دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در تبریز:
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در اولین مدرسه تابستانی حقوق کودک در تبریز گفت: تمدن پر افتخار ایران و اسلام سرشار از آموزه های متعالی مربوط تکریم انسان و حفظ کرامت انسانی کودکان است.
کد خبر: ۷۷۷۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۱ 03 September 2019

به گزارش تابناک تبریز، وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اینکه ایران باید مدعی حقوق بشر در مقابل جهان غرب باشد اظهار داشت: متاسفانه در برخی استانها و شهرها از آموزه های متعالی مربوط به حقوق کودک فاصله گرفته ایم، حقیقت آن است که ما کودکان را نمی بینیم و از نیازهای اساسی آنها بی اطلاع هستیم و به دلیل ایجاد گسست بین نسلی حتی در خانه ها والدین و کودکان با هم غریبه و ناآشنا شده اند چه برسد به کودکانی که دچار آسیبهای اجتماعی چون بدسرپرستی، طلاق، اعتیاد و ... هستند.
عباسی ضمن ابراز تاسف از آثار منفی فضای مجازی در ایجاد فاصله بین کودکان و والدین و فاصله گرفتن خانواده ها از ارزشهای والای ملی و دینی گفت: فضای مجازی چنان خانواده ها و کودکان را در چنبره خود گرفته که فرصتی برای با هم بودن و تبادل احساس و اندیشه باقی نمانده و این موضوع نگران کننده ما را بر آن می دارد تا با همفکری و تلاش مضاعف و بکارگیری همه استعداد و ظرفیتها، در راه اعتلای حقوق کودکان و حفظ و صیانت از آن گامهای بلند تری برداریم.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: نامگذاری امسال به نام سال تحول در حقوق کودکان به معنی تلاش و همتی فراتر از شرایط معمول است و باید حرکتی ملی صورت گیرد تا موجبات ارتقای حقوق کودک در جامعه فراهم آید و در این مسیر با همفکری مراجع متناظر استانی چالش ها و مشکلات مبتلا به حوزه کودکان را شناسایی کرده ایم و متناسب با هر استان برنامه هایی برای برون رفت از این چالش ها فراهم آورده ایم.
وی برگزاری مدرسه تابستانی حقوق کودک و کنفرانس های استانی را از دیگر تلاشهای مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک برای احقاق حقوق کودکان و نیل به جامعه آرمانی ایرانی ـ اسلامی عنوان کرد و گفت: در این مسیر و در جلسات استانی از همه مقامات و مسئولان استانی دعوت می کنیم تا ضمن رعایت اصل شفاف سازی با همفکری و هم آوایی و تشریک مساعی به شناسایی مشکلات موجود و ارایه راهکارهای عملی اقدام شود.
متاسفانه در حوزه آسیبهای اجتماعی در شرایطی قرار داریم که مقام معظم رهبری بالاترین مقامات اجرایی کشور را برای پاسخگویی فرا می خوانند و در این شرایط بر ماست تا با شناسایی تکالیف و وظایف خود در جهت رفع مشکلات و آسیبها تلاش کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :