همکاری شهرداری تبریز با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص) برای توسعه تبریز
با امضای تفاهم نامه‌ای بین شهردار تبریز و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا، چهار پروژه بزرگ عمرانی در تبریز به ارزش ۳۱هزار میلیارد ریال به زودی وارد فاز عملیاتی می شود.
کد خبر: ۷۶۱۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰ 11 July 2019
به گزارش تابناک تبریز، این تفاهم نامه که به امضای ایرج شهین باهر، شهردار تبریز و سعید محمد اسلامی، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) کشور رسید، شامل احداث پارک بزرگ تبریز، توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند، تکمیل بزرگراه ولایت و قطار برقی شهری (تراموا) است.
 
طبق این تفاهم نامه تملک، اجرا و احداث (غیر از محل مشارکت) پارک بزرگ تبریز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰میلیارد تومان انجام می شود.
 
 
مهم‌ترین این پروژه‌ها، پارک بزرگ تبریز در  شمال غرب تبریز واقع شده و با ۶۰۰ هکتار وسعت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های ایران و خاورمیانه از آن یاد می‌شود.
 
اعتلای جایگاه فرهنگی و تاریخی غرب تبریز، گسترش فضای سبز شهری، تلطیف وضعیت آب و هوایی محدوده صنعتی غرب تبریز، معرفی چهره‌ای زیبا و بانشاط از شهر با توجه به همجواری با مسیر فرودگاه بین‌المللی شهر و ایستگاه راه‌آهن، روان‌سازی ترافیک شهری، ارتقای سرانه فضای تفریحی و ایجاد فرصت‌های متنوع اشتغال از اهداف کلان این پروژه بزرگ است.
 
طبق اعلام شهرداری تبریز پروژه پارک بزرگ تبریز در دو فاز اجرا می‌شود که فاز نخست آن کاربری‌های تفریحی و ورزشی و فاز دوم شامل مجموعه گردشگری، تفریحی و تجاری است.

توسعه مرکز دفن بهداشتی زباله گاه مرکزی تبریز
 
توسعه مرکز دفن بهداشتی پسماند از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که بر اساس آن سلول های ۶گانه این مرکز احداث، و نیز تصفیه خانه مرکزی شیرابه با اعتبار ۲۰۰میلیارد تومان تکمیل می شود.
 
در عملیات اجرایی پروژه زباله گاه مرکزی شهرداری تبریز سلول های ۲ و ۳ مرکز دفن به طور کامل احداث می شود و سلول های شماره ۴ و ۵ خاکبرداری می شوند.  از این پروژه می توان به عنوان بزرگترین پروژه زیست محیطی شهرداری تبریز در سال های اخیر یاد کرد.
 
قطاری برقی شهری (تراموا) دوباره در تبریز
 
احداث قطار برقی (تراموا) در مسیر خیابان امام خمینی (ره) به ارزش ۱۰۰۰میلیارد تومان از دیگر مفاد این تفاهم نامه است که می تواند در رفع مشکلات ترافیکی مرکز شهر، آثار مثبت فراوانی در پی داشته باشد.
 
بزرگراه ولایت، مسیری جدید برای توسعه تبریز
 
همچنین فاز دوم اتوبان ولایت که از آن به عنوان ورودی جدید تبریز و اتصال دهنده شرق تبریز به غرب یاد می شود، بر اساس این تفاهم نامه به طول ۹کیلومتر و با اعتبار ۴۰۰میلیارد تومان تکمیل می شود.
 
هدف از اجرای این پروژه، اتصال بزرگراه پاسداران به جاده تبریز-اهر عنوان شده و در کنار آن، مسیر دسترسی آسانی به شهرک های تازه تاسیس رشدیه، باغمیشه، نصر، مصلی، مرزداران، فجر به ویژه در مواقع بحران به شمار می آید.
پیش تر قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا با امضای تفاهم نامه ای با شهرداری تبریز، اجرای فاز اول بزرگراه ولایت  و خط ۲ مترو تبریز را عهده دار شده بود که با توجه به توانایی های این مجموعه و تکیه بر متخصصان توانمند کشورمان اجرای چهار پروژه جدید به این مجموعه واگذار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار