استاندار:
استاندار آذربایجان شرقی بر نگرش جامعه به فضاهای شهری و ادغام کاربردی سنت و مدرنیته در شهرسازی تأکید کرد
کد خبر: ۷۷۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵ 21 August 2019

 استاندار آذربایجان شرقی در آئین گشایش کارگاه‌های آموزشی "دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری در حوزه اوراسیا"، بر لزوم نگرش جامع به فضاهای شهری با لحاظ جزئیات و کلیات تأکید کرد.
به گزارش تابناک تبریز، محمدرضا پورمحمدی در این آئین که با حضور جمعی از محققان ملی و بین‌المللی در موسسه آموزش عالی رشدیه تبریز برگزار شد، برگزاری این اجلاس در تبریز را فرصت مغتنمی برای بهره‌مندی از فرصت های علمی و پژوهشی در راستای مطالعه بافت تاریخی در کهن‌شهر تبریز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه تضاد سنت و مدرنیته در جهان کنونی بر مقوله شهر و شهرسازی سایه افکنده، گفت: متاسفانه گاهی اوقات در رعایت ابعاد سنتی و مدرن شهر دچار تناقض شده و در حفظ بافت تاریخی با افراط و تفریط مواجه می‌شویم.

پورمحمدی با تاکید بر لزوم ادغام کاربردی سنت و مدرنیته در شهرسازی، اظهار کرد: شهرسازان و معماران باید با از بین بردن تضاد موجود، سنتی نو را در توسعه شهری به کار ببرند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی در پایان با بیان اینکه معماری ایرانی در عین وحدت از کثرت ابعاد برخوردار است، بر لزوم نگرش جامع بر فضاهای شهری با لحاظ جزئیات و کلیات تاکید کرد.

دهمین اجلاس بین‌المللی رشد و توسعه شهری با رویکرد حفاظت از بافت‌های تاریخی در حوزه اوراسیا، هفتم و هشتم شهریور امسال در تبریز برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :