تیم ملی والیبال ایران در دومین بازی خود در مرحله نهایی لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ مقابل برزیل شکست خورد و از صعود به جمع تیم پایانی بازماند.
کد خبر: ۷۶۱۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۷:۳۰ 13 July 2019
 

ملی پوشان ایران برای صعود به مرحله نیمه نهایی و قرار گرفتن روی سکو بامداد امروز شنبه به مصاف تیم قدرتمند و عنوان دار برزیل رفتند و در یک بازی سخت و نزدیک ۳ بر ۲ و با امتیازهای ۲۵ - ۲۰، ۲۵ - ۲۳، ۲۴ - ۲۶، ۲۰ - ۲۵ و ۱۵ - ۱۰ نتیجه را به حریف خود واگذار و از لیگ ملت‌ها خداحافظی کردند.

ایگور کولاکوویچ برای شروع این مسابقه از سعید معروف، سیدمحمد موسوی، امیر غفور، علی‌اصغر مجرد، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور استفاده کرد.

ست نخست؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود برزیل

با توجه به اینکه هر دو تیم برای صعود به مرحله نیمه‌نهایی نیاز به پیروزی در این مسابقه داشتند بازی بسیار نزدیک آغاز شد، اما ۲ امتیاز سرویس‌ لوکارلی موجب شد تا نتیجه مسابقه ۸ بر ۵ به سود طلایی‌پوشان شود تا هر دو تیم به وقت استراحت فنی اول بروند. در ادامه دو سرویس خوب دیگر از این بازیکن نتیجه بازی را به ۱۰ بر ۵ به سود برزیل تغییر داد تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند و شاید مانع ادامه روند سرویس‌زنی لوکارلی شود. در امتیاز ۱۳ بر ۸ به سود برزیل و زمانی که ملی‌پوشان ایران در حال کم کردن اختلاف بودند دال‌زاتو درخواست وقت استراحت فنی کرد. تیم‌ها در شرایطی به وقت استراحت فنی دوم رفتند که نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۱ به سود برزیل بود. زمانی که نتیجه بازی ۱۶ بر ۱۴ به سود برزیل شد بازهم دال‌زاتو شاگردانش را فراخواند تا نکاتی را به آنها گوشزد کند. این ست با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود برزیل خاتمه پیدا کرد.

ست دوم؛ ۲۵ بر ۲۳ به سود برزیل

در شروع این ست هم بازی پایاپایی آغاز شد، اما بازهم لوکارلی با سرویس‌های خود چند امتیاز برای برزیل کسب کرد تا نتیجه بازی ۷ بر ۴ به سود طلایی‌پوشان شود. در امتیاز ۸ بر ۵ به سود شاگردان دال‌زاتو تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود برزیل علی اصغر مجرد هنگام فرود پس از دفاع از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد و جای خود را به علی شفیعی داد.  بازی در امتیاز ۱۴ به تساوی کشیده شد و در ادامه سرویس خوب موسوی موجب شد تا نتیجه بازی ۱۵ بر ۱۴ به سود ایران شود تا دال‌زاتو درخواست وقت استراحت فنی کند. اختلاف ۳ امتیازی به سود ایران و نتیجه ۲۱ بر ۱۸ دال‌زاتو را مجبور کرد تا درخواست وقت استراحت فنی کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به سود برزیل تمام شد.

ست سوم؛ ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران

تیم ایران ست سوم را بهتر از برزیل شروع کرد. سرویس‌های خوب علی شفیعی دریافت کننده‌های برزیل را دچار مشکل کرد تا در امتیاز ۴ بر یک به سود ایران دال‌زاتو درخواست وقت استراحت فنی کند. تک دفاع محمد موسوی امتیاز ۸ را به ایران داد تا تیم‌ها در امتیاز ۸ بر ۵ به وقت استراحت فنی اول بروند. تیم ایران در ست سوم بازی هماهنگ‌تری را انجام داد و امتیاز ۱۶ بر ۱۲ به سود شاگردان کولاکوویچ موجب شد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. دال‌زاتو در امتیاز ۲۱ بر ۱۷ به سود ایران بازهم درخواست وقت استراحت فنی کرد.  بازی در امتیاز ۲۲ به تساوی کشیده شد که این امتیاز حاصل عملکرد خوب رزنده، پاسور برزیلی‌ها بود. این ست با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ به سود ایران خاتمه پیدا کرد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران

در این ست هر دو تیم با کمترین ریسک کار را آغاز کردند. نبرد ایران و برزیل بسیار نزدیک پیش رفت تا اینکه در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران تیم‌ها به وقت استراحت فنی اول رفتند. رزنده، پاسور اصلی برزیلی‌ها از ابتدای این ست در ترکیب تیمش قرار گرفت. از دست دادن سرویس توسط شفیعی و در ادامه دفاع ساتکمپ نتیجه بازی را ۹ بر ۸ به سود برزیل کرد. در امتیاز ۱۱ بر ۸ به سود شاگردان دال‌زاتو، ایگور کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کرد تا وقفه‌ای در جریان بازی ایجاد کرده و نکاتی را به شاگردانش گوشزد کند. ۲ امتیاز سرویس توسط محمد موسوی نتیجه بازی ۱۴ بر ۱۳ به سود برزیل کرد تا دال‌زاتو احساس خطر کرده و درخواست وقت استراحت فنی کند. سرویس‌های خوب سعید معروف و عملکرد مناسب میلاد عبادی‌پور نتیجه بازی را ۱۶ بر ۱۵ به سود ایران کرد تا تیم‌ها به وقت استراحت فنی دوم بروند. برزیلی‌ها بسیار تلاش کردند تا اختلاف را کم کنند، اما دفاع روی تور ایران در این ست عملکرد خیلی خوبی داشت و نتیجه بازی ۲۱ بر ۱۸ کرد تا کادر فنی برزیل یک بار دیگر درخواست وقت استراحت کند. این ست در نهایت با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به سود ایران خاتمه پیدا کرد تا کار به ست حساس پنجم کشیده شود.

ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۰ به سود برزیل

دال‌زاتو که در جریان ست چهارم  به برخی از بازیکنان اصلی خود همچون رزنده و لوکارلی استراحت داده بود با شروع ست پنجم آنها را در ترکیب تیمش قرار داد. روند بازی در این ست به گونه‌ای بود که گویا موتور ایران تازه روشن شده بود؛ در امتیاز ۸ بر ۵ به سود شاگردان کولاکوویچ تیم‌ها جای خود را در زمین تعویض کردند. در امتیاز ۸ بر ۷ به سود ایران کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کرد. داور مسابقه با یک تصمیم جنجالی شرایط را برای ایران سخت کرد و نتیجه بازی ۹ بر ۸ به سود برزیلی‌ها شد. ملی پوشان ایران در این لحظات کمی عصبانی بودند و به خاطر قضاوت داور اعتراض‌هایی به وی داشتند که منجر به دریافت کارت زرد توسط سعید معروف شد. داور در ست پنجم قضاوت عجیبی داشت و کولاکوویچ هم بیشتر نظاره گر بود تا اینکه از حق تیمش دفاع کند. این ست در نهایت با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به سود شاگردان دال‌زاتو خاتمه پیدا کرد.

با این نتیجه تیم ملی والیبال برزیل به عنوان تیم دوم راهی مرحله نیمه‌نهایی شد و برای مشخص شدن حریفش در مرحله نیمه‌نهایی باید منتظر دیدار تیم‌های ملی آمریکا و روسیه باشد. پرونده تیم ملی ایران هم با این نتیجه در لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ بسته شد.

تیم ملی والیبال برزیل در نخستین مسابقه خود در فینال لیگ ملت‌های ۲۰۱۹ با نتیجه ۳ بر ۲ مغلوب لهستان شده بود. شاگردان کولاکوویچ هم در اولین مسابقه خود در این مرحله از رقابت‌ها با نتیجه ۳ بر یک نتیجه را به لهستان واگذار کرد.

پیش از این تیم‌های ملی والیبال لهستان، آمریکا و روسیه صعود خود به مرحله نیمه‌نهایی را قطعی کرده بودند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار