یادداشت سروس سلامت تابناک تبریز؛
طی مراسم دیروز مجیزگویی معاون سابق دانشجویی این دانشگاه جالب توجه بود که دکتر صومی را سرمایه کشوری و استانی نامیده و همچنین در صحبتی عجیب اعلام کرده است پروژه‌های عمرانی دانشگاه، بیشتر از پروژه‌های استانی است.
کد خبر: ۷۸۲۰۳۰
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱ 22 September 2019

دیروز مراسم تکریم و معارفه معاون سابق و جدید فرهنگی _دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز بود.نکته جالبی که در این مراسم و اکثریت مراسمات تودیع و معارفه ای که در مدت زمان ریاست دکتر صومی در دانشگاه علوم پزشکی تبریز صورت گرفته ، ادبیات چاپلوسانه معاونین و مدیران میانی نسبت به دکتر صومی بوده و هست.


طی مراسم دیروز مجیزگویی معاون سابق دانشجویی این دانشگاه جالب توجه بود که دکتر صومی را سرمایه کشوری و استانی نامیده و همچنین در صحبتی عجیب اعلام کرده است پروژه‌های عمرانی دانشگاه، بیشتر از پروژه‌های استانی است.

اولین نکته که به ذهن میرسد این است که ادبیات چاپلوسانه بیشک شایسته محیط دانشگاهی نیست و نشان از نوچه پروری میدهد.

نکته دیگر اینکه ایشان و هر مسئول تودیع شونده باید در حوزه فعالیت خود گزارش بدهد، ایشان باید درحوزه فرهنگی_دانشجویی ،گزارش کار میداد نه مجیز گویی ریاست دانشگاه.!

ایشان باید میگفت که چقدر از دانشجویان علوم پزشکی تبریز از عملکرد وی در حوزه های مختلف مدیریتی وی رضایت دارند؟ یا پاسخ میداد علت کثرت تجمعات اعتراضی دانشجویان و تشکل های دانشجویی در دوران حضور 6 ساله ایشان در این معاونت چه بوده است؟

از وضعیت خوابگاه های خودگردان و هزینه های بالای آنان برای دانشجویان سخن میراند!

از آمار خودکشی دانشجویان، که در دوران حضور وی در معاونت رخ داده میگفت و پاسخ میداد نسبت به دوران قبلی این امر تا چه حد سابقه داشته است؟

از اعتیاد و دیگر بحران های فرهنگی و اجتماعی موجود، که دانشجویان کارمندان و حتی اساتید را درگیر کرده هم سخنی میگفت بد نبود!


اما ایشان در مدح مراد خویش دکتر صومی سخن گشوده و از عملکرد حوزه عمرانی سخنانی عجیب (پروژه های عمرانی دانشگاه بیشتر از پروژه های استانی بوده!) بیان داشته است که حکایت از اولویت مدیریت سازه دکتر صومی و معاونینش در دانشگاه دارد و از طرفی عملکرد استانداری در دوره سه گانه جبارزاده، خدابخش و محمدپور را به سخره گرفته است.
البته پیشتر منتقدان دولت تدبیر و امید از عملکرد ضعیف استانداری مطالب بسیاری بیان نموده اند که با مطالب این مقام دولتی سازگار بوده و همخوانی دارد.


درستی یا نادرستی این مطلب را به دفاع روابط عمومی استانداری واگذار میکنیم. اما سوالی که ذهن نگارنده را به خود مشغول میکند اینست که چرا دانشگاه علوم پزشکی تبریز که اصلی ترین وظیفه اش آموزش و ارائه خدمت در حوزه بهداشت و درمان است، خود را در ارائه خدمات عمرانی از استان و استانداری فعال میپندارد؟


سرویس سلامت تابناک تبریز در یادداشت آتی خود به بررسی پروژهای عمرانی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و همچنین عملکرد وی در حوزه های دانشجویی، بهداشت و درمان خواهد پرداخت...
بهتر است پایان این مطلب همینطور باز بماند. ....

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار