کد خبر: ۷۵۵۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۲ 19 June 2019

 سه روز والیبالی ارومیه به تاریخ پیوست/ بیرق هواداری مردم آذربایجان از ارومیه‌ها به اردبیلی‌های باغیرت سپرده شد
شهر ارومیه در هفته ای که گذشت میزبان رقابت‌های هفته سوم والیبال لیگ ملت‌های 2019 بود، شاید این نخستین بار در دهه های اخیر بود که از رقابت بین المللی در این سطح میزبانی می‌کرد و چنین شور و هیجانی در جای جای آذربایجان‌غربی حاکم بود.

مهد والیبال، پایتخت والیبال و شهر عاشقان والیبال، القابی است که به شهر ارومیه داده می شود.

کسانی که در این روزها مهمان شهر ارومیه بودند تا از نزدیک بازی ها را تماشا کنند حالا به خوبی دریافته اند که این القاب در حقیقت شایسته این شهر و مردم والیبال دوست آن است.

البته این شهر اسطورهایی دارد که ارومیه به واسطه نام آنها شایسته دریافت این القاب شده است، یدالله کارگرپیشه شناسنامه والیبال ارومیه و پدیده دهه های 40 و 50 شمسی والیبال ایران، یکی از این نام آوران است.

کارگرپیشه نخستین کاپیتان ارومیه ای تیم ملی والیبال که مدتی هم سرمربی تیم ملی بود در سن 75 سالگی با قامتی استوار در خانه والیبال ارومیه راهنمای جوانان و علاقه مندان این رشته ورزشی و حضورش مایه دلگرمی است.

حالا بیرقِ تیم ملی از این اسطوره ها به جوانان شایسته امروزی رسیده است، جوانانی که به خوبی حق شاگردی را ادا کرده و حالا پنج ملی پوش ارومیه ای، تیم والیبال را همراهی می کنند که از بین آنها سعید معروف، میلاد عبادی پور و حضرت پور در ترکیب اصلی برای تیم می جنگند و در هفته سوم لیگ نام آنها در رده بازیکنان لیگ درخشید.

"همه با چراغ جادوی علاءالدین شگفت زده می شوند، در حالی که ما در والیبال لیگ ملت ها جادوگر اختصاصی خود را داریم". این عبارتی است که فدراسیون جهانی والیبال(FIVB) با انتشار فیلمی از بازی «سعید معروف» در مقابل تیم روسیه در صفحه اینستاگرام فدراسیون نوشت.

در فیلم  منتشر شده گزیده ای از امتیازگیری «معروف» به نمایش درآمده و به این موضوع اعتراف شده و «سعید معروف» بار دیگر نشان داد که برای غافلگیر کردن ما همیشه ترفندی در آستین دارد.

هواداران، یار ثابت تیم ملی والیبال

هواداران تیم ملی و علاقه مندان والیبال از مدت‌ها قبل منتظر برگزاری این رقابت در شهر ارومیه بودند و همان طور که انتظار می‌رفت در سه روز برگزاری این رقابت شهر ارومیه حال و هوای دیگری به خود گرفته بود.

سالن ورزشگاه غدیر ارومیه حدود 6 هزار نفر گنجایش دارد و این در حالی است که به گفته مسؤولان فروش بلیط،  تنها در شهر ارومیه حدود 200 هزار تن با ورود به سایت متقاضی خرید بلیت بازی ها بودند.

80 درصد بلیت این بازی ها در سایت الکترونیکی باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه برای مردم اختصاص و عرضه می‌شد که البته با نارضایتی برخی هواداران روبرو شد چرا که سایت فروش در این چند روز عملا خارج از دسترس بود و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری ارومیه حجم بالای مراجعه کنندگان به سایت و پاسخگو نبودن سرور را علت بروز اختلال در روند بلیت فروشی اعلام می کرد.

پیش بینی ها حاکی از استقبال بی نظیر مردم ارومیه از بازی‌ها بود و برای جبران کمبود فضا در سالن ورزشی غدیر، بازی ها به صورت مستقیم در سالن‌های سینما و تلویزیون‌های شهر پخش می‌شد و در بازی تیم‌های ملی ایران و روسیه در پارک ها و بوستان‌های سطح شهر هزاران نفر در کنار هم تماشاگر بازی بودند.

غوغای سالن غدیر

در سالن غدیر اما اوضاع خیلی خاص تر بود و شور و حال وصف ناپذیری بر آن حاکم بود و شور و حالی که شاید نظیر آن را فقط در هواداران دوآتیشه‌ی ِ بازی‌های حساس فوتبال دیده ایم.

این صحنه‌ها به گفته ناظران بین المللی فدراسیون جهانی ولیبال حاضر در ورزشگاه، ویژه، خاص و تکرارنشدنی بود.

ایگورکولاکوویچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران می گوید: اغلب بازیکنان تیم ملی والیبال ایران اهل شهر ارومیه و بسیار دوست داشتند که مقابل این هواداران بازی کنند و من معتقدم ما همیشه به چنین هوادارانی نیاز داریم.

شبهایی که ارومیه خواب نداشت

مگر می شود با بغض در گلو شادی هم کرد!  با هر کسی که حرف همکلام می شدیم در حالی که از فرطِ خوشحالی سر از پای نمیشناخت با بغض می گفت، عالی بود، بچه ها عالی بودند، واقعا برای ایران جنگیدند.

بُرد مقابل تیم ملی لهستان بیشتر به هواداران چسبیده بود، چرا که این پیروزی پاسخ غیرتمندانه ای به حرف‌های جنجالی و نژادپرستانه اخیر کاپیتان این تیم علیه مردم ایران بود.

سه روز والیبالی ارومیه به تاریخ پیوست/ بیرق هواداری مردم آذربایجان از ارومیه‌ها به اردبیلی‌های باغیرت سپرده شد

ایام برگزاری دیدارهای هفته سوم والیبال لیگ ملت‌ها، روزهای شیرین و خاطره انگیزی برای مردم و دوستداران والیبال و  تیم ملی رقم زد، روزهای خوبی که با امید آغاز می‌شد، با هیجان ادامه پیدا می کرد و با سوت پایانی داور در سالن غدیر قلبهایمان از خوشحالی از جا کنده می‌شد و شب پیروزی را جشن می‌گرفتیم.

روزهایی که نیاز داریم بیشتر و بیشتر برایمان تکرار شوند، البته بجز قسمتِ بوق زدن ها و شیپور زدن‌های شبانه که گاهی برای ابراز هیجانات اجتماعی مان به آن پناه می بریم و یا شاید می خواهیم اینگونه شادی مان را فریاد بزنیم!

میزبانی، فرصتی برای بودن و شدن

نام شهر ارومیه در دنیا پیش تر به علت بحران دریاچه آن در کتاب‌های درسی و گزارش های سازمان‌های طرفدار محیط زیست به عنوان یکی از پیامدهای بحران کم آبی و یا درس عبرت، جهانی شده بود، اما این بار اوضاع فرق داشت، نام ارومیه برای میزبانی از لیگ ملتها و بُردهای پی در پی تیم ملی در مهد والیبال ایران بر سر زبان‌ها افتاد و خوشبختانه مقارن با زمانی هم شد که بخت با دریاچه ارومیه یار بود و پهنه خشک آن جان دوباره ای گرفته است.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که برگزاری این مسابقات در این سطح فرصت بسیار خوبی برای معرفی کشورها و تقویت روابط بین الملل و توسعه گردشگری است، می گوید: روز پیش از آغاز مسابقات تمامی هتل‌های شهر ارومیه رزرو شده بود و این فرصت خوبی است که گردشگران در این سفر از ظرفیت‌های به روزِ شهر ارومیه از جمله احیای دریاچه ارومیه آگاه شده و از آن لذت ببرند.

شهریاری می‌افزاید: در آینده نیز رقابت‌های ورزشی بین المللی دیگری در ارومیه برگزار خواهد شد که مسابقات فوتسال غرب آسیا، بوکس جوانان آسیا، و رقابتهای کبدی جهان و آسیا و مسابقات کشتی جوانان جهان از جمله آنها است.

صدرنشینی تیم ملی در هفته سوم لیگ ملت ها

در پایان روز سوم رقابتها تیم ملی ایران حالا با پشتوانه هواداران واقعی والیبال در ارومیه صدرنشین هفته سوم رقابت‌ها شد و تیم ملی والیبال در پایان هفته سوم با 24 امتیاز، 9 بازی و تنها یک باخت در صدر جدول قرار گرفت. حالا ادامه کارزار در هفته چهارم رقابتهای لیگ به شهر اردبیل موکول می شود.

تیم ملی امروز وارد شهر اردبیل شد و از جمعه به مصاف حریفان خود می رود و این تیم در نخستین دیدار خود در جمعه پیشِ رو به مصاف تیم ملی پرتقال می رود و در ادامه تیم‌های ملی والیبال استرالیا و فرانسه رقیبان دیگر ایران اند که بلندقامتان تیم ملی به ترتیب در روز‌های شنبه و یکشنبه به مصاف آن‌ها خواهند رفت.

پس از میزبانی شایسته مردم ارومیه از بازیکنان تیم ملی، آرزوی تداوم پیروزی ها بدرقه راهشان شد و بیرق هواداری مردم آذربایجان از ارومیه های عاشق والیبال به اردبیلی های باغیرت و متعصب سپرده شد.

دور نهایی مسابقات لیگ والیبال چهاردهم ژوئیه در شهر شیکاگو آمریکا برگزار خواهد شد و امیدواریم صدرنشینی تیم ملی در مقابل دیدگانِ جهانیان در این شهر تثبیت شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار