تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی از هفته سوم لیگ ملت های ۲۰۱۹ مقابل روسیه به برتری رسید.
کد خبر: ۷۵۴۴۵۴
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۱ 16 June 2019
 

تیم ملی والیبال ایران در آخرین بازی از هفته سوم لیگ ملت های 2019 در سالن لبریز از جمعیت غدیر ارومیه به مصاف تیم دوم جدول رده بندی یعنی روسیه رفت.

ایگور کولاکوویچ برای شروع سخت‌ترین بازی خود در هفته سوم از ترکیب سعید معروف، امیر غفور، میلاد عبادی پور، پوریا فیاضی، محمد موسوی، علی شفیعی و محمدرضا حضرت‌پور (لیبرو) استفاده کرد.

 از نکات جالب توجه این بازی، حضور یک جیمی جامپ در کنار سعید معروف در هنگام نواخته شدن سرود تیم ملی ایران بود. شخص مذکور از تمام لایه های امنیتی عبور کرده بود، توسط یکی از عوامل فدراسیون والیبال به بیرون از سالن هدایت شد.

ایران بازی را با توپ پر شروع کرد و در حمله، تیم برتر میدان بود. ضمن اینکه اشتباهات کمتر شاگردان کولاکوویچ، سرمربی روسیه را وادار به گرفتن 2 وقت استراحت متوالی کرد. ست نخست را بازیکنان ایران با نتیجه 25 بر 20 به سود خود تمام کردند.

شروع بهتر تیم ملی روسیه در ابتدای ست دوم، قابل پیش بینی بود. کولاکوویچ، شاگردانش را در امتیاز 11 بر 6 به سود روسیه، نزد خود فراخواند.  اسپک‌های قدرتمند ویکتور پولتایف و دفاع خوب روس‌ها، اجازه کم شدن اختلاف امتیازات را نداد. حضور مرتضی شریفی به جای پوریا فیاضی، راه حل کولاکوویچ برای کم کردن اختلاف بود. اختلاف امتیاز در پوئن 23 بر 22 به سود روسیه به حداقل رسید و در امتیاز 23 مساوی شد. امتیاز حساس 24 به نام ایران ثبت شد ولی روس‌ها بازی را مساوی کردند. امتیاز پیروزی بخش این ست توسط سرویس بدون بازگشت سعید معروف برای ایران به دست آمد تا ایران 26 بر 24 برنده شود.

تک دفاع بی‌نظیر میلاد عبادی‌پور و سرویس بدون بازگشت پوریا فیاضی، آغازگر ست سوم بازی بود که با دفاع منجر به امتیاز محمد موسوی تکمیل شد. افت روحی شدید و در کنار آن افت بدنی بازیکنان روسیه در این ست کاملا مشهود بود. وقت استراحت فنی دوم در امتیاز 16 بر 13 به سود ایران گرفته شد. تیم ملی روسیه در ادامه تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه انجام داد ولی سودی برای این تیم نداشت. تین ایران 25 بر 23 برنده این ست و کل بازی شد. تیم ایران در نهایت با نتیجه 3 بر صفر مقابل روسیه به پیروزی رسید و به صدرنشینی خود در این مسابقات ادامه داد.

داورانی از بحرین و بلغارستان، قضاوت این بازی را بر عهده داشتند

تیم ملی ایران در هفته چهارم لیگ ملت‌ها در اردبیل میزبان پرتغال، استرالیا و فرانسه خواهد بود و تیم ملی روسیه در برزیل به مصاف بلغارستان، آلمان و برزیل می‌رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار