وزیر راه و شهرسازی:
وزیر درجمع وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه شاهراه ترانزیت کشور از استان آذربایجان شرقی می گذرد، گفت: در سال جاری شاهد افزایش سرعت احداث قطعه های آزادراه تبریز-بازرگان خواهیم بود.
کد خبر: ۷۵۳۴۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹ 13 June 2019

به گزارش تابناک تبریز، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و در حاشیه بازدید از پروژه دو بانده کردن محور تبریز- اهر گفت: تمام محورهای فعالیت وزارت راه و شهرسازی در استان آذربایجان شرقی دارای طرح های فعال است.

وی ادامه داد: در حوزه های بازآفرینی شهری، تولید مسکن، شهرهای جدید، احداث اتوبان ها، راه آهن، بزگراه و راه های روستایی پروژه های فعال وجود دارد.
اسلامی با اشاره به اینکه تمرکز این سفر بر بازدید وضعیت فعلی پروژه هاست، گفت: ۹ شهر در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۵۰ محله دارای ظرفیت بهسازی و بازآفرینی در این شهرها قرار دارند.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه اختیارات بازآفرینی در ستاد ملی بازآفرینی شهری به استانداران واگذار شده، بودجه و ظرفیت های لازم در اختیار استان ها قرار گرفته تا این پروژه ها به سرانجام برسد. در همین راستا باید در بافت فرسوده استان ۷ هزار واحد مسکونی نیز تولید شود.
این عضو کابینه دوازدهم با بیان اینکه این طرح مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست جمهور است، ادامه داد: به ویژه در مورد بحث حاشیه نشینی، باید با اجرای طرح های بازآفرینی و ساخت و ساز به این مساله خاتمه داده شود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پروژه های آزادراهی استان آذربایجان شرقی فعال هستند، گفت: شاهراه اصلی ترانزیت کشور از این استان می گذرد، به همین دلیل یک قطعه از آزادراه مرند-بازرگان با جذب سرمایه گذار آغاز به ساخت کرده است.
وی ادامه داد: قطعات دوم و سوم این آزادراه نیز به زودی به مرحله قرارداد خواهد رسید. اکنون پیمانکار در قطعه مرند تا تبریز مشغول کار است، قطعه های دیگر به سمت مراغه و هشترود نیز پروژه های فعالی هستند که در سال جاری شاهد سرعت بیشتر در این طرح ها خواهیم بود.
اسلامی با اشاره به پروژه دو بانده کردن محور تبریز-اهر گفت: این جاده ۹۲ کیلومتر طول دارد و یکی از جاده های حادثه خیز است.
وی ادامه داد: به حمدالله در این مدت، ۶۲ کیلومتر از این مسیر به بهره برداری رسیده است. البته بخشی از این بهره برداری ها شتاب زده بوده است، که از این به بعد اجازه بهره برداری شتاب زده طرح ها را نخواهیم داد.
این عضو کابینه تدبیر و امید با بیان اینکه اکنون ۳۰ کیلومتر از این مسیر باقی مانده است، افزود: طبق برنامه ۲۰ کیلومتر از مسیر باقی مانده باید امسال و ۱۰ کیلومتر نیز سال آینده به بهره برداری برسد. البته اگر در بررسی های میدانی، اگر مشخص شود می توانیم بخش بیشتری از این پروژه را در سال جاری به اتمام برسانیم، این کار را انجام خواهیم داد.

اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات مالی برای اتمام پروژه های راه و شهرسازی همواره وجود داشته است، گفت: تعهدات ما به اندازه ای است که ظرفیت ها و بوده تخصیص داده شده توسط سازمان برنامه و بودجه اجازه میدهد. پیش از این مقدار را نه مجلس می پذیرد و نه دولت می تواند منابع مالی بیابد.
وی ادامه داد: اولویت فعلی وزارت راه و شهرسازی اتمام پروژه های نیمه کاره به خصوص جاده هایی است که حادثه خیز هستند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه تکمیل راه های روستایی از اولویت های دولت است، گفت: در حوزه راه‌های روستایی پیشرفت برخی پروژه ها سرعت لازم را ندارد. با ارسال هیات‌های موانع موجود بر سر راه تکمیل پروژه ها شناسایی شده و امیدواریم با تخصیص بودجه های تصویب شده بتوانیم حداکثر راندمان را برای بهبود وضعیت حمل و نقل ایجاد کنیم.
وی در انتها به راه آهن بستان آباد- میانه اشاره کرد و افزود: وعده دولت این بوده که این خط پیش از پایان دولت دوازدهم به اتمام برسد. اما انشاالله این پروژه زودتر از موعد مقرر به پایان خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار