استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از نقش تعیین‌کننده نیروی انتظامی در تأمین امنیت پایدار اجتماعی در استان، گفت: تحقق امنیت اجتماعی مطلوب، بدون داشتن پليس مقتدر، هوشمند، توانا و باکفایت که دغدغه اصلی او پاسداری از جان، مال، ناموس و آبروی انسان‌هاست و در این راه از هيج کوششی دریغ نمی‌ورزد، محقق نخواهد شد.
کد خبر: ۷۸۵۵۰۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ 05 October 2019

به گزارش تابناک تبریز،محمدرضا پورمحمدی در مراسم صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان به مناسبت هفته نیروی انتظامی، با اشاره به تاریخچه تشکیل ناجا، گفت: در 28 سالی که از تشکیل این نیرو می‌گذرد تغییرات و پیشرفت‌های چشمگیری از نظر نیروی انسانی و امکانات در آن اتفاق افتاده است.

وی به شعار هفته نیروی انتظامی در سال جاری اشاره کرد و گفت: شعار "پلیس هوشمند، امین مردم" حاکی از به‌روز شدن پلیس و استفاده از امکانات متناسب با فناوری روز در جامعه است که اگر از این موضوع غفلت شود مجرمان فرصت تضییع حقوق مردم را به دست می‌آورند.

پورمحمدی، امنیت را از ضروری‌ترین نیازهای انسانی و زمینه‌ساز رشد و بالندگی برای آحاد جامعه دانست و با بیان اینکه تأمین امنیت اجتماعی جزو مهم‌ترین وظایف حکومت‌هاست، افزود: بدون امنیت چرخ سیاست، فرهنگ و اقتصاد جامعه نیز از حرکت باز می‌ایستد و مردم نیز بدون احساس امنیت نمی‌توانند حکومت را در رسیدن به اهداف و آرمان‌های خود یاری کنند.

وی با اشاره به تأکید بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران بر موضوع امنیت به عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای بنا و تداوم نظام اسلامی، گفت: در 40 سال گذشته هیچ‌گاه لزوم تحقق امنیت اجتماعی از نظر مسئولان نظام دور نبوده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به رویکرد جدید نیروی انتظامی در بهره‌مندی از مشارکت مردم در تأمین امنیت، اظهار داشت: با افزایش تعاملات پلیس و مردم، سازوکار بنیادین تامین امنیت به جای برخوردهای فیزیکی، بر تفاهم و گفت‌وگو استوار شده است و در این رویکرد، امنیت، برآیند تعامل و مشارکت همگانی کنش‌گران اجتماعی و در نتیجه یک تولید اجتماعی است.

وی با بیان اینکه امنیت از طریق مردم و برای مردم ایجاد می‌شود، افزود: نیروی انتظامی به عنوان مسئول حفظ امنیت و آرامش عمومی و برقرارکننده نظم اجتماعی، پیوسته در ارتباط و تعامل با مردم است و این موضوع نیاز به اعتماد متقابل را دوچندان می‌سازد.

پورمحمدی با اشاره به گستردگی دامنه مسئولیت‌ها و چالش‌های پیش روی پلیس از یک طرف و وظیفه سنگین برقراری امنیت اجتماعی از طرف دیگر، گفت: وجود پليس مقتدر و در عین حال مردمی از ضرورت‌هاست که این مهم باید با توجه توأمان به روابط اجتماعی افراد جامعه و ویژگی‌های فردی و سازمانی پلیس محقق شود.

استاندار آذربایجان شرقی با یادآوری این نکته که تغییر و تحول و رشد جمعیت شهری و مقولاتی مانند تعارض فرهنگ‌ها و رشد فناوری، محیط جامعه را با پیچیدگی روبه‌رو کرده است، افزود: پلیس باید از هر جهت، دارای اقتدار و پذیرش مردمی باشد تا بتواند به ماموریت‌های خود عمل کند.

وی افزود: تحقق امنیت اجتماعی مطلوب، بدون داشتن پليس مقتدر، هوشمند، توانا و باکفایت که دغدغه اصلی او پاسداری از جان، مال، ناموس و آبروی انسان‌هاست و در این راه از هيج کوششی دریغ نمی‌ورزد، محقق نخواهد شد.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه پلیس باید به مؤلفه‌های کارآمدی و عوامل تهدیدکننده امنیت آگاه باشد، گفت: پلیس موفق، در برقراری امنیت، دست یاری به سوی جامعه دراز می‌کند و با توزیع وظایف بین آحاد جامعه و سازمان‌ها، خود مدیریت امنیت جامعه را عهده‌دار می‌شود؛ درواقع امنیت مشارکتی و سهیم کردن شهروندان در حفظ امنیت، امنیت پایدار را برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: پلیسی که آرمانش عشق به مردم و تلاش برای تامین امنیت همه‌جانبه آنان است، به یقین در قلب مردم جای خواهد داشت و این خود مهم‌ترین اسباب تحقق اقتدار برای پلیس خدمت‌گزار است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه امنیت عمومی با اقتدار و منزلت اجتماعی پلیس معنا می‌یابد، افزود: هرچقدر مردم جامعه در ذهن و ضمیر خود، پلیس را قدرتمندتر، چابک‌تر و هوشمندتر ارزیابی کنند، به همان میزان احساس امنیت ذهنی و آرامش روانی آنان افزایش می‌یابد.

وی با تأکید بر اینکه افزایش اقتدار پلیس، احساس امنیت عمومی را افزایش می‌دهد، گفت: پلیس با اقدامات سخت و نرم خود، هم مانع تهدید کیان جامعه توسط عوامل داخلی و خارجی می‌شود و هم شرایط امن و عاری از دغدغه را برای یکایک شهروندان مهیا می‌سازد.

پورمحمدی، موفقیت پلیس را تحت تاثیر عوامل درون‌سازمانی و برون‌سازمانی دانست و گفت: برای عملیاتی شدن پلیس جامعه‌محور، فراهم کردن سازوکارها و الزامات مشارکت مردم در پیشگیری از جرم و تقویت اعتماد متقابل بین مردم و پلیس ضروری است.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی سخنان خود امنیت عمومی مثال‌زدنی در کشور را محصول نقش‌آفرینی مجاهدانه و هوشمندانه نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی و انتظامی دانست و گفت: عملکرد درخشان نیروی مقتدر و مردمی انتظامی برای تحقق وظایف ذاتی خود در حفظ و ارتقای امنیت و مقابله با پدیده‌های ناامن‌ساز و عناصر تهدیدکننده نظم و امنیت اجتماعی، این نیرو را در تراز یکی از سازمان‌های موفق پلیسی در منطقه قرار داده است.

وی با قدردانی از نقش تعیین‌کننده نیروی انتظامی در مقابله با اشرار مسلح، سوداگران مرگ، قاچاقچیان و هنجارشکنان اخلاقی و اجتماعی، گفت: امنیت اجتماعی پایدار در استان جز با تلاش شبانه‌روزی ماموران نیروی انتظامی استان قابل تحقق نبوده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار