با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی؛
با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) و سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، تامین مالی و فنی طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت در شهرستان سراب از محل سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۵۱۱۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۵ 03 June 2019

 به گزارش تابناک تبریز، با امضای این تفاهم‌نامه که 12 خرداد با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار آذربایجان شرقی انجام شد، تامین مالی تولید 200 میلیون تن آلومینا از نفلین‌سینیت با سرمایه گذاری به ارزش 600 میلیون یورو انجام خواهد شد.

علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت این طرح در ارتقای سطح تولید و اشتغال کشور، گفت: بسیار خوشحالیم که این طرح بعد از مدت‌های طولانی به لنگرگاه مطمئنی رسیده است و امیدواریم به زودی شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به سیاست این وزارتخانه مبنی بر انقلاب معدنی در سال جاری، گفت: در حوزه اکتشاف و نوسازی و تجهیز معادن موجود کارهای بزرگی شروع شده است.

وی افزود: بهره‌برداری از طرح تولید آلومینا از نفلین‌سینیت شهرستان سراب موجب رهایی کشور از واردات آلومینا شده و وزارت صمت در کنار این طرح به زنجیره تولید و صنایع بالادستی و پایین‌دستی آن هم توجه خواهد کرد.

محمدرضا پورمحمدی، استاندار آذربایجان شرقی هم با اشاره به ظرفیت‌های غنی این استان در بخش معدن، گفت: فاز جدید پروژه تولید آلومینا از نفلین‌سینیت سراب با آماده‌سازی بستر تامین مالی و فنی آن آغاز شده و بهره‌برداری از آن خدمت بزرگی به کشور و استان خواهد بود.
وی خواستار حمایت همه‌جانبه مجلس شورای اسلامی از اجرای این طرح شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار