آیت الله اعرافی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید طلاب حوزه علمیه آذربایجان شرقی از اتفاق خوش برای اساتید حوزه خبر داد .
کد خبر: ۷۸۰۴۱۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۱ 16 September 2019

به گزارش تابناک تبریز، آیت الله علیرضا اعرافی در آیین آغاز سال تحصیلی طلاب حوزه علمیه آذربایجان شرقی، در مدرسه علمیه حضرت ولی عصر(عج) تبریز گفت: در طول تاریخ و به گواه اسناد تاریخی همیشه شاهد حضور علما، بزرگان و صاحب نام هایی از حوزه علمیه آذربایجان شرقی بوده ایم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: علامه طباطبایی ها، قاضی ها، جعفری ها همه از خطه آذربایجان بوده اند و امروز با تلاش طلاب و اساتید باید حوزه علمیه آذربایجان به آن دوران تاریخ ساز و عالم خیز خود برگردد.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: طلاب جوان باید در این آغازین روزهای سال تحصیلی با امام زمان(عج) عهد ببندند که با کسب معرفت و تقوا و علم آموزی گام ارزشمندی را در راستای دریافت معارف اسلامی بردارند.

آیت الله اعرافی بیان کرد: برای رسیدن به این مهم ملزوماتی لازم است که مهترین آن پرهیز از گناه و معصیت است، توجه به تهذیب و تربیت باید از اولویت های طلاب حوزه علمیه باشد همانطور که نگاه مرکز مدیریت حوزه های علمیه نیز به این مسأله مهم و کاربردی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: طلاب باید با شش عنوان مهم در طول تحصیل خود آشنا باشند و نسبت به شناسایی آن اقدامات علمی و پژوهشی و مراقبتی داشته باشند.

وی اظهارکرد: عوامل گناه، عواملی که موجب افزایش ثواب می شوند، عواملی که گناهان را برطرف می سازند، عوامل که موجب انتقال گناه به جای ثواب می شود، عواملی که موجب شراکت در گناه می گردد نکات مهی است که باید از سوی طلاب نسبت به آن کنکاش صورت بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به معیشت طلاب و اساتید حوزه های علمیه گفت: با جلساتی که با دفتر مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید صورت گرفت، در گام نخست مقرر گردید کمک شهریه طلبگی هر دو ماه یکبار با توجه به سطح تدریس برای اساتید واریز گردد. در مرحله بعد این کمک شهریه قرار است برای اساتید حوزه های علمیه خواهران و ان شاءالله برای طلاب اقداماتی صورت گیرد.

آیت الله اعرافی خطاب به طلاب جوان گفت: مسأله سؤال و جواب را در کلاس های درس جدّی بگیرند و اساتید ملزم به پاسخ گویی خواهند بود که ان شاءالله طلاب ممتاز و عالمی را وارد جامعه خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار