کد خبر: ۷۶۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۰ 17 July 2019

سایت رسمی فوتبالی - قرعه کشی  دور جام جهانی 2022 برای آسیایی ها  که با انتخابی جام ملت های آسیا 2023 در چین مشترک است در کوالالامپور برگزار شد.

به گزارش تابناک تبریز،  تیم ملی ایران برای یک بار دیگر با عراق همگروه شده تا مثل سالهای اخیر دوباره به مصاف این تیم برود. ایران فرصت خوبی دارد تا از این تیم انتقام جام ملت های آسیا 2015 را بگیرد. بحرین نیز یادآور تیمی است که ایران را از جام جهانی 2002 حذف کرد. از پنج تیم گروه، تیم صدرنشین مستقیما به مرحله بعد می رود و تیم دوم نیز به شرطی صعود می کند که در جمع چهار تیم دوم برتر قرار بگیرد. تیم های اول و دوم هر گروه نیز مستقیما به جام ملت های آسیا 2023 صعود می کنند.

قرعه کشی بدین شرح است:

گروه A: گوام، مالدیو، فیلیپین، سوریه، چین

گروه B: نپال، کویت، چین تایپه،  اردن، استرالیا

گروه C: کامبوج، هنگ کنگ، بحرین، عراق، ایران

گروه D:سنگاپور، یمن، فلسطین، ازبکستان، عربستان

گروه E: بنگلادش، افغانستان، هند، عمان

گروه F: مغولستان، میانمار، تاجیکستان، قرقیزستان، ژاپن

گروه G: اندونزی، مالزی،  تایلند، ویتنام، امارات

گروهH: سری لانکا، ترکمنستان، کره شمالی، لبنان، کره جنوبی

قرعه کشی بدین ترتیب برگزار شد:

13:30 : قرعه کشی از دقایقی پیش آغاز شده است و مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال ایران و نایب رئیس AFC در این مراسم حضور دارد.

13:34: دبیرکل AFC پس از تشکر از مهدی تاج و سایر مدیران کنفدراسیون فوتبال آسیا که در مراسم حضور دارند، به تمامی مهمانان حضور دارد و در مورد روند قرعه کشی مراسم توضیح داد.

13:36: دبیرکل AFC توضیح می دهد که جام جهانی قطر برای دومین باری بود که آسیا جام جهانی را میزبانی می کند و از سویی مرحله اولیه مسابقات جام جهانی به نوعی مرحله راهیابی به جام ملت های َآسیا 2023 نیز به شمار می رود و راهیابی هر دو مسابقات به صورت همزمان انجام می شود. بازیهای راهیابی به جام جهانی از ماه شهریور َآغاز خواهد شد.

13:38: مجری مراسم، رئیس کمیته مسابقات فیفا را به روی سن دعوت کرد تا در مورد روند قرعه کشی و شرایط فوتبال در آسیا توضیح بدهد. 

13:39: تیم کیهیل، اسطوره فوتبال استرالیا به عنوان مهمان ویژه مراسم به روی سن دعوت شد تا در روند قرعه کشی شرکت کند.

13:40 : کیهیل در این باره که پس از چهار دوره حضور در جام جهانی به علت بازنشستگی از فوتبال نمی تواند در کنار تیم ملی استرالیا باشد گفت که قبول دارد که تیم ملی کشورش عملکرد ضعیفی در جام ملت های امارات داشته و انتظارات از این تیم خیلی بیشتر است.

13:43: ویدئویی از عملکرد تیم های آسیایی در تاریخ جام جهانی پخش شد که گلهای ایران در جام جهانی 1978، گل معروف حمید استیلی به آمریکا در جام جهانی 98 و پنالتی کریم انصاری فرد به پرتغال  در مسابقات 2018 برخی از این لحظات بودند.

13:45: نماینده فیفا روند قرعه کشی و همچنین در مورد سیدبندی تیم ها در این مرحله توضیح می دهد.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار