معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:
ایسنا/آذربایجان شرقی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: خط آهن تبریز- میانه در حال ساخت بوده و به احتمال زیاد تا دو هفته آینده، شاهد افتتاح فاز اول این پروژه از میانه تا بستان آباد با حضور رئیس جمهوری خواهیم بود.
کد خبر: ۷۹۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸ 03 November 2019

جواد رحمتی با بیان این‌که شاخص‌ترین پروژه‌ها در سطح استان در حوزه راه و شهرسازی است، گفت: حدود ۶۰۰ کیلومتر بزرگراه و آزادراه غیر از پروژه اهر- تبریز در سطح استان در حال ساخت است.

وی ادامه داد: پروژه تبریز_اهر  ۹۰ کیلومتر بوده و اکنون حداکثر ۱۲ کیلومتر آن باقیمانده است که این ۱۲ کیلومتر باقی مانده حداقل ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد؛ امیدوارم در هفته دولت کل پروژه به اتمام برسد.

وی با بیان این‌که بیشتر پروژه‌ها در حوزه راه عمدتا مشارکتی بوده و 60 درصد پروژه تبریز- سهند توسط بخش خصوصی و مابقی در دست دولت است، افزود: طول پروژه تبریز- سهند 24 کیلومتر بوده و شتاب خوبی پیدا کرده است و اخیرا با تزریق سه میلیارد تومان از محل اعتبارات دولتی پیش بینی می‌شود تا آخر سال عملیات زیرسازی آن به اتمام برسد؛ البته به دلیل سرد شدن هوا به احتمال زیاد نتوانیم آسفالت آن را تمام کنیم ولی در بهار سال 99 آماده افتتاح خواهد بود.

رحمتی عنوان کرد: طول مسیر آزادراه تبریز –میانه- بازرگان ۲۵۶ کیلومتر بوده و سه باند رفت و سه باند برگشت دارد و آزادراهی شش بانده است که در دو قطعه آن پروژه سرمایه گذاری شروع شده و یک قطعه آن در حال واگذاری است .

وی گفت: همچنین طول آزادراه تبریز_ ارومیه ۱۵۵ کیلومتر است که دو قطعه آن تقریبا به بهره‌برداری رسیده و تنها قطعه پنجم آن باقی مانده است و قطعه ششم به عنوان رینگ دوم، جانشین پروژه اتوبان شهید کسایی خواهد شد تا مشکلات فعلی رفع شود.

وی ادامه داد: همچنین پروژه بزرگراه خواجه- ورزقان از محل مالیات مس سونگون در پنج قطعه در حال ساخت بود و 663 میلیارد تومان برآورد این پروژه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که اصلی ترین مشکل ما در حوزه راه منابع مالی است، خاطرنشان کرد: دولت به صورت نقدی اوراق مشارکت می‌دهد و گردش مالی پروژه‌ها را مختل می‌کند؛ چرا که پیمانکار باید آن‌ را در بورس به فروش برساند که در بورس زیر قیمت معامله می‌شود، بنابراین در تامین پول پروژه‌ها با مشکل مواجه هستند.

وی افزود: همچنین یکی دیگر از مشکلات موجود این است که گردش کاری اداری در تبریز بسیار کند بوده و میانگین اخذ مجوز برای پروژه‌های عمرانی از لحاظ زمان‌بندی در مقایسه با سایر کشورها بالاست.

رحمتی متذکر شد: به دلیل تحریم ها جذب سرمایه گذاری خارجی با مشکلاتی مواجه است؛ از این رو برای برون رفت از این مسئله طرح تهاتر نفتی را پیگیری می‌کنیم تا نفت را به خارج از کشورصادر کنیم و در قبال آن روی پروژه های ما کار کنند.

وی بیان کرد: همچنین در حوزه آب پروژه‌های بزرگی در سطح استان همانند سد خداآفرین و سد قیز قلعه سی در حال ساخت بوده و سد شهریار شهرستان میانه نیز آماده آبگیری است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار