در جلسه ویژه شورای ترافیک مطرح شد:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی بر آمادگی دستگاه‌های اجرایی برای استقبال از سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس تاکید کرد.
کد خبر: ۷۸۰۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 16 September 2019

به گزارش تابناک تبریز، جواد رحمتی در جلسه ویژه شورای ترافیک و کمیسیون ایمنی و کمیته ایمنی درون شهری استان، بررعایت ویژه گی های رانندگان سرویس مدارس تاکید کرد وافزود استفاده از وسایل نقلیه عمومی، امری ضروری است.

وی با تاکید بر اتخاذ تدابیر مناسب برای پرهیز از تداخل زمانی آغاز فعالیت مدارس و ادارات در چند هفته نخست سال تحصیلی جدید نیز گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی اگر برنامه‌ای در این زمینه داشته باشد در اسرع وقت، اعلام و اقدامات لازم برای اطلاع رسانی مناسب را انجام دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه افزود: موضوع سرویس مدارس از جمله بحث های جدی است که باید مورد توجه دستگاه های مسئول قرار گرفته و از ایاب و ذهاب دانش آموزان توسط افراد فاقد صلاحیت، جلوگیری شده و با فعالان غیرمجاز در این بخش نیز برخورد قانونی شود.

رحمتی همچنین از تشکیل ستاد مهر با ریاست فرمانداری در تمامی شهرستان ها ی استان برای استقبال از دانش آموزان در آغاز سالتحصیلی جدید خبر داد و بر ضرورت ایمن سازی مدارس تاکید کرد.

یوسفی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز نیز در این جلسه با تاکید بر رعایت مسائل ایمنی مزاحم در حریم مدارس گفت:ایمنی مدارس جزو الویت های اصلی است که باید به آن پرداخت شود.

وی از ثبت نام 834 نفر و 50 شرکت در سایت جامع طراحی شده توسط سازمان شهرداری استان خبر داد و ادامه داد: تا به امروز، 25 شرکت فعال در زمینه سرویس مدارس، تایید صلاحیت و یک مورد رد صلاحیت شده اند و24 شرکت دیگر در حال تکمیل پرونده هستند.

وی به مشکلات ناوگان حمل و نقل عمومی در تامین اتوبوس در کشوراشاره کرد و افزود: برای اینکه مشکلی متوجه مدارس نباشد به بازسازی ناوگان روی آورده ایم که بتوانیم اول مهر به خصوص از کانال اتوبوسرانی این مشکلات را حل کنیم.

وی با بیان اینکه امسال هم مثل پارسال با 700 دستگاه اول مهر را شروع خواهیم کرد افزود: استفاده از اتوبوس و مترو در روز اول مهر ماه سالجاری برای دانش آموزان رایگان است.

در ادامه سرهنگ منفرد، رییس پلیس راهور استان، به ارائه آماری از آخرین وضعیت تصادفات رانندگی در استان و اقدامات انجام شده توسط پلیس راهور در این زمینه پرداخت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار