استاندار
محمدرضا پورمحمدی در آیین گرامیداشت روز خبرنگار که به همت خانه مطبوعات استان برگزار شد گفت: از سال ۵۹ تا ۶۵ به عنوان گوینده، خبرنگار، مسئول تولید رادیو و تلویزیون و‌... فعالیت داشته‌ام، به اهمیت کار خبر واقفم و خودم را عضوی از جامعه خبری می دانم
کد خبر: ۷۷۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 12 August 2019

 به گزارش تابناک تبریز، پورمحمدی توسعه جامعه را نیازمند همراهی اصحاب رسانه دانست و ادامه داد: افزایش شفافیت یکی از ضروریت‌های فعلی جامعه است که اصحاب رسانه در این زمینه نقش بسیار مهمی عهده‌دار هستند.

وی تلاش برای توسعه نظارت عمومی را یکی دیگر از انتظارات خود از خبرنگاران دانست و ابراز کرد: انتظار داریم جامعه ما نیز به سمتی حرکت کند که هر فرد، یک رسانه باشد و با تبدیل این مهم به یک گفتمان عمومی، در راستای رفع مشکلات جامعه تلاش شود.

وی با انتقاد از کاهش احساس مسئولیت در جامعه گفت: بر اساس آموزه‌های دینی، همه ما در برابر تخلفات مسئول هستیم که برای ارتقای نظارت همگانی نیاز به رسانه داریم.

وی با تاکید بر اینکه نه تنها مطبوعات ن، بلکه همه بخش‌های جامعه و دستگاه‌ها احساس مسئولیت کنند، ابراز داشت: اما توسعه جامعه مدنی و سازمان‌های مردم نهاد راهکار حل مشکلات و توسعه جامعه است.

پورمحمدی تقویت جامعه مدنی را لازم و ضروری دانست و تصریح کرد: جامعه مدنی جامعه‌ای است که مردم در آن در ارتباط با مسایل مربوط به سرنوشت خود، تاثیرگذار باشند. چون همه نمی توانند در همه مسایل مشارکت کنند، نماینده یا خبرنگاران این مسئولیت را بر عهده دارند و بخشی از این مسئولیت را نیز NGO ها باید ایفا کنند.

 

وی با اشاره به سابقه خود گفت در دوره مدیرت من رسانه‌ها باید پیشرفت و رشد کنند، زیرا من 30 سال در دانشگاه و 5 سال در صداوسیما فعالیت داشتم، همواره این عرصه بال و پر داشته است.

پورمحمدی با انتقاد از اینکه رسانه‌ها مرجعیت جمعی خود را از دست داده اند گفت: مرجع یعنی، مردم وقتی نگران هستند به دنبال این مرجع باشند ولی برخی رسانه‌های بیگانه به دنبال جای پا هستند که باید در رسانه‌های داخلی اعتمادسازی کرد.

استاندار آذربایجان شرقی حل مشکلات معیشتی، دسترسی آزاد به اطلاعات، حمایت قضایی و... را لازمه حمایت از رسانه‌ها دانست و ابراز داشت: در جامعه توسعه یافته باید رسانه بتواند حرف خود را بدون دغدغه بزند.

وی با بیان اینکه متاسفانه از جمله خودمانی من برخی سوء تعبیر داشتند ابراز داشت: حرف اصلی من این است که به جز قانون اساسی، آرمان‌های شهدا و تمامیت ارضی و امام و رهبری خط قرمزی نداریم و خبرنگار توسری خور نمی‌خواهیم، حافظ خبرنگاران اصلی هستیم و برخی که می‌خواستند از سخن من سوء استفاده کرده و بین ما و خبرنگاران فاصله بیاندازند، کار خوبی نبود.

پورمحمدی خواستار تشکیل ستاد رسانه‌ای استان شد و افزود: خانه مطبوعات باید در این راستا کمک کند، باید در شورای اداری تاکید کنیم که از ظرفیت رسانه‌ها استفاده کنند و با انتشار خبرهای دستاوردهای دولت، امید را در جامعه گسترش دهند.

وی با تاکید بر اینکه باد بین واقع گرایی و سیاه نمایی مرز بگذاریم ابراز داشت: واقعیت‌ها و مشکلات باید بدون بزرگنمایی تبیین شود، اما باید این را هم در نظر داشت که مسئولان هم از جنس مردم هستند و نباید مسئولان را با دید غیر خودی ببینیم.

گفتنی است در این آیین مقرر شد سه نفر از عکاسان فرزند شهید و ۱۴ نفر از خبرنگاران با مشارکت خانه مطبوعات و استانداری
به عتبات با عالیات مشرف شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار