تیم ملی فوتبال ایران در اولین دیدار دوستانه خود با سرمربیگری مارک ویلموتس از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم سوریه رفت که  بازی با نتیجه ۵ بر صفر به سود تیم ایران به پایان رسید.

تیم ملی ایران با سرمربیگری ویلموتس نخستین بازی خود را با ارایه یک بازی هجومی و تماشاگر پسند با پیروزی پشت سرگذاشت. تیم ایران با سرمربی جدید و بلژیکی خود عصر جدیدی را آغاز کرده است هرچند قضاوت در مورد عملکرد ویلموتس زود است اما شیوه تهاجمی تیم ملی نشان از تغییر رویکرد تیم ملی در حضور این مربی دارد. ملی پوشان سه‌شنبه هفته آینده در شهر سئول با کره جنوبی یک بازی دوستانه دیگر دارد.

این مسابقه چهاردهمین کلین شیت تیم ملی ایران در بیست و پنجمین دیدار ایران مقابل سوریه  بود.

داور: علیرضا فغانی

کمک داوران: رضا سخندان و محمد منصوری

کارت زرد: عمر میدانی( سوریه)

کارت قرمز:

گل: علیرضا جهانبخش( دقیقه ۳۰) ، مهدی طارمی( دقایق ۳۷ ، ۵۷، ۷۷)، الهیار صیادمنش( دقیقه ۸۸) برای تیم ملی ایران

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

علیرضابیرانوند،احسان حاج صفی،مرتضی پورعلی گنجی،مجید حسینی( از دقیقه ۵۴ محمدحسین کنعانی زادگان)،میلاد محمدی،امید ابراهیمی( از دقیقه ۶۹ سعید عزت الهی)،کریم‌ انصاری فرد( از دقیقه ۸۰ الهیار صیادمنش)،علیرضا جهانبخش( از دقیقه ۶۲ مهدی ترابی)،وحید امیری( از دقیقه ۶۴ مسعود شجاعی)،رامین رضاییان( از دقیقه ۷۶ ووریا غفوری) و مهدی طارمی

سرمربی: مارک ویلموتس

ترکیب تیم سوریه:

احمد مادانیح، عمر میدانی، خالد المهید( از دقیقه ۷۲ احمد اشکار)، شب علی، موید علاجان( از دقیقه ۸۱عمرو جنیات)، علا الشبلی( از دقیقه ۴۴ عبدل مالک الونزا)، محمود الموعاویز، محمد المرامور، عمر سوما، محمد الوائک، تامیر حاج محمد

سرمربی: ردوان شیخ حسن

اتفاقات مهم بازی:

دقیقه یک بازی تیم ملی صاحب یک موقعیت گلزنی شد که این فرصت از دست رفت.

دقیقه یازده مدافعان سوریه روی کریم انصاری فرد مرتکب خطا پشت محوطه جریمه شدند که این ضربه کاشته را حاج صفی زد و توپ راهی کرنر شد و کرنر هم حاصلی برای ملی پوشان ایران نداشت.

دقیقه ۱۴ سوریه اولین ضربه کرنر خود را زد که مدافعان تیم ملی توپ را دفع کردند.

دقیقه ۲۰ شوت از راه دور بازیکن سوریه با اختلاف کمی از بالای دروازه تیم ملی به بیرون رفت.

دقیقه ۲۳ یک ضربه کرنر دیگر برای تیم ایران بی حاصل از دست رفت.

دقیقه ۲۷ ارسال بازیکنان سوریه در محوطه جریمه به عمر سوما رسید  و ضربه سر او با اختلاف کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۳۰ گل اول تیم ملی: امید ابراهیمی در میانه میدان به خوبی توپ را کنترل کرد و در نهایت توپ در محوطه جریمه به جهانبخش رسید و او هم با یک شوت دقیق دروازه سوریه را باز کرد.

دقیقه ۳۷گل دوم تیم ملی ایران: کریم انصاری فرد با یک پاس پشت پای دیدنی مهدی طارمی را در محوطه جریمه صاحب توپ کرد و او هم توانست گل دوم تیم ایران را به ثمر برساند.

نیمه دوم:

دقیقه ۴۹ شوت جهانبخش به وحید امیری برخورد کرد و به دروازه سوریه نرسید.

دقیقه ۵۱ مجید حسینی از ناحیه دست دچار مصدومیت شدید شد و به همین دلیل ویلموتس محمدحسین کنعانی زادگان را به جای او وارد زمین کرد.

دقیقه ۵۷ گل سوم ایران:  دقیقه مهدی طارمی با یک قیچی برگردان زیبا گل سوم تیم ایران و گل دوم خودش را به ثمر رساند.

دقیقه ۶۴ بازیکنان سوریه‌ای با یک بازی یک ضرب دو ضرب وارد محوطه جریمه شدند که شوت فراس خطیب با اختلاف کمی از کنار دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه ۷۳ مهدی طارمی یک فرصت گلزنی خوب را از دست داد و ارسال حاج صفی در محوطه جریمه روی سر او فرود آمد اما ضربه بی دقت طارمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵ کریم انصاری فرد در دو دقیقه دو فرصت عالی گلزنی را از دست داد ابتدا ضربه سر بی دقت او از بالای دروازه به بیرون رفت و در حمله ای دیگر در موقعیت تک به تک نتوانست دروازه سوریه را باز کند.

دقیقه ۷۷گل چهارم تیم ملی ایران: ارسال کرنر حاج صفی به مهدی طارمی رسید که او هم با یک ضربه سر دقیق و دیدنی گل چهارم ایران و سومین گل خود در این مسابقه را به ثمر رساند.

دقیقه ۸۴ صیادمنش در موقعیت تک به تک قرار گرفت اما نتوانست از این فرصت گلزنی استفاده کند.

دقیقه ۸۷ گل پنجم ایران: ضربه کرنر تیم ملی ایران بازهم  تبدیل به گل شد و توپ به صیادمنش رسید و او هم با یک ضربه سر گل پنجم ملی پوشان را به ثمر رساند.