استاندار آذربایجان شرقی:
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اهمیت سلامت و امنیت غذایی مردم، گفت: سازمان دامپزشکی مسئولیت سنگینی در این زمینه بر عهده دارد و باید وظایف خود را دقیق، بی‌محابا و بدون توجه به فشارهای سیاسی انجام دهد.
کد خبر: ۷۸۵۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۹ 06 October 2019

محمدرضا پورمحمدی در دیدار با مدیران اداره کل دامپزشکی استان به مناسبت روز ملی دامپزشکی، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان و عوامل این سازمان در راستای مبارزه با بیماری‌های دامی و نظارت بر سلامت محصولات غذایی قدردانی کرد.

وی با اشاره به روند رو به بهبود فعالیت‌های دامپزشکی در استان، گفت: این سازمان به‌رغم مشکلات اقتصادی، اقدامات چشمگیری انجام داده است که این روند باید روز به روز تقویت شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کوچکترین سهل‌انگاری در بحث سلامت مردم می‌تواند موجب خسارات مادی و معنوی جبران‌ناپذیری شود، افزود: دامپزشکی باید ضمن تعامل با تولیدکنندگان محصولات غذایی، وظایف خود را دقیق، بی‌محابا و بدون توجه به فشارهای سیاسی انجام دهد، چراکه سلامت انسان‌ها با هیچ چیزی قابل معامله نیست.

وی با اشاره به برخی سوءاستفاده‌ها در شرایط نامتعارف اقتصادی، گفت: واردات نهاده‌های دامی و محصولات غذایی آلوده توسط سودجویان می‌تواند مشکلات زیادی ایجاد کند که لازم است دامپزشکی در این گونه موارد با جدیت وارد عمل شده و با متخلفان برخورد کند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه فشارهای سیاسی بر دامپزشکی از روی ندانم‌کاری است، افزود: رویکرد قوه قضائیه در برخورد آشکار با مظاهر فساد اقتصادی، باید در تمامی عرصه‌ها مورد توجه قرار گیرد و هیچ ملاحظه‌ای در بیان مشکلات و برخورد با متخلفان وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه دامپزشکی باید درخصوص بیماری‌های مشترک انسان و دام یا عرضه محصولات غذایی ناسالم به بازار، اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی لازم را در سطح جامعه انجام دهد، افزود: پنهان‌کاری در این گونه موارد به صلاح مردم نیست.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در بحث سلامت غذایی، جدیت در نظارت بر تولید و عرضه محصولات دامی و نوسازی تجهیزات دامپزشکی تأکید کرد و گفت: مدیریت استان از ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌های دامپزشکی حمایت می‌کند.

مدیرکل دامپزشکی آذربایجان شرقی هم در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد این سازمان، گفت: توانمندی استان در تولید محصولات کشاورزی و دامی در سایه فعالیت‌های جهادگرانه ناظران بهداشتی سازمان دامپزشکی است و این استان از نظر شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام جزو پاک‌ترین استان‌های کشور است.

امیرحسین بهداد افزود: همه کشتارگاه‌های دام در استان مجهز به سیستم پیش‌سردی هستند و تمامی گوشت‌های عرضه شده به بازار استان کاملا سالم و بهداشتی است.

وی همچنین اظهار داشت: توجه به بحث سلامت اداری، ارائه خدمات الکترونیکی و سرعت عمل در صدور مجوزهای مربوط، موجب شده است که بسیاری از اختیارات سازمان دامپزشکی کشور به استان تفویض شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار