جلسه شورای اسلامی شهر تبریز روز یکشنبه برگزار شد.
کد خبر: ۷۸۹۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۳ 20 October 2019

 به گزارش تابناک تبریزرئیس شورای اسلامی شهر تبریز در ابتدای جلسه، اظهار کرد: پیاده روی اربعین تجلی گاه عشق و ارادت شیعیان به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است و امیدوارم ما نیز از رهروان واقعی و عاشقان راه امام حسین(ع) شویم.

 علی آجودان زاده  رییس کمیسـیون تحقیق، نظارت و بازرسی شورا با ارائه گزارشی از چگونگی‌ تشکیل تعاونی همشهری و روند توسعه‌ای آن تصریح کرد: در حال حاظر ۳۲۴۰ نفر عضو شرکت تعاونی همشهری هستند.


وی گفت: در طول چهار ماه تحقیق و تفحص از شرکت همشهری گفت: ورود شرکت به مسائل پیمانکاری خارج از قوانین است.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به اینکه در قوانین شرکت های تعاونی برخی قوانین وجود دارد که اعضای هیئت مدیره خارج از قانون اساسی اقدام به اجازه فعالیت های پیمانکاری به این شرکت کارگزاری کرده است اضافه کرد: در ادامه همچنین برخی شرکت های تابعه را نیز به صورت غیر قانونی ایجاد کرده است.
آجودان زاده افزود: در زمینه پرداخت ها و مطالبات شهرداری شفاف سازی از پرداخت ها به شهرداری وجود ندارد.
وی با تاکید بر اینکه در ۱۰ ها پرونده دستوری برای جذب افراد در این تعاونی وجود ندارد اظهار داشت: با بررسی موضوع فعالیت های همشهری، تاسیس شرکت های مشابه توجیهی ندارد.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پرداخت های اضافه کاری و شب کاری فرم ۵ امضایی برای افراد بسیاری پرداخت نشده و تنها عده کمی از این پرداخت بهره‌مند شده اند.
آجودان زاده تصریح کرد: در زمینه بیمه و تعهدات خدماتی اقدام به پرداخت بدهی شهرداری به شرکت های بیمه‌ای انجام شده که علی رغم تسهیل گری غیر قانونی است.
آجودان زاده با ارائه پیشنهادی ۱۶ بندی خواستار اصلاح ساختار های شرکت تعاونی همشهری شد .


محرم محمدزاده نیز در ادامه این گزارش با بیان اینکه شرکت همشهری در سال 91 شروع به فعالیت کرده است گفت: در دوره چهارم یکی از اعضای شورا به صورت شبانه ۱۴۰ نفر را به استخدام شرکت تعاونی درآورده است.
کمترین نیروی جذب شده در شرکت همشهری در دوره پنجم شورای اسلامی شهر است.
وی ادامه داد در سال های ۹۴،۹۵و ۹۶ و در حال حاضر شرکت، بیمه‌های کارمندان را به صورت کامل پرداخت نکرده و در زمان بازنشستگی موجب ایجاد مشکل برای کارمندان خواهد شد.


محمدزاده تصریح کرد: خواسته شورای شهر تبریز عدم قانون گریزی شرکت ها است و طبق قانون شهرداری می‌تواند به صورت مستقیم جذب نیرو انجام دهد تا مشکل قانون گریزی شرکت های همکار با شهرداری حل شود .
محمدزاده با اشاره به مشکلات قرارداد ها تبعیض در نحوه انجام قرار داد هارا ناروا دانسته و موجب تضعیف حقوق کارمندان خواهد شد.
وی از شهرداری تبریز خواست تا در خصوص نحوه اجرای قرارداد ها شفافیت بیشتری را انجام دهد تا موجب دلگرمی کارمندان شهرداری شود.


بابایی اقدم در ادامه همچنین با اعلام اینکه افراد دارای مدرک بالاتر تبدیل وضعیت می‌شوند موجب افزایش مدارک کذایی نشوید.
وی با اشاره به امنیت روانی مجموعه شهرداری تبریز گفت: استرس کاری در شهرداری بسیار زیاد است و کارمندان علاوه بر مشکلات کاری باید به فکر تبدیل وضعیت نیز باشند.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با انتقاد از حضور افرادی که کارایی مناسبی برای شهرداری ندارند گفت: کارگران با زحمات بالا در توسعه شهر فعالیت می‌کنند که سود آن را افرادی می‌برند که هیچ سودی برای شهر ندارند
رییس فراکسیون کارگری شورای شهر تبریز:


کریم صادقزاده تبریزی، با بیان اینکه از زحمات شهرداری برای ساماندهی فعالیت کارمندان خود در راستای تحقق امنیت شغلی کارگران تشکر می‌کنیم گفت: بنده از نزدیک شاهد فعالیت های شهرداری در خصوص تبدیل وضعیت کارگران قراردادی و موقت هستم.


صادقزاده خاطر نشان کرد: اگر مجلس در آستانه انتخابات همت کند طرح تبدیل وضعیت هدیه بزرگی برای قشر کارگری جامعه خواهد بود.
وی ادامه داد: به زودی با اجرای گام اول که ساماندهی ایثارگران و افراد دارای مدرک تحصیلی بالا و گام دوم ساماندهی تمامی کارگران است شاهد افزایش رضایت مندی قشر زحمتکش جامعه خواهیم بود.
رییس فراکسیون کارگری شورای اسلامی شهر تبریز همچنین گفت: طرح جامع شایستگی برای شایسته سالاری در شهرداری تبریز که با اجرای آزمون شایسته سالاری موجب بالا رفتن تخصص و راندمان کاری کارمندان شهرداری خواهد شد کاری بسیار پسندیده و قابل تقدیر است.


وی در پایان گفت: امیدواریم طرح تبدیل وضعیت به نحو احسن اجرا شود تا شاهد افزایش نشاط در میان کارگران و کارمندان شهردای تبریز باشیم.
محمد باقربهشتی گفت: تعداد زیادی در فاصله شورای چهارم و پنجم‌ در شرکت همشهری جذب شده‌اند که باید مشخص شود چه افرادی این کار را انجام داده‌اند.
آجودان‌ زاده نیز اظهار داشت: حسابرسی دقیقی باید در خصوص مطالبات شهرداری و شرکت همشهری انجام شود تا در این خصوص شفاف سازی انجام شود.
وی تصریح کرد: در بحث تحقیق و تفحص قانون گریزی هایی‌ مشاهده شده که شهرداری باید در این خصوص پاسخگو باشد.

 

فرج محمد قلیزاده در تذکر خود به شهردار تبریز تعیین تکلیف تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز را خواستار شد.
 وی درباره تبدیل وضعیت کارکنان شهرداری تبریز گفت: از شهرداری خواستیم به صورت دقیق و شفاف این تبدیل وضعیت را انجام دهد اما اخیرا شاهد این هستیم‌ که شهرداری بدون رعایت برخی ضوابط اقدام به تبدیل وضعیت تنها عده ای خاص کرده است
.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز ادامه داد: امیدواریم دوباره شاهد جذب نور چشمی ها در بدنه شهرداری نباشیم .
وی با انتقاد به عدم رعایت عدالت در برخی از بخش های شهرداری از شهرداری تبریز خواست تا در مورد پرداخت حقوق ها و بازنشتگی ها و موضوع تبدیل وضعیت شفاف سازی شود.
قلیزاده در بخش دیگری از تذکر خود  گفت: پیش از این به شهرداری ابلاغ شده بود تا در مرکز علمی کاربردی از جذب دانشجو خودداری کند اما اخیرا شهرداری اقدام به جذب دانشجوی بیشتر و افزایش رشته های تحصیلی کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار