استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی، جمهوری اسلامی ایران را از پرچمداران صلح و امنیت در جهان و ورزش را ابزار مناسبی در جهت تعامل و آشتی کشورها قلمداد کرد.
کد خبر: ۷۸۵۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۷ 06 October 2019

محمدرضا پورمحمدی در آیین اختتامیه سی و چهارمین تور بین المللی دوچرخه سواری ایران_ آذربایجان از تمامی متولیان به خاطر برگزاری منظم و منسجم این دوره از تور، و از صدا و سیما برای پوشش مناسب آن قدردانی نمود و عنوان داشت: فلسفه اصیل ورزش برای تندرستی، سلامتی و برای شادابی جامعه است اما برگزاری مسابقات بین المللی پیام آور مهر و دوستی و الفت و آشتی در بین کشورهای جهان است.

وی خطاب به میهمانان و ورزشکاران خارجی شرکت کننده در این دوره از مسابقات افزود: جمهوری اسلامی ایران کشوری با تمدن تاریخی ۵ هزار ساله و مفتخر به پرچمداری صلح و آشتی در جهان است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین ادامه داد: کشور ما پرچمدار تعامل و گفتگوی فرهنگی بین ملت های دنیاست و ورزش نوعی دیپلماسی زیبا است که درصدد است ملت ها را با صلح و صمیمیت در کنار هم نگه دارد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: ما از ماه های گذشته در تلاشیم که تبریز را به یک مرکز دیپلماسی تبدیل کنیم اما برخی دیپلماسی را فقط در مراودات سیاسی خلاصه میکنند در حالی که ورزش خود یک دیپلماسی سازنده است.

وی با اشاره به برگزاری تورنمنت های بزرگ جهانی در تبریز، یاد آورشد: در ۱۰ ماه گذشته بیش از پانزده کنفرانس بین المللی در تبریز برگزار شده ؛ این در حالی است که شهر تبریز در عین معرفی خود، سعی دارد توانمندی دوستی و صلح بین المللی را به بهترین صورت ترویج دهد.

گفتنی است تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان، قدیمی‌ترین و مهمترین تور بین المللی ایران است که سی و چهارمین دوره آن نیز با مدبریت استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار