شبکه خبری خبری تلویزیونی سی ان ان گزارش داد: رئیس دستگاه دیپلماسی ایران، آمریکا را متهم کرد که فاقد جایگاه حقوقی، اخلاقی، سیاسی و بین المللی برای تحریم های ایران است و افزود، آمریکا باید جنگ اقتصادی علیه ایران را متوقف کند.
کد خبر: ۷۴۷۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ 22 May 2019

شبکه خبری سی ان ان امروز (چهارشنبه) بخشی از مصاحبه با محمد جواد ظریف را پخش کرد.

وزیر امور خارجه در این گفت وگو تصریح کرد، تشدید تنش ها علیه ایران بطور قطع پیامدهای دردناکی برای همگان در بر خواهد داشت.

وی افزود: آمریکا درگیر یک جنگ اقتصادی با ایران است که باید متوقف شود، جنگ اقتصادی به معنای هدف قرار دادن مردم ایران است. آمریکا از هیچ جایگاه قانونی، اخلاقی ، سیاسی و بین المللی برخوردار نیست که جنگ اقتصادی را به ایران تحمیل کند.

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه به سی ان ان گفت: وجود ادوات نظامی در یک منطقه کوچک (محدود) آبی بطور اجتناب آوری موجب بروز یک تصادف (برخورد) خواهد شد، بویژه آنکه افرادی داشته باشید که مایل به وقوع چنین برخورد و تصادفی هستند.

وزیر خارجه ایران در پاسخ به پرسش های خبرنگار سی ان ان درمورد تحولات اخیر خلیج فارس گفت: ایران بطور قطع هیچ ارتباطی با این قضیه ندارد، اما در حال حاضر وضعیت بین ایران و آمریکا در این آب راه (خلیج فارس) بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد: بنابراین معتقدیم آمریکا بازی بسیار بسیار خطرناکی انجام می دهد.

ظریف در بخش دیگری از این مصاحبه به سی ان ان گفت: مایل نیستیم با افرادی که عهد خود را شکسته اند مذاکره کنیم؛ معتقدیم که برنامه انرژی اتمی ایران نیازی به امتیاز دادن ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار