گزارش تابناک تبریز از جلسه شورای شهر تبریز؛
صدوبیست و هشتمین جلسه علنی شورای کلانشهر تبریز امروز در محل عمارت ساعت با حضور اکثریت اعضا برگزار شد .
کد خبر: ۷۵۴۲۸۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵ 16 June 2019
مدیر عامل شرکت برق منطقه ای:افزایش دو برابری تلفات برق در سه ماهه امسال/ رشد 24درصدی مصرف برق به دلیل استقرار ارز دیحیتال است/آجودان زاده:شورای پنجم محل جولان دلالان امضا نیست
 

به گزارش تابناک تبریز، صدوبیست و هشتمین جلسه علنی شورای کلانشهر تبریز امروز در محل عمارت ساعت با حضور اکثریت اعضا و در غیاب نایب رئیس شورا برگزار شد.

در ابتدای جلسه ،مدیر عامل شرکت برق منطقه ای آذربایجان شرقی(عادل کاظمی) در خصوص مدیریت مصرف بهینه انرژی در فصل تابستان و پیش بینی تمهیدات لازم برای کاهش قطعی برق گزارشاتی ارائه داد .

عادل کاظمی با اشاره به اینکه 3شهرستان تبریز و اسکو و آذر شهر در حوزه عملیاتی شرکت توزیع برق است ،گفت :یک میلیون مشترک داریم که ازاین رقم ،1درصد،صنعت ،15درصد تجاری 77درصد خانگی، 5درصد اداری است .

وی افزود:سهم مصرف در صنعت و معدن با وجود یک درصداز یک میلیون مشترک ، 32درصداست .

کاظمی بیان کرد:اخیرا تولید ارز دیجیتال در تبریز گسترش دارد در منطقه اندیشه، باسمنج و قراملک کارگاه هایی وجود دارد که از برق غیر مجاز ارز دیجیتال تولید می کنند .

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای تبریز  از اتلاف انرژی برق  در سال پیش خبر داد که 8/7درصد بوده که در  3ماهه سال 98 ،این رقم به15درصدرسیده است .

وی ابراز کرد:در سال قبل دغدغه اصلی ما ، مصرف برق به دلیل استفاده نامناسب از وسایل سرمایش بود؛با این حال امروز بیشترین رشد مصرف انرژی شمالغرب ،در تبریز دیده می شود .

مصرف برق 72درصد بیشتر از حد مجاز است .

کاظمی به خط ۱۲۱که فقط توانایی پذیرش ۶۰ تلفن را داشت اشاره کرد و افزود:در زمان قطعی برق نزدیک به ۶۰ هزار نفر تماس می گرفتند ومدت زمان زیادی در پشت خط می ماندند؛برای رفع این مشکل، سامانه و اپلیکیشنی در مورد اعلام خاموشی برق طراحی کرده ایم  ( tbtoutage.com ) که مردم می توانند از ان استفاده کرده واز علت خاموشی و زمان دقیق قطع و وصل برق با خبر شوند .

وی همچین اذعان کرد:در سال های قبل استفاده از انرژی های نو انگونه که باید گسترش نداشت ولی در یک سال اخیرشاهد نصب 1مگا وات سلول خورشیدی هستیم .

عادل کاظمی در پایان سخن خود رشد 24درصدی بخش صنعت را استقرار ارز دیحیتال دانست.

عبدالله تقی پورعضو شورا در ادامه افزود:تاثیرات قطعی برق در اقتصاد شهر بسیار زیاد است و در زمان پیک شاهداین مورد هستیم .

یک ساعت خاموشی در شهر،تاثیر بسزایی دارد .


وی خطاب به عادل کاظمی گفت :ایا شرکت برق در تامین انرژی برق شهرک مبل و خودرو مایان به تعهد خود عمل کرده است :

عادل کاظمی در این خصوص گفت :اداره راه و شهرسازی اجازه احداث خط 2مداره را نمیداد .مرکز برقی درحدود 5000متر مربع احداث شده و تامین میان مدت یک خط دو مداره متوسط،توسط دادستان بررسی و مقرر شده با سرمایه گذاری تا 5سال اینده تامین برق انجام شود .

مسعودی ریحان در ادامه گفت :چه کسی در زمان قطعی برق پاسخگوی خانواده ها است؟در بحث ارز دیجیتال، گاها بعضی از نیروهای شما با دارندگان ماینر همکاری می‌کنند زمانی که شاهد مصرف برق بسیار بالایی هستید نمی دانید که در آنجا چه کاری انجام می دهند؟ ماینر ها صدای زیادی دارند.

اکبرنژاد خطاب به مسعودی ریحان بیان کرد:شاید ماینر های شما صدایشان بالاست!

مسعودی ریحان ادامه داد:اگر به شهرداری اطلاع داده شود،به راحتی همه این کارگاه های ماینر را جمع آوری می کند .

بابایی اقدم اظهار داشت :در بعضی کوچه ها همچنان از تیرهای چوبی استفاده می شود.

وی افزود: در برخی از مناطق برق به همان میزان قدیمی داده می شود  درحالی که بسیاری از ساخت و ساز ها(خصوصا غیرمجاز)در این مناطق  انجام شده که طبیعی است قدرت برق کاهش می یابد.

این عضو شورا یکی از عوامل تصادفات درجاده هارا نبود روشنایی کافی دانست و گفت : این مورد به اداره راه و شهرسازی مربوط می شود که با ۵ میلیارد تومان هزینه این مشکل حل می شود.

دستور جلسه دوم:
بررسی لایحه شماره ۸۷۴۶۰/۹۳ مورخ ۹۷/۱۲/۲۱ شهرداری در خصوص اعمال مساعدت و کاهش مبنای محاسبه عوارضات ساختمانی از کل مبلغ ۸۳ میلیون تومان احتسابی به میزان حدود ۵۰ درصد معادل مبلغ 40میلیون تومان و وصول مابقی به صورت اقساط مطابق ضوابط تعرفه عوارض محلی سال جاری (بند۱۰ مصوبه ۵۶ کمیسیون برنامه و بودجه)

بهشتی با اشاره به تبصره ۸ بودجه مصوب ۹۸ گفت : این تبصره اختیاراتی به شهرداری داده است ؛نظر کمیسیون این است که بر اساس این تبصره شهرداری از اختیاراتش استفاده کند.

موسایی افزود:شرایط این فرد خاص بوده و نمی تواند پولی پرداخت کند اما چون این لایحه مربوط به سال ۹۷ است تاکنون بازهم مقدار ان افزایش یافته است.

تقی پور در این خصوص اضافه کرد:باید بجای هبه از تقسیط های دراز مدت استفاده کنیم تا هم شائبه ها از بین رود و هم حق شهرداری زیرپا گذاشته نشود و حقوق شهرداری گرفته شود.
این دستور جلسه با رای اعضا، تصویب شد.

 

دستور جلسه بعدی شورا ارائه گزارش توسط رییس کمیسیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورا در خصوص اقدامات انجام یافته این کمیسیون در تحقیق و تفحص از شرکت همشهری به استناد جلسه شماره ۱۱۵ مورخ ۹۷/۱۲/۲۶بود.

آجودان زاده ضمن اشاره به برخی تناقضات که در پرداخت حق بیمه کارکنان وجود دارد گفت :کمیته کارشناسی ما در شرکت مستقر شده و تمامی اسناد در این کمیته بررسی خواهد شد؛نتیجه قطعی گزارشات بعد از بررسی اسناد مطرح خواهد شد.

وی افزود:شرکت همشهری ادعا می کند که شهرداری ۸۴ میلیارد تومان به این شرکت بدهکار است که باید بررسی شود.

این عضو شورا اذعان کرد: بخاطر شکایت یکی از شهروندان از کمیسیون ، در دادگاه حاضر بودیم ؛جالب است که سی دی مربوط به جلسات شورا که باید به اجازه ریاست شورا و نظارت حراست در اختیار ما قرار بگیرد، قبل از ما توسط شاکی در اختیار قاضی قرار داده شد که قاضی نیز تعجب کرد.

رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت تاکید کرد:شورای پنجم محل جولان دلالان امضا نیست چگونه این سی دی که مختص شورا است، دراختیارفرد شاکی قرار داده شده است؟

اکبرنژاددراین خصوص گفت :لازم است این مورددرکمیسیون نظارت پیگیری شود .

فرج قلیزاده در ادامه گزارشی ارائه داد :از اغاز شورای پنجم ،124جلسه برگزار شده است که 47جلسه ان در سال 96و 66جلسه ان در سال 97و 11جلسه نیز سال 98بوده است .
سال 97یک جلسه غیر علنی و 6جلسه غیر مستمع و سال 98همه جلسات علنی بوده است .

119لایحه تا به حال تعیین تکلیف شده است .
195لایحه از شهرداری تحویل گرفته ایم .
در سال 96د 57لایحه داشتیم که 25عدد ان هبه و و درسال 98
از 19لایحه 6عدد ان هبه بوده است .
از 195لایحه، 119لایحه تعیین تکلیف شده است .
76لایحه تا کنون باقی مانده که 40عدد ان هبه است .
اکنون به عیچ عنوان لایحه در انتظار نداریم .
میتوان گفت 195لایحه 104عدد ان هبه و 91عدد ان مربوط به موضوعات شهری و شهرداری است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار