاکید کرد:۱۵سال است شیوه نامه تصویب و بررسی میشود و‌ما به صورت بیس شیوه‌نامه‌وزارت نوشته ایم.

بابایی اقدم عضو شورای شهر در ادامه بحث افزود :شهردار تبریزدر حوزه سرمایه های متعارف چه نقشی دارد؟ در این خصوص چه کاری انجام داده ایم اگر تلاشی کرده ایم موانع موجود و نتایج چه بوده است ؟

وی عنوان کرد:در یک سال گدشته نوسانات دلار،ایران را به بهشت سرمایه گذاری شده تبدیل کرده است.

فرج قلی زاده خطاب به اعضا با اشاره به این که شیوه نامه موجود به وزارت کشور تعلق نداشته و توسط شورای چهارم تدوین شده است افزود: این شیوه نامه مطرح شده توسط شورا در شیوه وزارت کشور به قوانین بالادستی توجه شده است .
وی خطاب به جمالی گفت :زمانی که شیوه نامه با قانون مغایرت داشته باشد مطمئنا در عمل نیز با ترک تشریفات با مسئله ای روبرو خواهیم شد .

قلی زاده ابراز داشت:اگر طبق این شیوه نامه ارایه شده مدیری ترک تشریفات کند، عملا کار غیرقانونی کرده است

وی تاکید کرد:وقتی که شورای شهر تا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اختیار ترک تشریفات دارد،چه کسی می تواند بیشتر ار این مبلغ ترک تشریفات کند؟

سونیا اندیشنایب رئیس شورای شهر تبریز در این خصوص بیان کرد:از مدیریت سرمایه گذاری می خواهم برنامه خود برای سرمایه گذاری در تبریز را توضیح دهد.

اندیش گفت :سرمایه گذاری در تبریز با شهر های دیگر متفاوت است.

وی افزود:آیا مدیریت سرمایه گذاری برنامه ای تدوین کرده است؟ چه سرمایه گذاری هایی صورت گرفته است؟ چه کاری باید انجام داد؟ آیا بازهم سرمایه گذاری فقط ایجاد پاساژ است؟

اندیش همچنین با اشاره به تجاری بودن شهرمان ،یاد اور شد:در خصوص ایجاد پاساژ های تجاری چه کاری انجام داده ایم . چطور مشوق سرمایه گذار ها خواهید بود؟ ما امروز بسیاری از پروژه ها ناتمام و مشکل دارهستند . سرمایه گذار پولی برای شهر خرج کرده ولی برای شهر چه کاری انجام کرده .

اگر می گویید ۱۵ سال است این شیوه نامه انجام می شود، پس بازهم سرمایه گذاران همان مشکلات قبلی را خواهند داشت.

 

دستو جلسه بعدی پیشنهاد کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری در خصوص تملک و احیای پارک 2هزار هکتاری عباس میرزا توسط سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز و تامین مالی توسط شهرداری تبریز بود که؛(مصوب شد تا شهرداری لایحه ای برای رفع معارض پارک عباس میرزا ارائه دهد)

دستور جلسه دیگر بررسی موضوع ماموریت اقای حسین اصغر پور از دانشگاه تبریز به مرکز پژوهش های شورا بود که(با رای شورا این دستورنیز جلسه تصویب شد.)

بابایی با اشاره به اینکه طبق آمار شهرداری، ۲۶ میلیارد تومان در خیابان 40متری هزینه کرده است گفت : با این حال قسمتی از مسیر امکان جلو بردن کار وجود ندارد.

وی به موضوع کرایه تاکسی ها اشاره کرد و افزود: مصوبه شورا از طرف فرمانداری رد سده و بازهم به جای اول برگشتیم.

بابایی اقدم گفت :تبریز جزو اولین شهر های حاشیه نشین است ؛بشترین حاشیه نشین با تعداد 500000نفر متعلق به شهر ما است .

وی افزود:امروز در بافت شهری شاهد اسفالت ریزی در مناطقی هستیم که اصلا به اسفالت نیازی نیازی نیست .

با این حال در کوی زمزم مارالان و یا ۴۲ متری چاله هایی هست که خودرو در داخل چاله گم می شود.

محمدزاده نیز نکاتی را متذکر شد وی گفت :گزارش ها حاکی از ان است که ازحساب کارمندان به بهانه دیرکرد اقساط پول برداشت می کنند اما این پول به حساب بانک ریخته نمی شود.
.
وی تاکید کرد :در بسیاری از مکان برای اغاز پروژه ها فقط کلنگ زنی انجام می شود اما پروژه انجام نمی شود. یا کلنگ نزنید یا پروژه را تکمیل کنید

محرم محمد زاده از آقای شهردار می خواهم قراردادهارا از شرکت ها بگیرند چون این شرکت ها واقعا مشکل ایجاد می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار