کد خبر: ۷۸۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷ 20 October 2019

مسئول روابط عمومی هواشناسی آذربایجان شرقی از شرایط ناپایداری جوی از بعد از ظهر شنبه 27 مهرماه خبر داد.

به گزارش تابناک تبریز از اداره کل هواشناسی استان، افشین ابراهیمی ‌گفت: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، شرایط ناپایدار جوی را از بعد از ظهر شنبه نشان می‌دهد که گذر امواج تراز میانی جو و از روز چهارشنبه نفوذ سامانه بارشی، استان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با بیان این که کلیه نواحی استان تحت ثاثیر شرایط ناپایداری جوی از بعد از ظهر شنبه به خصوص روز چهارشنبه قرار خواهد گرفت، افزود: وزش باد (گاهی تا نسبتا شدید)، بارش باران (گاهی به صورت رگبار و رعد و برق)، در ارتفاعات و نواحی سردسیر بارش برف و کاهش محسوس دما (حدود 8-4 درجه سیلسیوس) پیش بینی می‌شود.

ابراهیمی با اشاره به کاهش محسوس دما گفت: با توجه به کاهش محسوس دما، در نواحی مستعد احتمال بارش تگرگ و احتمال لغزندگی جاده‌های مناطق کوهستانی و سردسیر استان پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به وزش تند بادهای لحظه‌ای (60-30) کیلومتر بر ساعت، احتمال پرتاپ و سقوط اشیاء دور از انتظار نیست و توصیه می‌شود از ساختمان‌های نیمه کاری دوری و اقدامات پیش گیرانه جهت جلوگیری از پرتاپ و سقوط اشیاء انجام گیرد.

مسئول روابط عمومی هواشناسی استان تاکید کرد: به هم استانی‌ها عزیز توصیه می‌شود اقدامات پیشگیرانه لازم جهت جلوگیری از حوادث و خسارات احتمالی به‌عمل آید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار