با حضور وزیر ارشاد و استانداران شمال غرب کشور؛
نشست هیأت امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداران آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان به میزبانی استانداری اردبیل برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۱۸۳۱
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵ 21 September 2019

 به گزارش تابناک تبریز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه تمام قومیت‌ها از موجودیت ایران صیانت می‌کنند، گفت: اقوام ایرانی دارای آداب و رسوم متفاوت و فرهنگ‌های مختلفی هستند، اما پایه اتحاد و انسجام آنان، صیانت از فرهنگ ایرانی و اسلامی در کنار پاسداشت فرهنگ و رسوم بومی است.

سیدعباس صالحی، تشکیل بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان را اقدام ارزشمندی توصیف کرد و گفت: این بنیاد می‌تواند فرهنگ، هنر و ادبیات مشترک استان‌های شمال غرب کشور را تقویت و بخش مهمی از هویت تاریخی کشور را که توسط آذربایجان شکل گرفته است استحکام بخشد.

وی با بیان اینکه سند چشم‌انداز این بنیاد مشخص است، افزود: در کارکرد این بنیاد طبق اساسنامه می‌توان فعالیت‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و پژوهشی را برای تقویت بیشتر اشتراکات موجود انجام داد.

استاندار آذربایجان شرقی نیز در این نشست بر توسعه فعالیت‌های بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان تاکید کرد و گفت: توجه به رشد و تعالی فرهنگی، از مولفه‌های مهم در توسعه جوامع به شمار می‌آید.

محمدرضا پورمحمدی با قدردانی از رئیس جمهور و هیأت دولت به خاطر حمایت از تشکیل این بنیاد، گفت: انتظار داریم با حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شاهد فعالیت روزافزون فعالیت‌های فرهنگی و هنری در منطقه آذربایجان باشیم.

وی، توجه به مقوله زبان و فرهنگ را از عناصر اصلی توسعه سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دانست و ادامه داد: اقداماتی که از این رهگذر انجام می‌گیرد می تواند منجر به توسعه فرهنگ عمومی کشور شود.

استاندار اردبیل هم با اشاره به تاریخ و فرهنگ عمیق آذربایجان، بر این اساس بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با هدف ارتقای فرهنگ عمومی این منطقه، توسعه فرهنگ غنی آذربایجان و احیای آیین‌ها و سنت‌های بومی و با مشارکت اساتید برجسته تشکیل شده است.

اکبر بهنام‌جو افزود: برگزاری جلسات بنیاد در استان‌ها، می‌تواند برای پیشرفت و توسعه اشتراکات فرهنگی و اجتماعی حایز اهمیت باشد.

در این نشست که مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استادان دانشگاه‌های چهار استان شمال غرب کشور نیز در آن حضور داشتند، چشم‌انداز 10 ساله بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان مورد بررسی قرار گرفت.

مرجعیت علمی و تخصصی بنیاد در حوزه آموزش، پژوهش و نشر زبان و ادبیات ترکی آذربایجانی و همچنین ایجاد مرکز راهبردی برای شناخت، تبیین و معرفی تاریخ، فرهنگ و هنر منطقه و صیانت و تقویت زبان و‌ ادبیات ترکی آذربایجانی از جمله محورهای اصلی این چشم‌انداز است.

در این نشست همچنین آقایان جواد شریف‌نژاد، ابراهیم باقرزاده، رحمت‌الله بیگدلی، رحمان مشتاق مهر، چنگیز مولایی، ابوالفضل علی‌محمدی و بیوک ملایی به عنوان اعضای هیأت مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان معرفی شدند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار