مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی استان:
رسول زارع زاده مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی استان ودبیر برگزاری سومین همایش نفس که در مصلی حضرت امام خمینی تبریز با حضور و مشارکت شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز برگزار شد در گفتگو با تابناک تبریز از اهداف برگزاری این همایش گفت.
کد خبر: ۷۵۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 02 June 2019

رسول زارع زاده مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی استان ودبیر برگزاری سومین همایش نفس که در مصلی حضرت امام خمینی تبریز با حضور و مشارکت شورای شهر و شهرداری کلانشهر تبریز برگزار شد در گفتگو با تابناک تبریز از اهداف برگزاری این همایش گفت.

وی تصریح کرد از جمله اهداف آغازین این همایش،حضور افراد دهنده و گیرنده عضو در این همایش و تجلیل از 60نفر از خانواده های اهدا کنندگان عضو بود .

زارع زاده افزود: دکترموسی صالحی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ،حضرت حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امام جمعه محترم تبریز سخنرانان این همایش بودند.

زارع زاده تصریج کرد: متاسفانه 29000نفر در ایران منتظر دریافت عضو بوده و روزانه 7الی 11نفر در صف پیوند جان خود را از دست میدهند .حدود 30درصد بیماران منتظر دریافت عضو، ازشمال غرب کشور می باشد .به صورت میانگین سالانه ،8000نفر در کشور دچار مرگ مغزی و از این تعداد 4000نفر قابل برداشت عضو و 4000نفر به علت بیماری یا مشکلات مراحل انتقال عضو قابل وصول عضو نیست .از میان 4000نفر اعضای قابل برداشت عضو ،1000نفر در سال های قبل اماده اهدا عضو در ایران داشته ایم .

وی افزود:ولی امروز هر رویکرد تازه ای را در دستور کار قرار گرفته؛ و شرکای سلامت در این زمینه یاریمان کرده اند مخصوصا که در شهرداری تبریز ،واحد صدور کارت اهدا اعضا افتتاح شده و بسیج جامعه پزشکی نیز تمام تلاش خود را می کند .سال قبل در استان 15نفر که فرم اهدا عضو راتکمیل کرده بودند ، اهدا عضو کردند.

مسئول هماهنگی پیوند اعضای بسیج جامعه پزشکی استان این موارد نشانگرنوع دوستی و راز پنداری همشهریانمان است که در شهر اولین ها اولین بار بیست هزار نفر در سال های پیش در استان به مراکز مراجعه کرده و کارت اهدای عضو پرکرده و در این امر خیر مشارکت کرده اند .امیدواریم که ائمه جمعه استان یک صدا این موضوع را از منظر اموزه های دینی برای مردم روشن و اشکار نموده و اهمیت وبا فتوای علمای مراجع اعزامی، اگاهی مردم را در این زمینه افزایش دهیم تا شاهد کاهش سطح پیوند به حداقل ممکن باشیم .

وی همچنین با دعوت از اساتید دانشگاه و مردم گفت؛این موضوع را روشن سازی کنیم و شاهدکاهش تدریجی این سطح در اینده باشیم .شکایتی از برخی از مسئولین شرکای سلامت و متولیان امرداریم و ان این است که؛ بی مهری هایی کرده و بنر ها مربوطه را جمع اوری کردند .در فرصت مناسب اسامی این افراد را اعلام میکنیم.این افراد به جای اینکه در کنار بسیج جامعه پزشکی بوده و باعث همدلی و وفاق و وحدت شوند مشکلاتی را سر راه ما میگذارند .علیرغم اینکه از این افرادبرای مشارکت در کار ها دعوت کرده بودیم ،این را نپذیرفته و مقابلمان ایستادند .؛این شکایت و گله ای است که در فرصت مناسب به این موضوع رسیدگی می شود .

زارع زاده با اشاره به کارهای جنبی این همایش گفت: در کنار برگزاری همایش ،کار هایی را انجام داده ایم که میتوان به قطعه اهدا کنندگان اعضا در وادی رحمت اشاره کرد و گفت این قطعه مخصوص با هماهنگی اعضای شورای شهر و مدیر عامل ارامستان های تبریز تخصیص و افتتاح شده است .

دبیر برگزاری همایش نفس تاکید کرد: به صورت نمادین سنگ قبر نمادین زنده یاد مرحوم شکر علی فرزاد، معلمی که درس پایانی اش ایثار بود وبه بنده اهدا عضو کرده کرده 9عضو دیگرش را نیز هدیه کرده بود به صورت نمادین سنگ قبراین مرحوم را که در استان بویر احمد دفن شده این قطعه به نام این فردافتتاح شد و طبق قولی که مسیولین شهرداری و شهر داری دادند مقرر شداهدا کنندگان عضو در این قطعه دفن شده و هزینه های کفن و دفن نیز به صورت رایگان باشد .

وی افزود:از صدا سیما استان تشکر کرده و درخواست مشاهده تشییع جنازه اهدا کنندگان توسط خانواده های انان به صورت رسانه ای در اینده هستیم .تکریم از این افراد تکریم از افرادی است که میخواهیم در اینده اهدا عضو کنند .اگر عظمت تشییع جناره این افراد با عظمت و شکوه برگزار شود می توان گفت که دیگران نیز راغب به اهدای عضو خواهند بود .

29000نفر در ایران منتظر دریافت عضو هستند
 
29000نفر در ایران منتظر دریافت عضو هستند
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار