رئیس‌جمهور آمریکا با تکرار لفاظی‌های چند روز گذشته خود علیه ایران روز سه‌شنبه یکبار دیگر گفت «ایران باید خیلی مراقب باشد.»
کد خبر: ۷۶۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۳ 09 July 2019

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز سه‌شنبه در کنفرانس خبری قبل از دیدار با امیر قطر بار دیگر سخنان روزهای گذشته خود مبنی بر اینکه «ایران باید مراقب باشد» را تکرار کرد.

ترامپ در پاسخ به سوال یک خبرنگار گفت: «درباره ایران، باید ببینیم چه پیش می‌آید. ایران الان دارد کارهای بد زیادی انجام می‌دهد. بهتر است خیلی مراقب باشند.»

رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای گذشته دست‌کم سه بار جمله‌ای با این مضمون که «ایران باید مراقب باشد» را تکرار کرده است. در متن سخنان ترامپ در روزهای 13 تیرماه 14 تیرماه و 17 تیرماه جملاتی با همین مضمون وجود دارد.

رئیس‌جمهور آمریکا در بخش دیگری از سخنانش از همکاری نظامی میان آمریکا و قطر تمجید کرد و گفت: «برای من کار کردن با یک دوست افتخار بزرگی است.»

امیر قطر هم در این دیدار گفت که کشورش قصد دارد در بخش زیرساختی آمریکا سرمایه‌گذاری انجام دهد. او گفت که امروز دو طرف توافقات متعددی را امضا خواهند کرد. امیر قطر گفت که رقم همکاری‌های اقتصادی دو کشور بالغ بر 185 میلیارد دلار است.

دونالد ترامپ هنگام وقوع بحران دیپلماتیک در روابط قطر با چهار کشور عربی (امارات، مصر، بحرین و عربستان سعودی) در سال 2017، در اولین موضع‌گیری‌ها از موضع عربستان سعودی علیه قطر حمایت کرده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار