رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس درباره رسیدگی مجدد به پرونده سعید طوسی ضمن تأیید اصل این مطلب، تغییر رئیس قوه قضاییه را در به جریان افتادن مجدد این پرونده بی تأثیر ندانست.
کد خبر: ۷۵۷۰۳۶
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷ 25 June 2019

محمود صادقی در گفت‌وگو با خانه ملت درباره رسیدگی مجدد پرونده سعید طوسی با اشاره به سابقه این پرونده در قوه قضاییه، عنوان کرد: فرد متهم در این پرونده در دادگاه بدوی محکوم شد ولی دادگاه تجدید نظر رأی دادگاه بدوی را نقض و متهم بی گناه شناخته شد.

ارجاع پرونده طوسی به دیوان عالی کشور برای رسیدگی مجدد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: سپس خانواده کودکان در این پرونده بر اساس ماده 477 تقاضای رسیدگی مجدد به پرونده را داشتند که اخیرا با تقاضای خانواده‌ها موافقت شد که به این ترتیب پرونده به یکی از شعب دیوان عالی کشور برای رسیدگی مجدد ارجاع می‌‎شود.

وی در پاسخ به این سئوال که چه نهاد یا شخصی با درخواست رسیدگی مجدد این پرونده موافقت کرده است، گفت: به طور معمول به این صورت است که هیأت نظارتی از جانب رئیس قوه قضاییه که شامل قضات و مشاورانی است درباره پرونده‌ها اظهار نظر می‌کنند و شاید به نحوی غیر مستقیم دادستانی هم درگیر این موضوع شود.

صادقی یادآور شد: برخی رسانه‌ها به نقل از من مطلبی را منتشر کرده‌اند که با دستور رئیس قوه قضاییه یا دادستانی کل، پرونده سعید طوسی مجددا رسیدگی می‌شود درحالیکه چنین مطلبی را عنوان نکردم بلکه منظور این بود که پرونده پس از طی سیر طبیعی خود، مجددا رسیدگی خواهد شد.

رأی دادگاه تجدید نظر استان تهران خلاف بَیّن شرع بود

وی افزود: مشاور یا قاضی که درباره پرونده سعید طوسی اظهار نظر کرده درباره رأی دادگاه تجدید نظر استان تهران تصریح کرده است که حکم دادگاه تجدید نظر خلاف بَیّن شرع است.

تغییرات در قوه قضاییه در رسیدگی مجدد پرونده طوسی بی تأثیر نیست

رئیس فراکسیون شفاف سازی مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی از این خبر مطلع شدم، این تلقی را داشتم که این اتفاق از آثار تغییرات به وجود آمده در قوه قضاییه است و امیدواریم اینطور باشد و این روند ادامه داشته باشد.

صادقی اجباری نبودن پوشش چادر برای متهمین خانم را نیز یکی دیگر از اتفاقات مثبت در قوه قضاییه پس از تغییر رئیس قوه قضاییه دانست و گفت: امیدواریم به جای تکذیب و رد این اخبار، این پرونده‌ها در فضایی بی طرف رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار