با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:
هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور 950 ناشر داخلی و خارجی گشایش می‌یابد
کد خبر: ۷۹۰۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۸ 20 October 2019

 به گزارش تابناک تبریز، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد هفدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز با حضور ۹۵۰ ناشر داخلی و خارجی در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز گشایش می‌یابد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در نشست خبری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تبریز و دهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها گفت: در این نمایشگاه ۸۰ ناشر از استان و ۵۰ ناشر از خارج کشور حضور خواهند داشت.
محمد محمدپور افزود: بعد از نمایشگاه کتاب تهران، نمایشگاه کتاب تبریز مهم‌ترین رویداد کشور و غرب کشور است و امسال به هفدهمین دوره آن رسیده‌ایم.
وی با بیان اینکه رویداد کتاب تبریز دوشنبه ۲۹ مهر ماه در ۲۲ هزار متر مربع فضای مسقف با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شود گفت: نمایشگاه کتاب تبریز تا چهارم آبان ماه ادامه خواهد داشت.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ادامه داد: ۲۵ هزار عنوان کتاب خارجی و ۱۵ هزار عنوان کتاب رسانه دیجیتال در این نمایشگاه عرضه خواهد شد.
محمدپور خاطرنشان کرد: برنامه‌های متنوع ، نشست‌های تخصصی و نقد و بررسی کتاب، ایستگاه‌های مختلف، برنامه‌های متناسب با ایام، موضوعات مربوط به حوزه نشر، کتاب‌خوانی و بررسی آسیب‌های اجتماعی از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب خواهد بود.
وی با اشاره به برگزاری اولین دوره کتاب سال آذربایجان‌شرقی در نمایشگاه کتاب توضیح داد: در روز افتتاحیه ۷ عنوان کتاب به عنوان کتاب برتر و ۱۴ عنوان کتاب به عنوان طرح شایسته معرفی می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بن در نظر گرفته شده است که ۵۰ هزار تومان برای دوره کاردانی، ۱۰۰ هزار تومان برای کارشناسی و ۱۵۰ هزار تومان برای کارشناسی ارشد به بالا خواهد بود.
محمدپور هدف از برگزاری نمایشگاه را ارتقای سطح مطالعه و کتاب‌خوانی مردم دانست و ادامه داد: اگر بخواهیم برنامه‌های توسعه علمی کشور و استان همه جانبه، عمیق و پرشتاب جلو برود، باید میزان مطالعه افزایش یابد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: میزان مطالعه در آذربایجان‌شرقی نسبت به سطح کشور پایین‌تر است و باید برای رفع این معضل تسهیل دسترسی مردم به پدیده نشر، کاهش هزینه‌های دسترسی آخرین پدیده‌های نشر، ایجاد ارتباط بی‌واسطه بین ناشر و پدیدآورندگان کتاب با مخاطب، ایجاد فضای رقابت سالم بین ناشران کشور و خارج از کشور، تعامل بین ناشرین مختلف با سایر ناشرین موفق مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: سال گذشته میزان فروش کتاب در نمایشگاه تبریز رقمی در حدود ۸,۵ میلیارد تومان بود که فقط ۲.۵ میلیارد تومان بابت فروش کتب کمک آموزشی بود و مابقی به کتاب‌های عمومی و خارجی مربوط می‌شود.
محمد محمدپور یادآور شد: نمایشگاه کتاب تبریز با برآورد ۳ میلیارد تومان کار خود را شروع خواهد کرد که ۵۰ درصد آن از سوی وزارت‌خانه و ۵۰ درصد به صورت استانی تامین خواهد شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار